مکمل بنزین
گوناگونخبر

لیفان از ون چند منظوره Xuanlang رونمایی کرد

یکی از خودروسازان چینی حاضر در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶ لیفان بود. این شرکت در این رویداد خودرویی از یک خودروی جدید در کلاس ون MPV (خودروی چند منظوره) با عنوان Xuanlang  رونمایی کرد. با نگاهی به تصاویر این خودرو حتما از طراحی ظاهری آن لذت خواهید برد و به لیفان بابت این دست آورد تبریک می‌گوئید اما شاید اگر بدانید که این محصول جدید یک کپی برداری محض از خودروی پرطرفدار فورد S-Max است، کمی در تصمیم خود تجدید نظر کنید!

lifan-xunlang-2-660x361

این محصول جدید به قدری شبیه به فورد طراحی شده که اگر آرم لیفان را جدا کرده و از آرم فورد استفاده کنید، همه آن را یک نمونه جدید با فیس لیفت جزئی از S-Max قلمداد می‌کنند. لیفان Xuanlang یک خودروی ون هفت نفره است که از لحاظ فنی قرار است به سه مدل پیشرانه چهار سیلندر در حجم‌های ۱.۵ و ۲.۰ لیتری معمولی و ۱.۵ لیتری توربوشارژردار مجهز شود. مشتریان می‌توانند برای تمامی این پیشرانه‌ها یکی از سیستم‌های انتقال قدرت ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک را سفارش دهند اما در مدل توربودار، به‌طور ویژه امکان سفارش نسخه ۸ سرعته اتوماتیک مهیا شده است.

فضای داخل کابین این خودرو به واسطه استفاده از مواد پلاستیکی خاکستری و مشکی، جلوه تاریکی دارد. در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ با کلیدهای کنترلی در قسمت پایین آن به چشم می‌خورد که نمونه مشابه آن‌را پیش‌تر در بسیاری از محصولات چینی دقیقا باهمین ترکیب دیده‌ایم. استفاده از حاشیه‌های براق در اطراف منافذ ورودی هوا، بلندگوها، بخش‌هایی از فرمان و دورتادور محل قرار گیری اهرم تعویض دنده، جلوه خوبی را به فضای داخلی بخشیده است. محل قرار گیری دکمه استارت/استاپ خیلی پایینتر از حالت استاندارد تعبیه شده و رانندگان باید هنگام رانندگی مراقب برخورد زانوی خود با این قسمت باشند. فضای پا برای سرنشینان عقب کافی به‌نظر می‌رسد و ردیف سوم هم برای نشستن دونفر بزرگ سال نسبتا خوب است.

lifan-xunlang-6-660x499

روی‌هم رفته کیفیت مواد به‌کار رفته شده در ساخت Xuanlang خوب و رضایت بخش ارزیابی می‌شود. لیفان قرار است فروش این خودرو را به‌طور رسمی از ماه مارس سال آینده میلادی آغاز کند و قیمتی که برای آن تعیین کرده در محدوده ۸۰ تا ۱۱۰ هزار یوآن (۱۲ تا ۱۶ هزار دلار) قرار دارد. ابعاد این خودروی چینی به صورت ۴۷۲۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۵ میلی‌متر ارتفاع است و دومحور از یکدیگر در فاصله ۲۷۸۰ میلی‌متری قرار دارند. با مقایسه این ابعاد با فورد S-Max باید گفت، لیفان Xuanlang با اختلاف خیلی کمی، کوچکتر از آن طراحی شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا