مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو از لوکس‌ترین مدل S90 در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد

شرکت ولوو که حالا بعنوان زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی جیلی موتورز چین فعالیت می‌کند، به تازگی یک نسخه بسیار خاص و فوق‌العاده لوکس از سدان معروف S90 را در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این مدل که S90 L نام دارد به واسطه افزایش فاصله دومحور، نسخه کشیده‌تری از مدل معمولی محسوب می‌شود که تولید آن در شمال چین صورت گرفته و قرار است از این ماه وارد بازار خودروی این کشور شود. البته ولوو اعلام کرده در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد محدودی از این مدل را به بازارهای آمریکا و اروپا هم صادر خواهد کرد. از لحاظ ظاهری باید گفت که فقط فاصله دومحور در این خودرو حدودا ۱۲ سانتی‌متر نسبت به مدل معمولی افزایش یافته و تمامی تغییرات دیگر به فضای داخل کابین آن مربوط می‌شود.

volvo-s90-2

در کشور چین ولوو S90 L قرار است با مدل‌هایی از این کلاس همچون آئودی A6L، بی‌ام‌و ۵Li، جگوار XFL و مرسدس بنز E-Class L رقابت کند که همگی نسخه‌های کشیده‌تری نسبت به مدل‌های معمولی هستند. اما ولوو نسبت به این مدل‌ها کمی خلاقانه‌تر ظاهر شده است. تولید مدل S90 L در دو نسخه، یکی معمولی و دیگری Excellence برنامه‌ریزی شده است. اما خلاقیت اصلی ولوو به نسخه Excellence مربوط می‌شود؛ چون این خودرو فقط به سه صندلی در داخل کابین مجهز شده که یکی به راننده و دوتای دیگر به سرنشینان عقب اختصاص یافته است. درواقع صندلی شاگرد از این خودرو حذف شده و درعوض یک کنسول استراحت به جای آن تعبیه شده که شامل محل قرارگیری پاها جهت استراحت، جای کفش و یک فریم براق برای نگه داشتن تبلت با مکانیزم بازشونده خودکار و قابل تنظیم می‌شود.

volvo-s90-5

در بین دو صندلی عقب، یک یخچال جهت خنک نگه داشتن نوشیدنی و یا مواد غذایی به چشم می خورد و در کنسول روبه روی آن تنظیمات کاملی برای سیستم تهویه تدارک دیده شده است. فضای داخل کابین به تزئیناتی از چوب و چرم مزین شده که از لحاظ کیفیت و زیبایی دربالاترین درجه قرار دارند. به لطف مجهز شدن این خودرو به اینترنت دائمی و پرسرعت و همینطور دراختیار بودن میزکار، سرنشینان آن هم می‌توانند استراحت لازم را داشته و هم اینکه کارهای خود را انجام دهند. قیمت تعیین شده برای مدل معمولی ولوو S90 L باتوجه به تنوع پیشرانه آن بین ۵۶ تا ۸۴ هزار دلار و برای نسخه Excellence به ۹۴ هزار دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا