مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا فورد موستانگ ۲۰۱۸ با پیشرانه ۴ سیلندر عرضه می‌شود؟

بعد از اینکه تصاویر مخفی از مراحل تست مدل فیس لیفت شده فورد موستانگ ۲۰۱۸ منتشر شد، خبرها و شایعات زیادی پیرامون این خودرو بوجود آمد. در یکی از مهمترین موارد گفته شده که این نسخه جدید دیگر قرار نیست به پیشرانه معروف ۶ سیلندری ۳.۷ لیتری مجهز شود. درواقع فورد تصمیم گرفته تا از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری از نوع EcoBost و مجهز به توربوشارژر و همینطور از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با سیستم تنفس طبیعی در یکسری مدل‌های مخصوص استفاده کند.

ford-mustang-6

براساس گزارشی که توسط انجمن Mustang6G منتشر شده، در نرم افزار مرکزی سفارش و فروش محصول که در اختیار نمایندگان مرکزی محصولات فورد قرار گرفته، گزینه پیشرانه V6 برای سفارش حذف شده است. یکی از دلایل اصلی که برای این موضوع بیان شده، برنامه جدی فورد در راستای اجرای سیستم کاهش مصرف سوخت و بالا بردن راندمان محصولاتش در این مورد بخصوص است.

ford-mustang-3

جالب است بدانید که پیشرانه ۴ سیلندر برنامه‌ریزی شده برای موستانگ ۲۰۱۸، درکنار مصرف پایینتر قدرت بالاتری را ارائه می‌کند به‌طوریکه خروجی آن به ۳۱۰ اسب بخار می‌رسد. این پیشرانه جدید نسبت به مدل ۶ سیلندر قبلی، ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر و ۵۵ نیوتن برمتر گشتاور بالاتر را تولید می‌کند. علاوه بر تغییر در پیشرانه، پیش از این در خبرها آمده بود که موستانگ جدید به یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک، که با مشارکت جنرال موتورز توسعه یافته، نیز مجهز خواهد شد.

ford-mustang-2

این جعبه دنده ۱۰ سرعته که درحال حاضر برروی مدل به روز شده کامارو هم مورد استفاده قرار گرفته، تاثیر محسوسی در مصرف سوخت و تعویض بهینه دنده‌ها دارد. این جعبه دنده برروی نسخه‌های عادی EcoBoost و همینطور موستانگ GT قابل سفارش دادن است. موستانگ جدید همچنین قرار است به پکیج‌های عملکردی سطح بالا نیز مجهز شود تا بتواند رقابت نزدیکی را با کامارو مجهز به پکیج ۱LE داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا