مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو به‌دنبال خرید تیم Force India

در حال حاضر تیم‌هایی که از موتور رنو استفاده می‌کنند، به دو تیم ردبول ریسینگ و تورو روسو خلاصه می‌شوند که انتهای سال میلادی قراردادشان با رنو به اتمام می‌رسد. رنو امیدوار است تا بتواند بار دیگر به رقابت اصلی با موتورهای مرسدس و فراری بازگردد. بر اساس خبری که از اتواسپرت منتشرشده، آلن پروست راننده پیشکسوت فرانسوی در حال بحث و مذاکره با تیم Force India است تا نظر آن‌ها را به فروش جلب کند. رنو و Force India در طی سال دو بار باهم ملاقات داشته‌اند، اما بااین‌حال هنوز نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند.

renault_F1_Team
renault F1 Team

ویجی مالیا، مدیر تیم Force India به اتو اسپرت می‌گوید:

ما درباره ترکیب شدن تیم با رنو و درباره چیزی‌هایی که در ذهنم بود، با آن‌ها صحبت کردیم.

رنو ایده دیگری نیز دارد تا به‌جای اینکه تیم را بخرد، به‌صورت مشارکتی با تیم اصلی (یعنی Force India) فعالیت داشته باشد. برای انجام این کار، مالیا احتیاج دارد تا هیئت‌مدیره تیم به او اجازه بدهند؛ اما او عقیده دارد چنین معامله‌ای باید در شرایط درست (که منظور همان پایان فصل است) صورت پذیرد.

renault_F1_Team
renault F1 Team

رنو در حال حاضر به انتهای راه رسیده است، چراکه قراردادش با دو تیم اینفینیتی ردبول ریسینگ و تورو روسو در اواخر سال به اتمام می‌رسد و این دو تیم به دلیل عملکرد ضعیف پیشرانه رنو، تمایلی به تمدید قراردادشان ندارند. تیم Force India می‌تواند سال آینده تنها تیمی باشد که از پیشرانه رنو استفاده خواهد کرد. گرچه شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه رنو می‌خواهد تیم لوتوس را بخرد، چراکه قبلاً این تیم را در اختیار داشته است. همچنین مذاکراتی نیز با تورو روسو در حال انجام است.

renault_F1_Team
renault F1 Team

اگر رنو نتواند تیمی را برای خود دست‌ و پا کند یا موتورش را به آن بدهد، به احتمال زیاد باید به صورت کامل فرمول 1 را ترک کند و تمرکزش را بر فرمول E بگذارد، که همین موضوع سبب شده تا طی سال‌های اخیر رنو به موتورهایش آپدیت‌های زیادی اضافه نکند و تا حدودی از گردونه رقابت حذف شود. اگر رنو بخواهد، می‌تواند گذشته پرافتخارش را ادامه دهد، ولی تا زمانی که تمرکز بیشتر خود را بر فرمول E بگذارد، شانسی در فرمول 1 نخواهد داشت.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به جای رنو باید این هوندا حذف شه از گردونه.
    یه چند سال دیگه همه موتوراشون میشه مرسدس.

    1. مهدی عزیز هوندا هم تو پیست اسپا بد کار نکرد و تا الان هم بعد از مسابقه سیلوراستون موتورش مشکلی نداشته … حتی تو بعضی جاها تونسته از موتور فراری هم بهتر کارکنه … به هر حال موتور های هوندا هم دارن سیر تکاملی شون رو طی میکنن … همین مرسدس هم سال ها تجربه اش رو پای موتورش گذاشته … باید صبر کرد تا موتور هوندا هم به بلوغ کافی برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا