مکمل بنزین
گوناگونخبر

وضع مجازات سختگیرانه‌تر برای تصادفات منجر به مرگ در انگلستان

هرچقدر که مباحث مربوط به معرفی خودروهای جدید و فناوری‌های نوین به کار رفته در آنها جذاب باشد، اما اخبار ناگوار درباره آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن‌ها بسیار دلخراش است. سالانه تعداد قابل توجهی در این تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. براساس گزارشات منتشر شده، بی‌احتیاطی و عوامل انسانی بالاترین سهم را در تصادفات دارند، یعنی تخطی از قوانین و عدم رعایت مقررات وضع شده، اصلی‌ترین عامل در بروز چنین حوادثی محسوب می‌شوند. به همین دلیل کشورها سعی می‌کنند تا با وضع مجازات‌های سنگین و سختگیرانه، افراد را مجاب به رعایت قوانین و مقررات کنند.

accident1

اخیرا گزارشاتی توسط بی‌بی‌سی منتشر شده که نشان می‌دهد رانندگانی که در انگلستان به دلیل رانندگی خطرناک باعث بروز تصادفات منجر به مرگ می‌شوند، قرار است با احکام مجازاتی سختگیرانه‌تری مواجه شوند. این بدان معنی است که اگر علت تصادف مواردی همچون سرعت بالا، مانورهای خیابانی و یا صحبت با تلفن همراه باشد، راننده متخلف به زندان محکوم شده و همانند مجرمی که مرتکب قتل عمد شده با آنها برخورد خواهد شد. علاوه‌بر این رانندگی در شرایط غیرعادی (مصرف الکل و مواد مخدر) نیز جزء رانندگی خطرناک محسوب شده و دادگاه می‌تواند حداکثر ۱۴ سال حکم زندان را برای متهم تعیین کند.

accident3

در سال ۲۰۱۵ میلادی، حداکثر مجازاتی که برای رانندگی خطرناک منجر به مرگ وضع شد، ۴ سال بود. در همان سال ۱۲۲ نفر به این دلیل مجازات شدند که از این تعداد، ۲۱ نفر به دلیل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی راهی زندان شدند. آقای سم جیما، وزیر دادگستری انگلستان، اعتقاد دارد “رانندگان متخلفی که با رقم زدن تصادفات باعث کشته شدن دیگران می‌شوند، با عمل خود اندوه جبران ناپذیری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند. این عمل به‌هیچ عنوان جبران‌پذیر نیست اما باید سعی کرد تا مجازاتی در حدو اندازه آن تعیین کرد که تا حدودی به یک عامل بازدارنده نیز تبدیل شود.”

accident2

اما آقای گری رائی، مسئول اجرایی انجمن “ترمز”، همچنان مجازات‌های درنظر گرفته شده را ناعادلانه می‌داند. وی که با خانواده‌های زیادی از قربانیان در ارتباط است، مطالبات آنها را بسیار بیشتر از سطح این مجازات‌ها اعلام کرده است. به هرحال امیدواریم درکنار مجهز شدن خودروهای تولیدی جدید به انواع سیستم‌های کمکی ایمنی و هشدار دهنده، افرادیکه بعنوان راننده از این وسایل نقلیه استفاده می‌کنند، دقت و تمرکز خود را افزایش داده و در جهت کاهش بروز تصادفات گام مثبتی را بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا