مکمل بنزین
گوناگونخبر

۴۸۴ میلیون دلار بودجه دولت بریتانیا برای وسایل نقلیه خودران و برقی!

دولت بریتانیا ۳۹۰ میلیون پوند معادل ۴۸۴ میلیون دلار برای حمایت و گسترش استفاده از وسایل نقلیه برقی و خودران اختصاص داد. این اقدام توسط وزیر اقتصاد این کشور (فیلیپ هاموند) به عنوان بخشی از بودجه سالانه اعلام شد. بر اساس گفته هاموند این طرح برای حمایت از کاهش گازهای گلخانه‌ای و گسترش وسایل‌ نقلیه خودران در این کشور مطرح شده‌است.

jaguar-autonomous-testing9

هم‌چنین بر اساس گزارش Automotive News در کنار این بودجه، شهرداری لندن درصدد فراهم کردن جایگاه‌های مناسب برای شارژ خودروهای برقی در سطح این شهر خواهد بود. جگوار لندرور می‌تواند یکی از برندهایی باشد که از این بودجه استفاده خواهد کرد. این کارخانه خودروسازی بریتانیایی برنامه‌هایش را برای گسترش تکنولوژی‌های وسایل نقلیه خودران و سیستمی برای اتصال آن‌ها به یکدیگر در جاده‌های بریتانیا را آزمایش کرده‌است.

jaguar-autonomous-testing10

به‌علاوه، این برند شروع به فروش خودروهای تمام برقی برای مثال مدل I-Pace در سال ۲۰۱۸ خواهد کرد؛ با وجود اینکه تمام مدل‌های جگوار لندرور در بریتانیا ساخته می‌شود؛ این خودروی تمام برقی جگوار لندرور I-Pace توسط کارخانه مانیا استیر در اتریش تولید خواهد شد. این دولت معتقد است تا سال ۲۰۲۵ میلادی ارزش جهانی بازار وسایل نقلیه خودران به ۱.۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا