مکمل بنزین
گوناگونخبر

افزایش ۲۴.۲ درصدی فروش فولکس‌واگن در آمریکا!

ماه نوامبر گذشته فولکس‌واگن توانست ۲۹۶۷۲ دستگاه خودرو را در آمریکا به فروش برساند که نشان از رشد ۲۴.۲ درصدی نسبت به فروش همین ماه در سال ۲۰۱۵ میلادی است. بیشترین فروش متعلق به مدل سدان جتا با ۱۰۲۱۲ دستگاه بعد از آن گلف با ۶۴۸۴ دستگاه و در رده سوم پاسات با ۶۴۴۱ دستگاه را در اختیار داشتند.

new-2017-vw-tiguan-4

بعد از این سه مدل، فولکس‌واگن تیگوان با ۴۵۱۶ دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت؛ درحالیکه مدل توآرگ با ۳۴۸ دستگاه فروش کمتر از تیگوان در رده بعدی قرار گرفت. این دو مدل بسیار به هم شبیه هستند و تنها تفاوت آن‌ها بزرگترو گرا‌نتر بودن فولکس‌واگن توآرگ است و شاید یکی از دلایل فروش کمتر آن مربوط به قیمت باشد. بعد از رسوایی فولکس‌واگن به خاطر تقلب در میزان گازهای خروجی آلاینده که باعث شد بعضی از مشتریانش را از دست بدهد و فروش خودروهایش در آمریکا کاهش یابد بطوریکه در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰.۲۹ درصد فروش پایین‌تری نسبت به سال‌های قبل داشت.

new-2017-vw-tiguan-3

با این وجود مدل جتا توانست محبوبیت خود را در میان مشتریان حفظ کند و با فروش ۱۰۸۰۲۸ دستگاه در ۱۱ ماهه اول سال در جایگاه اول قرار بگیرد، بعد از آن پاسات با ۶۵۷۶۱ و گلف با ۵۱۷۱۹ دستگاه در رده دوم و سوم فروش قرار گرفتند. بدون در نظر گرفتن مدل اسپرت واگن جتا که تبدیل به اسپرت واگن گلف شد؛ خودروهای CC با ۴۹.۳ درصد، بیتل Convertible با ۴۲.۶ درصد و توآرگ با ۴۱.۶ درصد کاهش فروش روبرو شدند. تنها مدلی که توانست در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۶ رشد ۲۳ درصدی فروش داشته باشد فولکس‌واگن تیگوان بود.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا