مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا KX7؛ سورنتو از نوع چینی!

کمپانی کیا به تازگی از یک محصول تقریبا تکراری اما با عنوانی کاملا متفاوت در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این محصول که KX7 نام‌گذاری شده، درواقع یک شاسی بلند بزرگ و ۷ نفره با ظاهری جذاب است که می‌خواهد نقش پرچمدار تولیدات کلاس شاسی بلند این کمپانی کره‌ای را در خاک چین بازی کند. اما اینکه از این خودرو بعنوان یک محصول تقریبا تکراری یاد شده به خاطر این است که KX7 دقیقا مبتنی بر نسل سوم خودروی محبوب سورنتو طراحی شده است.

kia-kx7-auto-guangzhou-2016

کیا برای اینکه مدل های سورنتو را در بازار چین به فروش برساند، مجبور بود تا از خط تولید خود در کشور کره آنها را وارد این کشور کند که این کار علی‌رغم مراودات و همکاری‌های زیاد بازرگانی بین چین و کره و حذف برخی تعرفه‌ها، بازهم منجر به قیمت فروش بسیار بالاتر از سایر رقبای حاضر می‌شد. بنابراین کیا تصمیم گرفته تا یک مدل جدید را دقیقا مبتنی بر سورنتو اما در خط تولیدی واقع در خاک چین تولید کند.

قیمت نهایی که کیا برای سورنتو در بازار چین تعیین کرده دربازه ۲۳۰ تا ۳۷۰ هزار یوآن (۳۳ تا ۵۳ هزار دلار) قرار دارد. کیا برای این خودرو از همان پیشرانه‌های موجود یعنی نسخه‌های دیزلی ۲.۴ لیتری با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲.۲ لیتری توربودار با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و نسخه بنزینی ۲ لیتری توربوشارژردار با خروجی ۲۴۱ اسب بخار استفاده خواهد کرد. البته استفاده از نسخه‌های دیزلی شرایط خاصی در کشور چین دارد. به‌طور مثال در شهرهای بزرگ و پرجمعیت چین استفاده از خودروهای دیزلی تحت شرایطی خاص امکان‌پذیر است. همینطور تمامی مدل‌ها به انتخاب مشتری به سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک مجهز خواهند شد. در بالاترین مدل، قابلیت چهار چرخ متحرک (۴WD) نیز دیده می‌شود.

autopro-kia-kx7-7-1479306326726

گفته شده که کیا KX7 قرار است با یک سرمایه گذاری مشترک توسط گروه Dongfeng-Yueda-Kia تولید و مونتاژ شود. همچنین فروش این خودرو برای ماه مارس سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده و قیمت پایه تخمینی برای آن حدودا ۲۰۰ هزار یوآن (۲۸ هزار دلار) است. فرمت کلی طراحی تفاوت زیادی با سورنتو ندارد و فقط اندکی تغییر در فرم چراغ‌های جلو و عقب و کمی بزرگ نمایی در جلوپنجره مشاهده می‌شود. البته در قسمت عقب محل نصب پلاک، دستگیره درب و خروجی اگزوزها را هم می‌توان به لیست تغییرات اضافه کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا