مکمل بنزین
خبرداخلی

مرسدس بنز 42 میلیون یورو خسارت به ایران پرداخت کرد!

چند صباحی است که بازار خودرو ایران تغییرات بسیاری را به خود دیده و زمزه‌هایی از ورود کمپانی‌های خارجی و مطرح به گوش می‌رسد. البته در این بین کمپانی‌های ایرانی نیز شمشیر را از رو بسته‌اند و با سینه‌ای سپر کرده به استقبال این کمپانی‌ها رفته‌اند. کمپانی‌هایی که در بینشان نام‌های مرسدس بنز، فیات و فولکس واگن دیده می‌شوند و عملا از لحاظ تکنولوژی در برابر خودروسازان داخلی یک غول به تمام معنا هستند.

Mercedes-Benz-iran

خودرو سازان ایرانی بر این باورند که در زمان شروع سال‌های تحریم که سرمایه گذاران خارجی به یک‌باره قید بازار ایران را زدند ضرر‌های زیادی را به ایران و خودروسازان همکار وارد کرده‌انذ و اکنون این خودروسازان خسارت‌هایی را از کمپانی‌ها می‌خواهند که تاکنون در خصوص پژو، مرسدس بنز و… این خسارت‌ها اعلام شده است. اما گویا با وجود این خسارت‌ها همچنان کمپانی آلمانی مرسدس بنز تصمیمش را گرفته و قصد ورود به بازار ایران را دارد و به همین دلیل غرامت خود را نیز پرداخت کرده است. البته جالب این‌جاست که با وجود پرداخت 42 میلیون یورو خسارت توسط مرسدس بنز، مدیران کمپانی‌های داخلی بعد از کلی انکار، دریافت این مبلغ خسارت را تایید کرده‌اند.

گفتنی است که مرسدس بنز تا قبل از اعمال تحریم‌ها در ایران فعالیت خوبی داشت و به تولید اتوبوس و کامیون می‌پرداخت و در حال توسعه خط تولیدی جدید برای ساخت یک خودرو لوکس بود که با خروجش از ایران این خط تولید نیز لغو شد. حال باید تنها منتظر ماند و فرآیند بازار در ماه‌های آتی را مشاهده کرد.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ، قضیه این سهام که میگفتن ایران از کارخانه بنز داشته چیه؟
    چه بلایی سر این سهام اومده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا