مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانتیننتال سوپراسپورت 2018، قوی‌ترین بنتلی جهان

تولید کانتیننتال سوپر اسپورت اولین بار در سال 2003 میلادی با انجام تغییرات جزئی در طراحی مدل استاندارد شروع شد.

با چرخان همراه باشید.

در سیزده سال گذشته، بسیاری از قسمت‌های داخلی آن تغییر کرد و از یک خودروی اسپورت خوب به یک برند با ارزش در میادین خودرو تبدیل شد. با این که تولید خود کانتیننتال به‌زودی به پایان می‌رسد، بنتلی بار دیگر نسخه سوپر اسپورت آن را روانه بازار می‌کند.

این مدل بنتلی، قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تولیدی بنتلی تابه‌حال است. پیشرانه شش لیتری 12 سیلندر W شکل توربو دوقلو حداکثر 700 اسب بخار قدرت و 750 پوند بر فوت (1016.8 نیوتون‌متر) گشتاور می‌کند که در مقایسه با نسل پیشین (مدل 2009) به ترتیب 79 اسب بخار و 160 پوند بر فوت (216.9 نیوتون‌متر) افزایش را نشان می‌دهد.

کانتیننتال سوپراسپورت

شتاب صفر تا 62 مایل بر ساعت (یکصد کیلومتر بر ساعت) 3.9 ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت 209 مایل بر ساعت (336.3 کیلومتر بر ساعت)است.

جعبه‌دنده هشت سرعته ZF این امکان را به پیشرانه می‌دهد که از حالت ایست کامل، گشتاور را سریع‌تر، تحویل چرخ‌ها دهد. ترمزها از نوع کربن سرامیکی بوده و در جلو و عقب به ترتیب 16 و 14 اینچ قطر دارند.

رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده موجب کاهش وزن 44 پوندی (19.95کیلوگرمی) شده‌اند. همچنین خریداران می‌توانند با سفارش سامانه اگزوز تیتانیومی سفارشی به همراه اسپلیتر، دیفیوزر، رکاب‌های جانبی، سرپوش پیشرانه و کاپوت فیبر کربنی جدید وزن خودروی خود را به میزان زیادی کمتر کنند.

علاوه بر این‌، سامانه تحویل گشتاور بنتلی نیز مورد آزمایش قرار گرفته تا حسی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای داشته باشد. در توصیف عملکرد این سامانه گفته شده:

“حین شتاب‌گیری در خروجی پیچ‌ها، بعضی چرخ‌ها متوقف شده و بقیه تمامی قدرت را دریافت می‌کنند تا بهترین کارایی فنی و سرعت عمل حاصل گردد. به‌منظور کسب چالاکی بیشتر نیز هنگام پیچیدن خودرو، ترمز چرخ عقبی که به سمت داخل پیچ قرار دارد، فعال می‌گردد”

بنتلی کانتیننتال سوپراسپورت 2018 از ماه ژانویه (دی) در دو نسخه کوپه و کانورتیبل به فروش خواهد رسید. قیمت پایه نیز به ترتیب 293,300 و 322,600 دلارتعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا