مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو از سوییچ قرمز و جادویی خود رونمایی می‌کند!

این سوییچ قطعا نمی‌تواند قدرت موتور ولوو را نمایان کند!
کلید قرمز مخفی دوج هل‌کت دیگر یک راز نیست. دوج چارجر و چلنجر هل‌کت نیز همانند بیشتر اتومبیل‌های مدرن یک keyfob دارند. این در حالی است که برخلاف اتومبیل‌های دیگر، دوقلوهای هل‌کت با دو کلید با رنگ‌های متفاوت قرمز و سیاه ارائه می‌شوند. اگر اتومبیل خود را با سوییچ سیاه روشن کنید، قدرت موتور دوج به ۵۰۰ اسب بخار محدود می‌شود. از این مزیت می‌توان در آب و هوای نامناسب جوی و زمانی که ۷۰۷ اسب بخار کارایی خود را از دست می دهد استفاده کرد. کلید قرمز رنگ اتومبیل را با حداکثر قدرت –سوپر شارژ ۶.۲ لیتری V8- روشن می‌کند. ولوو نیز نسخه طراحی شده کمپانی خود را به مشتریانش عرضه می‌کند. لازم به ذکر است که این سوییچ کمی متفاوت عمل خواهد کرد.
imageshandler-2
بر خلاف سوییج قرمز رنگ هل‌کت، کلید قرمز ولوو برای افراد جوان و بالغ طراحی شده است. زمانی که اتومبیل با سوییچ قرمز رنگ روشن شود قابلیت‌هایی همچون محدودیت سرعت، هشدار سرعت بیش از اندازه، محدودیت سطح صدا، و کنترل تطبیقی برای مسافت‌های طولانی فعال می‌شوند. اتومبیل همچنین می‌تواند تمام تجهیزات امنیتی از جمله کنترل نقطه کور، کنترل رانندگی بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، کنترل هشدار راننده، هشدار فاصله، و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی را به صورت خودکار فعال نماید. این سوییچ به صورت مجزا و با قیمت تقریبی ۱۳۵ دلار به فروش میرسد و در مدل‌های V90 wagon و XC90 SUV کارایی دارد. می توان گفت که این سوییچ روشی دیگر برای تاکید بر امنیت بالای اتومبیل‌های کمپانی ولوو در جهان است.
imageshandler-1
این کمپانی حتی تصمیم دارد که اتومبیل‌های خود را تا سال ۲۰۲۰ “ضد مرگ” تولید کند. مطمئنا هل‌کت اتومبیلی نیست که بتواند برای یک نوجوان قابل اعتماد و امن باشد، ولی ولوو مناسب‌ترین اتومبیلی است که این قابلیت را دارد تا امنیت رانندگان جوانتر را تضمین نماید. اکنون بهتر است امیدوار باشیم که ولووو یک سوییچ آبی رنگ مناسب نیز برای مدل‌های hardcore Polestar ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا