مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت چینی NextEV به‌زودی دو خودروی شاسی بلند برقی می‌سازد!

شرکت NextEV یکی از شرکت‌های خودروساز بسیار خاص در کشور چین است. خاص بودن این شرکت را می‌توان به ایده‌های دانش بنیان و بسیار متفاوت آن در تولید خودرو مرتبط دانست. این شرکت که برند NIO را برای خودروهای تولیدی خود انتخاب کرده، حدودا یک ماه پیش از یک ابرخودروی برقی با عنوان EP9 رونمایی کرد که به ادعای مهندسان NextEV قرار است با شتاب صفر تا ۱۰۰ حدودا ۲.۷ ثانیه‌ای و همینطور حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر برساعت، عنوان سریعترین خودروی برقی جهان را به خود اختصاص دهد.

nio-ep9-launch-4-626x383

حالا این شرکت بعد از بازار ابرخودروها تصمیم گرفته تا به حوزه محصولات شاسی بلند نیز وارد شود و در آینده‌ای نزدیک دو خودروی کاملا برقی را در این کلاس توسعه دهد. البته براساس برنامه بلند مدت و نقشه راهی که NextEV منتشر کرده، طیف تولیدات این شرکت سایر بخش‌ها مثل کلاس سدان و ون را نیز شامل می‌شود که همگی از مشخصه برقی بودن بهره‌مند خواهند شد. براساس شنیده‌ها، این دو مدل شاسی بلند جدید NIO ES8 و NIO ES9 نام دارند که مراحل طراحی اصلی برای آنها در یک مرکز تخصصی در کشور آلمان پیاده سازی می‌شود.

nextev-nio-ep9-electric-supercar-interior-dashboard

یکی از مدیران ارشد این شرکت طی مصاحبه‌ای که با رسانه‌های اروپایی داشته به موضوع بسیار مهمی اشاره کرده که آن به حوزه رقابتی محصولات این شرکت اشاره دارد. درواقع این شرکت چینی قصد دارد محصولاتی را تولید کند که با خودروهای برقی مطرح دنیا همچون تسلا رقابت کنند ولی با این تفاوت که قیمت آنها بسیار ارزانتر است. یعنی از لحاظ کیفیت و بعد فنی، جایگاه این محصولات در سطح بی‌ام‌و و آئودی خواهد بود درصورتیکه برچسب قیمتی آنها در محدوده محصولات تویوتا تعیین می‌شود. وی همچنین برای اثبات برتری فنی، اشاره‌ای به استفاده از باتری‌های ۷۰ کیلووات ساعتی برای محصولات جدید داشته و اینکه این شاسی بلندها می‌توانند با هربار شارژ، حدودا ۵۳۰ کیلومتر مسافت را طی کنند و از این جهت از خیلی رقبای دیگر جلوتر خواهند بود.

۱۶۱۲۰۲۰۹۲۹۳۲-next-ev-2-exlarge-169

این شرکت قرار است بعد از عرضه محصولات جدید خود در کشور چین، اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی وارد خاک آمریکا شود و در بازار رقابتی این کشور رقابت تنگاتنگی را با تسلا شروع کند. آقای ویلیام لی، رئیس و موسس این شرکت که خود از یک خودروی تسلا در چین استفاده می‌کند به خبرنگاران اعلام کرده که قصد دارد بازار خودروهای برقی را در چین متحول کند و تمامی نقاط ضعفی که خدمت رسانی تسلا در این کشور داشته، جبران کند. لازم به ذکر است که شرکت NextEV قرار است با همکاری همتای چینی خود، یعنی جک (JAC Motors)، اقدام به تولید خودرو در کشور چین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا