مکمل بنزین
گوناگونخبر

زوتی به زودی شاسی بلند T300 را در چین عرضه می‌کند!

شرکت خودروسازی چینی زوتی، که از یک محصول مفهومی با نام T300 در کلاس شاسی بلند کوچک و جمع و جور  در ماه آوریل ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرده بود، حالا تصمیم گرفته تا مدل نهایی تولیدی آن را را وارد بازار فروش کند. به تازگی در مقر اصلی این شرکت در کشور چین، طی یک مراسم ویژه و با حضور نمایندگی‌های رسمی فروش محصولات این شرکت از نمونه نهایی T300 در نسخه برقی رونمایی شده که تصاویری از آن به صورت مخفیانه به بیرون درز کرده است.

zotye-t300-1-660x488

بنا به شتیده‌ها از این مراسم، زوتی وعده داده که قرار است این خودرو را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه کند. البته با مقایسه نمونه مفهومی با مدل نهایی می‌توان تفاوت‌هایی را مخصوصا در بخش جلوپنجره و چراغ‌ها مشاهد کرد. روی هم رفته خودروسازان چینی علاقه خاصی در استفاده از جلوپنجره‌های متفاوت در محصولات خود دارند و خیلی دنبال استفاده از یک زبان طراحی واحد نیستند.

zotye-t300-3-660x469

چراغ‌های مه شکن که در مدل مفهومی به رنگ آبی بود، همچنان در نسخه تولیدی هم فرم و رنگ و لعاب خودش را حفظ کرده است. علاوه بر ظاهر نسبتا جذاب این خودرو، داشبورد آن هم خوب و زیبا طراحی شده و المان‌های دیجیتالی استفاده شده در صفحه کیلومتر و همینطور نمایشگر بزرگ و لمسی آن، حس مدرنی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. همینطور باید گفت که در مدل بنزینی، از یک اهرم دنده کرومی و زیبا استفاده شده درحالیکه مدل برقی تنها به یک دکمه انتخابگر حالت رانندگی مجهز شده است.

zotye-t300-6-660x445

از نظر مشخصات فنی، فعلا اطلاعاتی در مورد نسخه برقی منتشر نشده اما مدل بنزینی قرار است به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژردار مجهز شود که توانایی تولید ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن برمتر گشتاور را دارد. زوتی نسخه برقی این خودرو را T300EV نامگذاری کرده و از نقش و نگار آبی رنگ برروی بدنه نیز استفاده کرده است. در کشور چین خودروهایی که به فناوری برقی مجهزند و به نوعی محصولات سبز و با حداقل آلایندگی هستند، با آرم و نقش و نگار آبی رنگ از مابقی خودروها متمایز می‌شوند.

zotye-t300-5-660x475

اما یک نکته خیلی مهم که در توسعه این خودرو به چشم می‌خورد، ابتکار شرکت زوتی در طراحی است به‌طوریکه برای اولین بار در T300 از کپی کاری واضحی استفاده نشده است. براساس گزارشات رسیده، نسخه بنزینی زوتی T300 قرار است با قیمتی بین ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن (۸۷۰۰ تا ۱۳۰۰۰ دلار) به فروش برسد و احتمالا نسخه برقی هم کمی گرانتر از آن قیمت گذاری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا