مکمل بنزین
گوناگونخبر

ماشین خودران NVIDIA در خیابان‌های کالیفرنیا

شرکت فناوری NVIDIA مجوز لازم برای آزمایش فناوری رانندگی خود را برای ماشین خودران در جاده‌های کالیفرنیا گرفته است.

با چرخان همراه باشید.

مردم ساکن کالیفرنیا پس از این خودرویی را با لوگوی معروف کارت های گرافیک در خیابان ها می‌بینند، زیرا «سازمان وسایل نقلیه» این ایالت، NVIDIA را نیز به فهرست شرکت‌های مجاز در زمینه تست فناوری‌های خودران افزوده است. در حالی که NVIDIA را بیشتر به خاطر کارت‌های گرافیک پرقدرتش می‌شناسیم، اما این شرکت طی سال‌های اخیر فعالیت زیادی در حوزه هوش مصنوعی داشته و توجه ویژه خود را به بحث رانندگی مستقل و هوشمند معطوف ساخته است.

این شرکت در CES 2015 به معرفی سیستم بینایی کامپیوتری مخصوص سیستم‌های خودران پرداخته است و سپس نسخه پیشرفته‌تر از آن را تحت عنوان Drive PX2 به CES 2016 آوردند.

همچنین NVIDIA اعلام کرد در همکاری با یک شرکت چینی، می‌خواهد پلتفرم هوش مصنوعی اختصاصی خود را برای ماشین های خودران عرضه کند.

معمولا شرکت‌هایی که عزم جدی برای توسعه سیستم‌های رانندگی هوشمند دارند، کالیفرنیا را برای انجام مراحل تست انتخاب می کنند تا این ایالت مجوز تست جاده‌ای را به آن‌ها بدهد. به همین منظور کالیفرنیا به محلی جهت تست فناوری‌های آینده صنعت حمل و نقل تبدیل شده و در این میان با شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، هوندا، فورد، مرسدس، بی ام و، فولکس واگن، تسلا، بوش، نیسان، فارادای فیوچر همکاری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا