مکمل بنزین
گوناگونخبر

روند تغییر خودروها در آینده

تولیدکنندگان خودروهای آمریکایی، در تلاشند تا خودروهای کم مصرف تر و سازگارتری با محیط زیست بیابند. نیروی برقی ترکیب شده با بنزین می‌تواند یکی از راه‌های تامین نیروی خودروهای آینده باشد. متخصصان در زمینه تولید خودرو، پیش بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰ درصد از همه خودروها و وسایل نقلیه هیبریدی شوند و نیروی خود را از بنزین و باتری تامین می‌کنند.

امروزه بیشتر خودروهای هیریدی، از موتور احتراق داخلی برای تولید نیروی برق ذخیره شده در باتری ها استفاده می‌کنند که با این باتری‌ها، خودروها با سرعت پایینتری حرکت می‌کنند.

یکی از معروف ترین خودروهای هیبریدی سال ۲۰۱۱ را می توان شورولت که محصول شرکت جنرال موتور است، دانست. طی دوران بحران سال ۲۰۰۸ میلادی به جنرال موتور خسارت مالی  وارد شد و این شرکت را تا ورشکستگی پیش برد. اما این شرکت در حال حاضر بار دیگر احیا شده و امیدوار است که خودروهای هیبریدی مثل شورولت، پرفروش باشند و در سال‌های آینده نزدیک، برای شرکت سودی به همراه بیاورد. خودروی ولت حدود ۶۰ کیلومتر را برقی می‌پیماید، بعد از آن موتور بنزینی نیروی اتومبیل را تامین می‌کند. در مجموع ولت با یک بار شارژ برق و یک باک بنزین، قادر است ۵۶۰ کیلومتر را طی کند.

chevrolet

جنرال موتور روش متفاوت تری از بیشتر تولیدکنندگان خودروهای هیبریدی را به کار برده است. در ولت همواره موتور برقی، خودرو را به حرکت در می آورد. بعد از آن، از بنزین برای تولید برق استفاده می شود. مهندسین جنرال موتور اظهار می کنند که این شیوه بهتر است، چرا که بیش از ۱۵ درصد، کمتر انرژی مصرف می کند. البته از باتری جدید دیگری نیز در ولت استفاده شده است. انتظار می رود شورولت در حدود ۴۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد با این توصیف که خریداران  می توانند در حدود یک پنجم قیمت را از طریق اعتبارات مالیاتی بگیرند.

تسلا، یک خودروساز جدید در کالیفرنیا است. او یک خودروی اسپرت بنام تسلا روداستر، با قیمتی بالای صد هزار دلار تولید کرده است.  این شرکت ادعا می کند که بیش از ۱۳۰۰ روداستر در سراسر جهان در حال استفاده است.  روداستر یک ماشین بدون آلودگی است که می تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و با هر شارژ تقریبا ۴۰۰ کیلومتر را میپیماید .

فیسکر اتوموتیو نیز خودروساز جدیدی در کالیفرنیا است. خودروی اسپرت آن بنام کارما، همانند شورولت، با برق شروع به کار می کند. علاوه بر این، پانل هایی خورشیدی بر روی سقف دارد تا عمر باتری آن افزایش یابد. کارما می توانید با یک لیتر گاز و شارژ کامل برق، ۳۰ کیلومتر برود.

تولیدکنندگان خودروهای آمریکایی در حال تولید موتورهای دیزلی با مصرف سوخت بهینه هستند. موتورهای دیزلی انرژی بیشتری تولید میکنند و هنگام سوزاندن گوگرد، با بوی غلیظی همراه است. از آنجاییکه خودروهای بنزینی محبوب ترین نوع وسیله نقلیه در ایالات متحده است، تولید کنندگان خودروهای آمریکایی اتومبیل دیزلی را عمدتا برای بازار اروپا میسازند.

خودروسازی ژاپنی، نیسان تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای کاملا الکتریکی گذاشته است و تا چند ماه دیگر خودروی جدیدی پیشنهاد خواهد داد. موتور این خودرو هیچ گازی استفاده نمیکند و کاملا با برق کار میکند. این شرکت می گوید این خودرو با یک بار شارژ حدودا ۱۶۰ کیلومتر را طی خواهد کرد. گروه تحقیقاتی نیسان دست یافته است که ۹۵٪ از مردم، روزانه کمتر از ۱۶۰ کیلومتر انندگی میکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا