مکمل بنزین
گوناگونخبر

فارادی فیوچر؛ همچنان عجیب و ناشناخته!

شاید تا به حال اسم شرکت دانش بنیان فارادی فیوچر (FF) را نشنیده باشید. شرکتی که در سال ۲۰۱۴ میلادی و با هدف خلق نوآوری‌هایی در زمینه خودروهای برقی هوشمند در آمریکا تاسیس شد. این شرکت به دلیل خط فکری بسیار تخیلی در ارائه محصولات جدید، به یکی از عجایب در این حوزه تبدیل شده است. در نمایشگاه CES امسال، وقتی مدل مفهومی و بسیار دور از واقعیت این شرکت با عنوان FFZERO1 به نمایش عموم درآمد، خیلی‌ها با سمت و سوی فعالیت FF آشنا شدند. حالا این شرکت چندین تیزر تبلیغاتی از یک محصول جدید در وب سایت خود منتشر کرده که طبق ادعای خودشان از یک محصول تولیدی نهایی و قابل استفاده توسط مردم حکایت دارند.

screenshot2016-12-06at11-26-53am-png

فارادی فیوچر زمان رونمایی رسمی از این محصول جدید را همانند روند قبلی، به نمایشگاه CES 2017 موکول کرده که در ماه ژانویه و در لاس‌وگاس آمریکا برگزار خواهد شد. اما ظاهرا این شرکت دانش بنیان از لحاظ مالی به شدت دچار مشکل شده و شرکت چینی LeEco که پیش از این حامی مالی اصلی FF بوده، دیگر توانایی تزریق پول را ندارد. بنابراین فارادی فیوچر به دنبال جذب سرمایه گذارانی است که در توسعه و تجاری سازی محصول جدید آنها را یاری دهند.

teaser-for-faraday-future-elecric-car-debuting-at-2017-consumer-electronics-show_100584655_m

از تصاویر اینگونه معلوم است که خودروی جدید یک مدل شاسی بلند جمع و جور و کاملا برقی است که می‌خواهد مستقیما به جنگ با خودروی تسلا مدل X برود. ترکیب چراغ‌های LED که به صورت یک خط کشیده در پشت ظاهر شده، از اجزای ریزی با الهام گرفتن از طرح لوگوی اصلی این شرکت تشکیل شده و از این جهت جذابیت بالایی را ایجاد کرده است. در تصویر دیگر که نمای جلویی را تا حدودی مشخص کرده، بازهم یک چراغ کشیده به چشم می‌خورد که به صورت یک تکه هر دوطرف را به هم وصل کرده و در قسمت پایین نیز جلوپنجره نورانی با آرم جذاب FF در وسط سپر، به خوبی خودنمایی می‌کنند.

photo-racecar-gradient

در تصویری که از زاویه کنار منتشر شده، فرم بدنه این خودروی جدید را مشخص کرده که اوج طراحی آن را می‌توان در کشیدگی انتهای سقف و درست در ستون سوم خودرو مشاهده کرد که از یک باله کوچک با طراحی نسبتا جدید هم در آنجا استفاده شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این خودروی جدید منتشر نشده اما احتمالا تامین باتری‌های آن توسط شرکت کره‌ای ال‌جی انجام شده است. از این تصاویر اینگونه نتیجه می‌شود که بازهم با یک محصول کاملا تخیلی سروکار خواهیم داشت و احتمالا همانند FFZERO1 با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری، یک نمونه نمایشی دیگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. دلیل اصلی این ادعا این است که فارادی فیوچر هنوز کارخانه و خط تولید خودرو تاسیس نکرده و بعید از که در آینده‌ای نزدیک هم به این مهم دست پیدا کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا