مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی لکسوس با سلول سوختی هیدروژن

نسل بعدی لکسوس LS با انتقال قدرت سلول سوختی هیدروژن در دسترس است که آن را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی خواهد کرد.

با چرخان همراه باشید.

شرکت خودروسازی لکسوس، در رقابت ساخت خودروهایی با سلول‌های سوختی هیدروژنی تنها نیست و از تخصص و تجربه شرکت تویوتا در ساخت مدل میرای (Mirai) استفاده می‌کند و فناوری سلول سوختی هیدروژنی این شرکت را امانت گرفته است.

با توجه به این‌که لکسوس سال گذشته مدل مفهومی چنین خودروهایی را  با نام LF-FC معرفی کرد، این طرح مفهومی از سلول‌های سوختی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های عقب خودرو استفاده‌ می‌شود و از دو موتور برای چرخش چرخ‌های محور جلو بهره ببرد.

البته، در مقدمات ساخت خودرو، لکسوس همچنان مشکلاتی نظیر ابعاد خودرو دارد. علت پیش نرفتن این پروژه، فشرده‌سازی فناوری موردبحث برای رسیدن به ابعاد یک خودروی معمولی است.

lexus-lf-fc-concept-06

آلیان ایتنهافن، مدیر بخش اروپایی لکسوس می‌گوید: این فناوری برای ابعاد یک خودروی SUV مناسب است و ما تنها نیاز به عملکرد صحیح این فناوری در خودروها داریم.

او گفت: برای پالایش، سلول سوختی ایده آل است، اما ما نیز باید برخی از کارها را برای نشان دادن سطح مناسب از عملکرد انجام دهیم.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، باید تا انتهای این دهه شاهد لکسوس‌هایی مجهز به سوخت هیدروژنی و خودروهایی با قدرتی بیش از تویوتا میرای کنونی باشیم. تویوتا میرای قدرتی برابر ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن‌متر دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو به ۹.۶ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت است.

لکسوس LS جدید فراتر از نسخه هیدروژن، به عنوان ترکیبی-V8 مجهز خواهد بود و یک میزبان از فناوری‌های پیشرفته رانندگی خودکار نیز به عنوان یک عنصر داخلی برای کنترل حرکت ویژگی‌ها به عنوان آخرین تکنولوژی را دارا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا