مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به شورولت کلورادو ZR2!

شورلت کولورادو ZR2 از وانت‌های پیکاپ متوسط کمپانی شورلت به شمار می‌آید که به معنای واقعی قول تولید کنندگان برای ارائه بهترین و قدرتمندترین اتومبیل آفرود را عملی کرده‌است. کمپانی شوی اعلا می‌کند که ZR2 جدید این کمپانی دو شاخصه چابکی و قدرت مانور را در یک اتومبیل درآمیخته و مشخصه‌های اتومبیل های آفرود و فناوری استاندارد را نیز به آنها اضافه کرده است. این اتومبیل در مقایسه با مدل‌های استاندارد کلورادو دارای تایرهای پهن‌تر و کمک فنرهای بلندتری بوده و در زمینه انتخاب موتور دیزلی نیز حق انتخاب با مشتری خواهد بود. کولورادو ZR2 برای اولین بار از فناوری آفرود DSSVTM استفاده می‌کند. کمپانی شورلت این اتومبیل را در دسته بندی اتومبیل‌های صخره‌نوردی، صحرانوردی، وانت باری و اتومبیلی برای کارهای روزانه قرار داده‌است.

مشخصه‌های بدنه
در مقایسه با Z71، این اتومبیل از طراحی بدنه قدرتمندتری برخوردار شده و به واسطه سیستم تعلیق ۲ اینچ بالاتر می تواند مسیرهای ناهموار را با فشار کمتر طی نماید. سپر جلوی ZR2 در انتها به صورت مخروطی شکل طراحی شده تا در عبور از موانع بهترین عملکرد را داشته باشد. جهت محافظت بیشتر از رادیاتور و محفظه روغن موتور، در سپرها skidplate آلومنیومی ضخیم نصب شده‌است. سپر محافظ دیگری نیز از جعبه انتقال نیرو محافظت می‌کند. طراحی خشن کاپوت و هواکش رادیاتور ابهت خاصی به این اتومبیل بخشیده است. محفظه حمل تایر یدک بر زیبایی این اتومبیل می افزاید و از وسایل جانبی اختیاری این اتومبیل محسوب می‌شود.
تجهیزات خارجی استاندارد ZR2 بدین ترتیب است: لوله اگزوز فولادی، محافظ صخره کاربردی – شورلت معتقد است از بدنه ZR2 به خوبی در مقابل صخره‌ها محافظت می‌کنند.

 

۲۰۱۷-chevrolet-colorado-zr2-141_720

مشخصه‌های داخلی
طراحی داخلی شورلت کلورادو طی چندین سال اخیر به روز رسانی‌های متعددی را شاهد بوده است. با داشبرد برجسته با دکمه‌های کنترل بزرگتر و کنسول مرکزی بهتر، این اتومبیل شباهت زیادی با اتومبیل‌های کراس‌اوور و سایز متوسط به دارد. پشتی صندلی‌ها نیز از لحاظ راحتی بیشتر کمر اصلاح شده‌ا‌ند. در طراحی لوازم استاندارد داخلی این اتومبیل نیز از الیاف و چرم استفاده شده ، به روزرسانی‌های بیشتر اختیاری هستند. صندلی قابل تنظیم راننده طراحی استاندارد دارد. طراحی محفظه‌ها و صندوق حمل بار نیز همگی به صورت استاندارد است.
مشخصه‌های اختیاری
براساس داده‌های اولیه ارائه شده، مشخصه‌های اختیاری این اتومبیل از این قرار هستند: سیستم جهت‌یابی، سیستم صوتی به روز و قوی تر، کاورtonneau پشت وانت، درب پشت وانت، کاور پلاستیکی پشت وانت، و تجهیزات دیگر. پکیج‌های امنیتی متعددی نیز برای این اتومبیل ارائه شده اند.

سیستم زیر کاپوت
ZR2 از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 استفاده می‌کند که با جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته مطابقت کامل دارد. قدرت موتور این اتومبیل برابر با ۳۰۸ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ پوندفوت است. موتور اختصاصی در ZR2 181 اسب بخار و گشتاور آن ۳۶۹ پوندفوت است. حداکثر ظرفیت بکسل و ظرفیت ترابری در این اتومبیل به ترتیب ۵۰۰۰ پوند و ۱۱۰۰ پوند است.
با توجه به توانایی‌های شورولت در قفل دیفرانسیل‌های عقب و جلو، جعبه انتقال نیرو اتوماتیک، ZR2 این موارد را در خود می‌گنجاند: قفل دیفرانسیل عقب ۲WD، ۲WD؛ قفل دیفرانسیل عقب WD 4 اتوماتیک ۴W؛ جعبه انتقال نیرو ۴WD بالا ؛ جعبه انتقال نیرو ۴WD بالا؛ قفل جعبه انتقال نیرو ۴WD پایین ؛ قفل جعبه انتقال نیرو ۴WD پایین؛ فقل دیفرانسیل‌های عقب و جلو.
در مقایسه با مدل Z71، لاستیک‌های این اتومبیل به میزان ۳.۵ اینچ وسیعتر هستند و با استفاده از control arm چدنی نیز قدرت دوام اتومبیل در سطوح ناهموار افزایش پیدا کرده است. ZR2 همچنین از چرخ‌های آلومنیومی ۱۷*۱۸ نیز بهره برده است.

امنیت
امتیاز تست تصادف دولت بر اساس استاندارد NHTSA بوده و برای شورلت کلورادو ۲۰۱۷ نیز ۴ از ۵ ستاره است. ویژگی‌های امنیت استاندارد از این قرار هستند: ایربگ‌ها، سیستم ترمز ضد قفل، دوربین پشت. موارد دیگری از جمله سیستم هشدار ترافیک و سیستم هشدار عبور از خط نیز در این اتومبیل قرار گرفته‌اند.

۲۰۱۷-chevrolet-colorado-zr2-138_720

تکنولوژی
شورولت کولورادو ZR2 2017 نماینده اولین تکنولوژی DSSVTM در اتومبیل‌های آفرود به شمار می‌آید. شیر اسپولی سوپاپ‌دار استفاده شده در این اتومبیل افزایش دقت، بهبود، و عملکرد اتومبیل را تضمین می‌کند. تکنولوژی DSSVTM نیز از حساسیت بالایی برخوردار است، به طوری که هر در دو طرف دو شیر اسپول سوپاپ‌دار نصب شده.
لاکرهای الکتریکی یکپارچه و سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، و کنترل حرکت در سرازیر در ارتباط هستند. علاوه بر این دکمه “آفرود” نیز به سیستم این اتومبیل اضافه شده است. این دکمه بر کیفیت رانندگی در مسیرهای ناهموار می‌آفزاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا