مکمل بنزین
گوناگونخبر

چراغ‌های فوق پیشرفته در محصولات آینده مرسدس بنز!

درحالیکه شرکت‌های مطرحی همچون آئودی و بی‌ام‌و اخیرا فناوری پیشرفته چراغ‌های لیزری را طراحی و ابداع کرده‌اند، مرسدس بنز با یک ایده کاملا متفاوت و خلاقانه در این حوزه ظاهر شده است. این غول خودروساز آلمانی به تازگی از سیستم بسیار پیشرفته چراغ‌های دیجیتال رونمایی کرده که قرار است در آینده‌ای نزدیک در محصولات این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

digital-light-1

در این فناوری که برای اولین بار در مدل مفهومی F015 مرسدس بنز به کار برده شده بود، در چراغ‌های جلویی خودرو از قطعات ریزی که مرسدس اسم آنها را میکروآینه (micromirrors) گذاشته، استفاده شده است. هریک از چراغ‌ها شامل میلیون‌ها قطعه از این آینه‌ها می‌شود که با دوربین‌ها و حسگرهای راداری به صورت یکپارچه ترکیب شده و باعث توزیع و انتشار دقیق نور، متناسب با محیط اطراف که شامل خودروها، عابرین پیاده و علائم جاده‌ای هستند، می‌شود. درواقع هریک از این آینه‌ها می‌توانند به صورت مستقل جابه‌جا شده و وظیفه نور رسانی مختلف و گوناگونی را در قبال تغییراتی که در مسیر حرکت اتفاق می‌افتد، عهده‌دار شوند.

digital-light-24

همچنین در هریک از چراغ‌ها، چهار منبع نوری تعبیه شده که هریک از آنها به ۱۰۲۴ تراشه LED مجهز شده‌اند. یعنی به‌طورکلی در مجموعه چراغ‌های جلو، تعداد ۸۱۹۲ چیپ LED حضور دارند. مرسدس بنز یکی از اهداف اصلی برای استفاده از چنین فناوری را دست‌یابی به بهینه‌ترین حالت نوررسانی و ایجاد روشنایی کامل بدون استفاده از نورهای خیره کننده و آزاردهنده می‌داند. اگر بخواهیم با مثال فناوری چراغ های دیجیتال مرسدس بنز را شرح دهیم باید گفت این سیستم همانند یک ویدئو پروژکتور نور را در قالب تصاویری با کیفیت HD برروی جاده منعکس می کند.

digital-light-20

اگر خودرویی نزدیک شود و یا اینکه عابرپیاده یا مانعی در اطراف تشخیص داده شوند، علائم هشدار دهنده به صورت تصاویر بسیار با کیفیت در لابه‌لای نور ساطع شده برای راننده به نمایش در می‌آیند. همچنین برای عبور از مسیرها و جاده‌های باریک در شرایط کم نور، ایجاد خطوط راهنما در ابعاد خودرو، بسیار مفید و کارگشا خواهد بود. از طرفی اتصال ماهواره‌ای و ارسال علائم هشداری لازم توسط فرستنده‌ها و اعلام موارد ضروری به راننده در هنگام حرکت که همگی به صورت تصاویر تولید توسط این چراغ‌ها انجام می‌گیرند، قابلیت مثبت دیگری از این فناوری خلاقانه محسوب می‌شود. مرسدس بنز هنوز زمان دقیقی را برای ارائه این قابلیت در خودروهای خود اعلام نکرده اما وعده داده که در آینده‌ای نزدیک این مهم عملیاتی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا