مکمل بنزین
خبرداخلی

خودرو سازان ناکام در فروش: ایران خودرو انصراف از خرید را قبول نمی‌کند!

ظاهرا قضیه عدم خرید خودروهای صفر کیلومتر، این روزها ابعاد جدی‌تری به خود گرفته و تعداد کثیری از مردم مصمم شده‌اند تا هیچ خودروی جدیدی از سازندگان نخرند که تمرکز این قضیه بر روی تولید کنندگان داخلی، بیشتر است.

چند روز پیش اکبر ترکان در مصاحبه با رادیو اقتصاد اعلام کرد که یکی از خودروسازان داخلی، بیش از ۸۰ هزار ماشین صفر کیلومتر را در انبارهایش نگاه داری می‌کند و قاعدتا هر روز بر تعداد این اتومبیل‌ها افزوده می‌شود. از سوی دیگر، طرح‌های رنگارنگ خرید با سودهای آن چنانی که حتی از سپرده گذاری‌های بلند مدت بانکی نیز بهره بیشتری دارد، نشان از عزم جزم خودروسازان برای فروش محصولات انبار شده‌شان دارد که ظاهرا این روش هم چندان کارساز نبوده است. البته در برخی از صحبت‌های مدیران خودروسازی، مباحثی نظیر گران‌تر شدن خودروها نیز مطرح شده بود که بسیاری آن را نوعی فرار به جلو و ترغیب بازار برای خریداری از اتومبیل‌های فعلی‌شان می‌دانستند که ظاهرا با نخ نما شدن این استراتژی، روزهای سخت این سازندگان که بسیاری از مردم نسبت به عملکردشان در سال‌های اخیر بسیار ناراضی هستند، در حال فرا رسیدن است.

اثرات این دوران سخت را می‌توان در بخشنامه جدیدی مشاهده کرده که ایران خودرو در آن اعلام نموده، پرونده‌های انصرافی را قبول نمی‌کند! در واقع آثار روانی این عدم خرید و از سوی دیگر کاهش شدید فروش و بالطبع پایین آمدن نقدینگی این شرکت‌ها سبب شده تا به بهانه‌های مختلف، حتی انصراف خریداران و نمایندگی‌هایشان را قبول نکنند که در نوع خود بسیار جالب به نظر می‌رسد.

در این بخشنامه که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، به پیشنهاداتی چون پرداخت مبلغ مابه‌تفاوت خودرو به صورت قسطی، افزایش دادن سود مشارکت و تشویق نمایندگان به دریافت کمیسیون بالاتر در صورت خرید مشتریان اشاره شده است.

charkhan.com charkhan

به نظر می‌رسد که این بار، عزم تعداد زیادی از مردم برای مشارکت در کمپین عدم خرید خودرو بسیار جدی است. در این میان دلایل بسیار زیادی دخیل هستند که به زودی در یک مقاله جداگانه، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آیا این کمپین، منجر به پایین‌تر آمدن قیمت خودرو و یا بالا رفتن کیفیت آن‌ها در کشور خواهد شد؟

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

  1. نخرین آدم شن این عوضی ها
    20 سال یه مشت ماشین آشغال تحویل این مردم زحمت کش دادن که با هزار امید و آرزو مجبور شدن خودرو داخلی بی کیفیت بخرن ……

  2. سلام …
    انشا الله به این خودروسازا نشون میدیم که با جون و خون مردم بازی کردن چه عاقبتی براشون داره …
    روز خوش

  3. سلام. آقای گل کار این کمپین در چه شبکه اجتماعی راه افتاده؟

    1. در شبکه‌های اجتماعی مختلف و منحصر به جای خاصی نیست

      1. آقای گل کار ، نزدیک به دو سال هست که تغریبا روزی یک بار یا بیشتر به سایت آی تی رسان سر میزنم و از بررسی ها و راهنمایی های شما لذت میبرم.کنجکاو هستم دو سؤال از شما بپرسم.
        تو آی تی رسان کمتر پست میگذارید مشغوله تغییر تخصص هستید؟
        کنجکاوم بدونم شغل شما چیست؟(حدس بنده فروشنده موبایل میباشد.)

        1. جای این سوال که اینجا نیست عزیز اما در کل تخصص اصلی بنده روزنامه‌نگاری هست و اگر هم کم‌تر پست می‌گذارم، بخاطر مشغله‌های کاریم هست که همگی در همین ارتباطه و شغلم هم ارتباطی با فروش نداره!

  4. با سلام
    برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ مبارزه با گران فروش و کم فروش ، بنده هر خبری در اینباره را در فیسبوک خود برای همگان ارسال می کنم.
    لطفا هموطنان گرامی شما هم چنین کنید تا این کمپین به ثمر بنشیند.
    با تشکر از مدیر سایت

  5. اگر دولت قیمتها را کاهش دهد اما بطور منطقی مردم با جون و دل می خرند قول میدم بیاین اول جای پارکینگ خودروشان را جارو بزنند بعدا ماشین شون را تحویل بگیرن به این شرط که پراید 12 تیبا 14 پژو 15 سمند 16 پارس 18 ال نود 19 خداوکیلی به این میگن بسته پیشنهادی درست و حسابی نــــه … غلام

    1. سلام اما قیمت واقعیی پراید ۸میلیون هست نه ۱۴.اخه واقعا اشغاله

      1. نمیدونم چقدر این حرف صحت داره ولی یکی از بچه ها میگفت پراید رو کره ای ها ساختن برای این که بین سوله های کارخونه هاشون میخوان برن و کارهای داخل کارخونه رو انجام بدن ساختن !

  6. اگه این خودروسازها را بدهند دست بخش خصوصی، قیمت ها به نصف این رقمهای فعلی میتونه کاهش پیدا کنه. سال گذشته چند روز کارگران ایران خودرو اعتصاب کردن به این دلیل فیش حقوق یکی از مدیران به دستشان افتاده بود و رقم آن 43 میلیون تومان بود.

  7. توروبه خدا نخرین این محصولات بی کیفیت رو تا با کمک هم بتونیم یه درس درست و حسابی به این خودروسازان طماع بدیم.اگه دوست داشتین یه سری به سایتهای معتبر خودروسازی ژاپنی بزنین تا بفهمین قیمت واقعی خودرو چنده و تو ایران به چه قیمتی عرضه می شه.

  8. اقا نخرید بذار قیمت ها واقعی بشه یمدت صبر کنید بذارین بازار رقابت بوجود بیاد کیفیت خودروها چه از لحاظ فنی و طراحی افزایش پیدا کنه و پول ماشین خوب و با کیفت که در شان یک ایرانی باشه بدیم. واقعا هم قیمت خودرو 50% این قیمت های حبابی هس مثلا پژو 405 پونزده تومن سمند شونزده 206 بیست پراید دوازده تندر بیست و سه بازم بنفعشون گفتم . یا علی

  9. نخرید تا بدونن که جان و مال مردم محترمه. ایرانی لایق بهترین هاست البته اگه متحد باشیم.

  10. اونها میگن ما قیمتو پایین نمیاریم ما هم میگیم پس نمی خریم اگه اونا همینجوری با این قیمت ماشین بدن تا یه سال دیگه به پامون می افتن که حداقل پرایدو به جای صد تومنی هایی که باقی پولن قبول کنیم
    اگه اونا همینجوری ادامه بدن ما هم ماشین نمی خریم
    چون ماشین با کیفیت و مد روز حق مسلم همه ی ما ایرانی های غیوره

  11. اگه خریدار نباشه میخوان به کی بفروشند مجبورن به خاطر نقد کردن خودروهای تو انباراشون با مردم کنار باد چرا دولت اینهمه مالیاتو رو خودرو ور نماره اگه راست میگه به فکر مردمه

  12. هموطنان عزیز خواهش میکنم نخرید این ماشین های اشغالو . با خریدتون به گرونیها و پر شدن جیب خودروسازهایی که فقط و فقط به فکر منافع خودشون هستن و جون ادما واسشون ارزشی نداره کمک میکنین

  13. قیمت واقعی پراید8میلیون تومان هست.اگه مردم پای حرفشون بایستند وخودروی ایرانی نخرن اگه 8میلیون هم ندن لاقل 12میلیون میدن.الان وضعشون بدجوري خرابه.نخرید

  14. پدرمن سی سال خدمت کرد ماشین ایرانی نخرید تا الانم نخریده میگه حیفه پول خودتو بدی ماشین ایرانی چون ایرانی لایق بهترینه. ولی یه عده هستن که لیاقتشون همین ماشینای بی کیفیته اخه حیف نیست 26 تومن بدی تیبا اونم هاچ بگ …..

  15. سلام بنده در بهمن ماه یک خودرو سمند LX-EF7 مالتی پلکس دوگانه به صورت نقدی با تحویل ۳۰ روزه در بندر عباس خریداری کردم.۱۱ اسفن ۹۵ تاریخ تحویل بود گفتند ۲۵ بعد گفتند بعد از سال الان ۲۲ فروردین هست هنوز خبری نیست.من به صورت نقدی خریدم نه اقساط.ظاهراً فروش اقساطی برایشان بیشتر نون دارد که بهتر تحویل میگیرند..ما مردم چقدر بدبختیم.با وعده جریمه تاخیر خوشحالمون می کنند.عید مردم را ، گردش و تفریح مردم را گند می زنند بعد هم دهن کچی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا