مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌هابررسی

مقایسه تیبا و ساینا، کوچولوهای ایرانی

خودروهای شهری در تمام نقاط جهان رایج هستند، بخصوص آن‌هایی که ابعاد کوچکتری دارند در شهرهای پر جمعیت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. این طیف از خودروها معمولا علاوه بر اینکه مصرف سوخت پایینی دارند، از چابکی مناسبی برخوردار بوده و ابعاد کوچک آن‌ها کمک می‌کند تا راننده در شهرهای شلوغ با مشکلاتی مانند پیدا کردن جای پارک مواجه نشود. اما یکی از دلایل مهم مورد توجه مردم به چنین خودروهایی، قیمت پایین آن‌ها است.

اگر بخواهیم چند مدل خارجی از این خودروها را برای شما نام ببریم باید به هیوندایی I20، فورد فوکوس و … اشاره کنیم. البته خودروهای ارزان قیمت زیادی وجود دارند که در بازارهای آسیایی طرفداران زیادی دارند مانند سوزوکی آلتو A10 و هیوندایی ائون. متاسفانه در کشور ما تنوع در بخش خودروهای ارزان قیمت شهری وجود ندارد و پراید به نوعی تنها خودروی حاضر در این بخش شناخته می‌شود.

al-02

با گذشت چند دهه از تولید پراید، سایپا تصمیم گرفت تا یک محصول ایرانی را برای بازار خودروهای ارزان و کوچک شهری معرفی کند. تیبا نام محصولی بود که سایپا اقدام به تولید آن کرد و با استقبال خوبی نیز روبرو شد. ورود این خودرو با برچسب ملی، باعث شد مردم نسبت به گذشته یک انتخاب بیشتر داشته باشند. با وجود حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون تولید تیبا، این خودرو توانست آمار فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. بعد از گذشت چند سال از تولید تیبا، سایپا مدل فیس‌لیفت شده این خودرو را با نام ساینا به مردم معرفی کرد که تغییرات ظاهری زیادی داشت اما در حال حاضر استقبال از این خودرو چندان خوب نبوده است. امروز ما در چرخان به سراغ مقایسه این ۲ خودرو با هم رفته‌ایم، با ما همراه باشید…

طراحی ظاهری

1-5-1

زمانی که برای اولین‌بار با تیبا مواجه شدیم، خبری از ظرافت، زیبایی و یا حتی اسپرت بودن در آن نبود و چهره‌ای بسیار مایوس کننده داشت که طراحی آن از قاعده خاصی پیروی نمی‌کرد. بدنه منحنی‌وار تیبا با چراغ‌های برگی شکل و جلوپنجره کوچک اصلا هماهنگ با هم طراحی نشده و در نمای روبرویی خودرو کاستی‌های زیادی دیده می‌شود. البته تیبا به‌نوعی به‌عنوان اولین تجربه ملی سایپا شناخته می‌شود اما باید بدانیم که طراحی بدنه تیبا نتیجه همکاری مشترک سایپا و یک شرکت نه‌چندان مطرح ایتالیایی است. در نمای پشتی، طراحان تیبا کمی بهتر عمل کرده‌اند ولی این به‌معنای زیبا شدن تیبا نیست بلکه به معنای قابل تحمل‌تر بودن طراحی بخش عقب است.

003

همانطور که قبلا اشاره کردیم در ساینا تغییرات ظاهری بسیار گسترده و مثبت بوده است. نمای ظاهری ساینا اگرچه تغییر یافته ولی چندان بی‌نقص نیست ولی نسبت به تیبا قابل تحمل‌تر است. طراحی ساینا اسپرت‌تر از تیبا شده و چراغ های جلو با جلوپنجره و سپر هماهنگی بیشتری دارند و دیگر جلو پنجره زشت و کوچک تیبا در ساینا دیده نمی‌شود. در قسمت جلویی، طراحان بدنه را کمی عضلانی‌تر طراحی کرده‌اند و خطوط منحنی تیبا را از ساینا حذف کرده‌اند که باعث شده چهره‌ای تهاجمی‌تر پیدا کند. ورودی هوا در قسمت پایین سپر نیز در زیبایی ساینا تاثیر مثبتی داشته است. در نمای عقب، چراغ‌ها هماهنگی خوبی با بخش جلویی دارند و از فرم چراغ‌های جلو نیز پیروی می‌کنند. در نمای جانبی ساینا، فقط تغییر را می توان در آینه‌های جانبی دید و تغییر دیگری نسبت به تیبا مشاهده نمی‌شود.

ابعاد

از لحاظ ابعادی، تیبا 4105 میلی‌متر طول، 1641 میلی‌متر عرض و 1484 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین ۲ محور آن نیز در حدود 2410 میلی‌متر اعلام شده. وزن خالص خودروی تیبا، ۱۰۰۰ کیلوگرم است. در مقایل ساینا 4215 میلی‌متر طول، 1663 میلی‌متر عرض و ارتفاعی همانند تیبا دارد. وزن خالص ساینا نیز ۱۰۵۰ کیلوگرم اعلام شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، ساینا از لحاظ ابعادی کمی قد کشیده که این باعث می‌شود فضای داخلی کابین جادارتر شود.

کابین و تجهیزات رفاهی

۷۶

طراحی داخلی ساینا و تیبا، بسیار به‌هم نزدیک است و تغییرات زیادی دیده نمی‌شود. زمانی‌که با کابین ساینا مواجه می‌شوید، تغییرات چشمگیر نخواهند بود. سایپا بیشتر بر روی تغییر رنگ داخلی ساینا تمرکز کرده و بخش‌های نقره‌ای رنگ را به آن اضافه کرده است. متاسفانه کیفیت مواد بکار رفته در داشبورد ساینا نسبت به تیبا تغییر مثبتی نداشته و این بخش در صنعت ایران از جمله قسمت‌هایی است که در بسیاری از خودروها تغییری نمی‌کند و فقط قیمت افزایش پیدا می‌کند! جنس داخلی کابین ساینا و تیبا از مواد ارزان قیمت بوده و هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما سایپا از لحاظ تجهیزات ساینا را کمی کامل‌تر از تیبا کرده است و در ۲ مدل معمولی و لوکس، این خودرو را روانه بازار کرده است. مدل فول یا همان لوکس، با تجهیزات قابل قبولی ارائه شده که از جمله آنها می‌توان به آینه‌های جانبی با برقی قابلیت تنظیم، برقی بودن تمام شیشه‌ها، دماسنج محیط اطراف، ایموبلایزر، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD و سنسور دنده عقب اشاره کرد.

al-03

محل قرارگیری دکمه‌های بالابر شیشه‌ها در ساینا نسبت به تیبا دچار تغییر شده و تهویه دیجیتال نیز در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند. اما یکی از انتقادات اساسی در زمان عرضه تیبا، مربوط به صندلی‌های آن می‌شد به همین دلیل سایپا تغییرات جدیدی را در صندلی‌های ساینا اعمال کرده تا راحتی بیشتری داشته باشید. یکی از شباهت‌های تیبا و ساینا مربوط به بخش مونتاژ می‌شود. ساینا نیز مانند تیبا از کیفیت مونتاژ پایینی برخوردار است و تعداد عیوب حاصل از بی‌دقتی در مونتاژ در برخی از موارد از تیبا نیز پیشی گرفته است!

پیشرانه و فنی

Al---3

در بخش فنی، تیبا و ساینا با هم تفاوتی ندارند و سایپا ترجیح داده است که از همان مشخصات فنی که در تیبا بهره برده، در ساینا نیز استفاده کند. در ساینا و تیبا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری استفاده شده است. در ایتدا این پیشرانه برای تیبا ۸۰ اسب بخار قدرت را تامین می‌کرد اما با انجام برخی از تغییرات این توان به ۸۷ اسب بخار افزایش یافت. ساینا نیز همین توان را در اختیار دارد. وزن کم، قدرت کافی و گشتاور مناسب باعث شده که تیبا و ساینا در برخی موارد مانند سربالایی جاده‌ها، عملکرد قابل قبولی را از خود نشان بدهند. گیربکس ۵ سرعته دستی در هر ۲ خودرو وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارند اما در ساینا این گیربکس تقویت شده است و دقت تعویض دنده یا همان ضریب تعویض نیز تغییر یافته و باعث عملکرد بهتر آن شده است. میزان مصرف سوخت هر ۲ خودرو تقریبا یکسان است و درحالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کنند.

ایمنی

files_cars_7846714[38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9]

همانطور که گفته شد، تیبا و ساینا از لحاظ ایمنی مجهز به ۲ کیسه‌هوا هستند و ترمز ABS نیز برای آن‌ها درنظر گرفته شده اما متاسفانه هیچ‌گونه تست تصادفی از این خودرو در دسترس نیست و فقط یک کلیپ انیمیشن از سوی سایپا منتشر شده که مربوط به تست تصادف تیبا می‌شود که خیلی بچگانه ساخته شده است! از لحاظ قدرت بدنه بدون شک خودروهایی مانند سمند یا پژو پارس از تیبا و ساینا قدرتمندتر هستند. به طورکلی از لحاظ ایمنی بسیاری از خودروهای ایرانی ضعف دارند و نمی‌توان به آنها اطمینان کرد که ساینا و تیبا نیز جزء این خودروها محسوب می‌شوند.

قیمت

save_the_earth-wallpaper-1152x720

در حال حاضر ساینا EX با قیمت ۲۷.۷۰۰.۰۰۰ تومان و تیبا صندوق‌دار با قیمت ۲۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان از سوی سایپا قیمت‌گذاری شده که اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی با وجود تغییرات ایجاد شده، کاملا قابل درک است. البته این جمله به معنای کوبیدن مهر تایید بر قیمت این خودرو نیست، چرا که در سایر کشورهای خارجی چنین خودروهایی اصلا ارزش خرید ندارند و با این قیمت می‌توان نمونه‌های با کیفیت‌تری را یافت. اما شرایط خودروسازی ایران در حال حاضر به‌گونه‌ای است که باید قبول کنیم که ساینا یک خودروی قابل قبول با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان است و چاره‌ای جز خرید این خودروها نداریم، چرا که انتخاب دیگری وجود ندارد! امیدواریم روزی صنعت خودروی ایران به‌حدی پیشرفت داشته باشد که خودروهای قدرتمند، ایمن و پیشرفته با قیمت منصفانه بدون محدودیت در دسترس قرارگیرند.

به سوپر گروه تیبا و ساینا در تلگرام ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫52 دیدگاه ها

  1. عجب دولت ضعیفی داریم سایپا بدون تست تصادف محصولاتش رو بفروش میرسونه.واقعا که

    1. سلام خسته نباشین من حدود دو ماه هستش که ساینا گرفتم حدود ۳۵۰۰ تا باهاش راه رفتم از روز اول گیج میزد نمایندگی میرفتم زیر بار نمیره مشکل داره و میگه مشکل از لاستیکا هستش امروز بردم بیرون کارشناس جلوبندی نگاه کرد گفت میل تعادلای جلو و سیبک طبقا باید عوض بشه و با یه دور روندن گفت ماشین تو دنده ۵ که صدای بلبرینگ مانند میده به مرور زمان صداش کمتر که نمیشه هیچ بیشترم میشه.الان من چیکار کنم نمایندگی قبول میکنه اینارو حل کنه برام؟

      1. دوستان سلام ی سوال ازتون دارم وقتی دنده یک میزنم و حرکت میکنم میخوام بزنم دنده دو از سمت چپ موتور ی صدایی میاد
        مثل اینکه موتور گاز میخوره علتش چیه ماشینم ساینا مدل 96

    2. سلام دوستان….
      یه ماهه ساینا گرفتم روز سوم بعد از تحویل متوجه شدم پمپ هیدرولیک مشکل داره بردم نمایندگی درخواست تعویض پمپ دادم..
      یه هفته بعد پمپ رسید … تازگیا کولر با کاهش امپر درجه خنک نمیکرد امروز باز بردمش نمایندگی متاسفانه قطعه الکتریکی تنظیم درجه حرارت زیر داشبورت که نمیدونم اسمش چیه سوخته مجددا درخواست دادم خداکنه عین پمپش زود برسه واذیتمون نکنن

      1. اسمش ترموستات هست بازم عوض کنن برات تاثیری ندارع هر وقت ماشینت خنک نکرد دکمه A/Cخاموش کن وقتی باد گرم شد بازش روشنش کن مشکل اصلی از یخچال ماشین هست

    3. سلام دوستان منم پشیمونم از ساینا خریدن بخاری ساینا منم باد سرد میزنه بردم نمایندگی درست نمیکنن میگن قطعه نداریم موندم چیکار کنم . کمک فنرا هم مشکل دارن ۲نفر عقب میشینن ماشین عقبش میاد پایین جلوش میره بالا . صدای موتور و بخاری و فن زیاد . دوتا باند و سیستم نمیشه عقب گذاشت باید طاقچه و کمربند همرو برداشت همش میگم کاش تیبا هاچ بک خریده بودم.

    4. آخه داداش کی میخواد خسارت او ماشین تست تصادفی را بده؟! . مردم می برند و خودشون تست میکنند . بعد ماشبن سازها تو نمایندگی بررسی میکنند.

  2. من قیلا تیبا داشتم واقعا به درد نخوره تو پیچ ها تعادل نداره یکم سرعت زیاد باشه چپ میکنی

    1. ببینم تو ماشینی دیگه ایم بغیر از ساینا سوار شدی که اسم خدارو میاری میگی ماشین خوبیه! ماشین خوب سوار نشدی ببینی خوب به چی میگن بدبخت!

      1. احمق من نظرمو راجع به ساینا دادم خب بخوای مقایسه کنی با ۲۰۶ که نمیشه

      2. سلام کولر ماشینم ساینا روشن نمیشه یعنی باد نمیاد بردم نمایندگی گفت مقاومت فن بخاری خراب که قطعه هم نداشتن سفارش دادم. من بیرون هم به یه تعمیر کار دیگه نشون دادم اون گفت فن داخل اتاق خراب. بالاخره حرف کی درسته من نفهمیدم, صدای موتورم زباد , جدیدا ماشینم کشش نداره یعنی مثل روزای اولش نیست کند شتاب میگیره احساس میکنم سنگین شده علتش چیه؟

      3. تو چرا بهت بر میخوره هر دو ضعیف هستند اما ساینا حتما بهتره که گرانتره و فروش هم داره دیگه

      4. نه فقط شما کارشناس ماشین هستی…
        نمی پسندی داداش نخر …سوار نشو ….نظر نده…مگه به زور میگن ساینا یا تیبا بخر…
        هرکسی یه سلیق ای داره و به جیبش نگاه میکنه…
        شما برو ب ام و سری ۶ بخر

    1. سلام دوستان، من هفته پیش ماشين ساینا تحويل گرفتم، بخارى ولوم ١ و ٢ صداى بخاري فرقي نميكنه و تغيير حس نميكنم، طبيعيه؟ اصلا نه گرما دار نه سرما؟؟!! بعد موقع دور زدن وقتی تموم میشه فرمون خودش برنمیگرده باید خودم برش گردونم طبیعیه یا مشکل داره؟ صدای تق تق از فرمون و چرخ میاد. صدای موتور خیلی زیاده نمد انداختم هیچ فرقی نکرد . قیمت لوازم ساینا هم خیلی گرون سپر جلوش قیمت کردم ۵۰۰ هزار تومان بعد برا تیبا ۱۰۰ هزار تومان .

  3. نظر…با سلام .
    ما همه میدانیم که اگه ی ماشین کمری شش سیلندر پوکیده بگیریم .بهتر از برلیانس .
    ولی ما خیلی بد بختیم و اصل مطب فقر ماهاست که حتی همین ساینا را با وام و قرض پیش پرداخت میدهیم و با بدبختی بقیه قسطها را میدهیم .
    بهر نحو سوار بشین ولی با سرعت ۸۰ بالاتر نروید

  4. سلام به تمام نظر دهندها جرابه همدیگر بی احترامی می کنید فقط بدونید لیاقت شما ایرانی ها خیلی بالاتر ازاین ماشینا فقط جند ماه نخرید به خدا قیمت هارو میارند پایین

  5. سلام هه هم وطنای عزیز به جای که به هم بی احترامی کنید جند ماه ماشین نخرید لیاقت ایرانی خیلی بالاترازاین هاست

  6. خودشون توی توضیحات گفتن که ساینا با تیباهیچ فرقی ندارن اونوقت شماها چی میگین که ساینا بهترههههههه.سگ زرد برادر شغاله ولی بازم از هیچی بهتره البته جونمون عزیزتره ولی چه کنیم ماهم دوس داریم ماشین خوب سوار شیم ولی وقتی بودجمون نمیزسه چه کنیم اون ماشین ها برا آقازاده هاست باژن های خوب

  7. طول بیشتر ساینا دلیلی بر جا دار تر بودن ‌کابین آن نیست چرا که فاصله بین دو محور عقب و جلو با تیبا کاملا برابر است و این افزایش ۱۰ سانتی متری ناشی از تغییر سپرها می باشد.

  8. ماکه ساینا خریدیم هیچ مشکلی نداره اتفاقن بهترین ماشینه الکی زر نزنید
    اونای که درموردش بدن میگن نمیتونن بخرن
    گربه دستش به گوشش نمیرسه میگه پیف پیف بو میده

    1. سلام دوستان.دوسوال دارم.اول اینکه قفل سمت شاگرد من عمل نمیکنه با ریموت.یعنی چفتش پایین نمی یاد.ولی باکلید قفل میشه وکامل پایین میاد.علتش را چی حدس میزنید.وسوال دیگه اینکه نمایندگی ها رفع عیب راتا چه ساعتی انجام میدهند.مثلا یک عصر ببریم ماشین را رفع ایراد میکنند؟ کلا ماشین جالبی نیست پشیمونم از خریدنش موفق باشید

      1. سلام برا منم اینجوری بوده اون دستگیره که بالا و پایین میشه قفل یا باز بشه ی حلقه دورشه اونو بده گشاد کنن.

  9. خیلی عالیه ساینا کیفیتش بالا ست . وتو ایی که میگی سوار ماشین خوب نشدید میشه بگی ماشینت چیه .بنز یا پورشه است .تو اینجا چه غلطی میکنی . اول پشت فرمون ساینا بشین بعد بیا زر بزن. ۲سال دارمش قوی و باکیفیت خیلی خیلی عالیه.

  10. سلام. ماشین ساینا خیلی بیکیف ضعیف گیربکس داغون مثل فرغون درسرعت ۱۸۰. چرخها بازمیشه ماشین بدون چرخ راه میره. چقدر راحت میشه دروغ گفت وخالی بست این راگفتم که بعضیها مشکل دارن باسایپا خوشحال بشن. ولی اینجور نیست هرکه ساینا داره مبارکش باشه. بهترین ماشین ایرانی فقط ساینا قوی باکیفیت ایمنیش عالی فرمانپذیری عالی ترمزهای قوی. وظاهر باکلاسی داره.

  11. تیبا و ساینا و تیبا۲ همشون موتور و گیربکس یکی هستن هیچ فرقی باهم ندارن …همون آپشن های ساینا هم تیبا۲ داره اختلاف قیمتش نگاه کنید فقط ۳۰۰ تومن هست …تیبا2 خیلی بهتره جون پسنده هست خوشگل و بازار دست دوم خوبی هم دارد بر عکس ساینا ساینا نخرید بهتر چون جدید امده قطعات خارجی مثل سپر و چراغ ها اصلا گیر نمیاد قطعات اصلا ندارد هیچ نمایندگی ندارد و مشکل تهویه دارن …مشکلات تهویه هم دارن ساینا ها و قطعاتش هم گیر نمیاد نایابه نمایندگی هم سر در نمیاره از تهویه ساینا …سپر عقب و جلو هم بزرگ کردن برا ساینا باد گیر شده جلو باد میگیره از شتاب کم کرده و مصرف بنزین برده بالا …ساینا پیشنهاد نمیدم الان که بخرید بازار دست دوم خوبی هم نداره …همون تیبا 2 از همه نظر عالی گیربکس جدید هم روش نصب شده روی موتور زده بهبود یافته

  12. آقا ما اگه خدا بخواد میخوایم یه ماشین بخریم ساینا بهتره یا تیبا 2 ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. سلام بنظر من تیبا2 بهتره . جا افتاده تره قطعاتش همه جا هست مثل سپر و چراغ ها همه چی همه جا دارن ولی ساینا قطعاتش خیلی کمه نیست نه فابریکش نه اسپرتش هیچی نیست براش .. بازار دست دوم تیبا هاچ بک خیلی بهتره جون پسنده . ساینا مشکلات تهویه و بخاری دارن جدیداش . از نظر فنی موتوری و اتاق و شاسی و گیربکس همشون عین هم هستن .. تیبا2 هم آینه برقی داره شیشه عقبش برقی . رینگ اسپرت آلومینومی داره . سری صندلی عقب داره . صندلی های عقبش تاشو هست . در کل بنظر من تیبا 2 انتخاب بهتری میتونه باشه

    2. سلام
      بنظر بنده تیبا هاچ بک بهتره خوشگلتر جذابتره سریع هم فروش میره بر عکس ساینا.الان ساینا ها اکثرشون مشکل تهویه دارن مشکل کمبود قطعات مثل سپر و چراغ ها دارن ولی تیبا۲ قطعاتش همه جا هست لوازم اسپرتش هست منک بین تیبا۲ و ساینا مونده بودم که تیبا۲ خریدم و خیلی راضیم از انتخابم

  13. سلام دوستان، من هفته پیش ساینا ماشينو تحويل گرفتم، بخارى ولوم ١ و ٢ صداى بخاري فرقي نميكنه و تغيير حس نميكنم، طبيعيه؟ صدای خیلی زیادی هم دارد گرما هم نداره بنظرتون چیکار کنم

    1. سلام آقایون وکاکوجونیام به نظرم 4لیتربنزین بریز روش آتیشش بزن گرماش خیلی خوب میشههه ،ومن الله توفیق خخخخخخ

  14. سلام دوستان
    ساینا داشتم صدای بخاری و کولرش خیلی زیاد بود مشکل داشت میذاشتم روی کولر باز باد گرم میزد بلاخره فروختمش چند روز پیش الان 3 روزه تیبا2 خریدم واقعا خیلی بهتره از همه نظر هم صدا موتور و فنش کمتر هست هم شتابش بیشتره هم هاچ بک لوازم و وسایل اسپرت کردنش خیلی خیلی بیشتره از همه مهمتر دوتا باند میشه راحت گذاشت بر عکس ساینا که یه جوری طراحی کردن عقبش که اصلا جای سیستم صوتی ندارد . ممنون که نظر بنده خوندید.

  15. سلام هرکی میخواد ازسایپا ماشین بخره بایدقیدخدمات پس ازفروش را بزنه بنظرم اگه مسافرکش نیستین بجای ساینا یا تیبا بریدپژوبخریدمن ۳ماهه ساینا خریدم نه خوشحالم نه ناراحت .اما ای کاش پژو میخریدم ساینا جالب نیست.اگه راهنمایی خواستین با من تماس بگیرین ۰۹۳۵۷۷۴۱۲۰۸

  16. سلام به دوستان یه ساله ساینا دارم (13000 کیلومتر کارکرد) و واقعا از خریدم پشیمونم . از اول کمکاش به شدت صدا میداد و باعث خرابی جلوبندی میشه ، بردم نمایندگی کمک عوض کردم هیچ تغییری نکرد،جلوبندی ماشین خراب شد عوض کردم الان دوباره خراب شد . ترمزش تو شرایط جوی مختلف عملکردش تغییر میکنه ، مخصوصا تو روزای بارونی و سرد جوری ترمزش عمل میکنه که با سر میری تو شیشه . ABS حرف مفته .صدای های عجیب غریب که علی ماشالا از همه جاش در میاد . رنگش که قربونش برم رو هواست ، بردم کارواش خطو خوط افتاد ، رنگ رکابشم که پریده . کلید های کنار درش یه درمیون عمل نمیکنه . سر پیچا که دید ضعیفی داره ، مخصوصا تو زمان بارندگی باید خیلی حواس جمع باشی . کلاجش به شدت سفته ، دوبار تا حالا کلاج عوض کردم (همش 13000 تا کارکرد) هنوز سفته و موقع راه افتادن میلرزه . خلاصه پراید شرف داره بهش . در یک کلام ، داغونه

  17. سلام به دوستان عزیز من که آخرنفهمیدم تیبا دوگانه خوبه یا ساینا میخام شرایطی بگیرم و باهاش کار کنم قبلا پرایدداشتم ولی میخام یه پله رشد کنم ویه ماشین مدل بالاتر بخرم لطف کنین راهنمایی کنین این هم شماره موبایل ام ۰۹۳۶۱۴۶۱۲۸۳

    1. تیبا 2 بگیر عالیه
      سراغ ساینا نرو که جدیداش بدرد نمیخوره ارزش خریدن نداره با لوازم گرون و کمیاب و خرابی های مختلف

  18. با سلام دوستان من هم ساینا دارم ولی وقتی باتیبا مقابسه کردم مونتاژ اتاقش خیلی ضعیف تره لیه گلگیرها را وقتی کابوت را بالا میزنی نگاهکن با دوتا پایه دو سانت نصب شده وبقیه شکاف بازه واسه لانه کنجشک خوبه همینطور در صندوق ولبه نزدیک به جراغ عقب یه سه سانتی فاصله داره

  19. بعضی دوستان جک تعریف می کنن ؟؟؟!!!! ساینا بعد از تیبا 2 تولید شده اونوقت طرف میگه ساینا داشتم فروختم و تیبا 2 زشت رو خریدم الان راحتم. واقعا حالم از تیبا به هم میخوره . ظاهر ساینا به کل تیبا ارزش داره.

    1. دقیقا همینطوره مگه میشه اول ساینا داشته باشی بعد بفروشی تیبا بخری بگی تیبا راحت تره اصلا چنین چیزی ممکن نیس قطعا ساینا خیلی بهتر از تیبا هست

    2. حال بهم زن تر از ساینا تاحالا ندیدم از عقب به ماشین نگاه کن اوج طراحی ایرانی میبنی که عین اسباب بازی کجاش جالبه برات که رفتی ساینا گرفتی همون پراید پیشرفته با لوزام و قطعات گرون و کمیاب سواری در حد پراید خرج و مخارج در حد ماشین صد میلیونی

  20. سلام فقط ماشین رو وقت بگیر ببر نمایندگی مرکزی سایپا تو میدان آزادی به سمت انقلاب یا فقط نمایندگی مرکزی سایپا . نمایندگی ها اصلا بدرد نمیخورن نه سایپا ونه ایران خودرو . فقط نمایندگی مرکزی که خوب و درست تعمیر میکنن چون بازرس دارن و قطعات رو مستقیم از شرکت میگیرن . ممنون

  21. مشکلات اساسی ساینا :
    ۱-صدای بسیار زیاد تهویه هم دور بالا هم صدای کانال هوا مثل زوزه و‌ سوت.
    پرتاب باد کم
    ۲-کولر ضعیف
    ۳-سیستم برق ضعیف در صورت استفاده از کولر و تهویه و لوازم برقی
    ۳-دیسک و صفحه کلاج ضعیف
    ۴-صدای زوزه دنده ۲
    ۵-بدجا رفتن دنده عقب
    ۶-نبود دنده ۶
    ۷-صدا و لرزش زیاد موتور
    ۸-سیستم تعلیق ضعیف
    ۹-کیفیت بسیار بد رنگ بدنه مخصوصا سپر و رکاب
    ۱۰-صدای اضافی تسمه ها و دینام
    ۱۱-بد بسته شدن درها
    ۱۲-صدای زوزه و سوت از آینه های کنار
    ۱۳-سفتی فرمان
    ۱۴- لرزش فرمان
    ۱۵-تقه دنده ۱
    ۱۶-کیفیت بد داشبورد
    ۱۷- مصرف بالا فقط داخل شهر صدی ۱۰
    قطعات فوق العاده گرون و کمیاب کافی قیمت کنید از لوازم یدکی بیرون یا اصلا نیست یا اگرم باشه خیلی گرونه مثل سپر و چراغ هاش و دیسک وصفحه و….
    سواری در حد پراید میده با هزینه و خرج و مخارج ماشین های خارجی بالای صد میلیون
    حالا گوش نکنید بخرید خودتون سال بعد به حرف من میرسید. موفق باشید…

  22. اختلاف قیمت4 میلیونی تیبا با پراید کاملا منطقی است چون نسبت به پراید خیلی پیشرفت کرده1500 مثل ریوریو و سیلو نرم و کم مصرف در حد پراید، قدرت بسیار بهتر از پراید مخصوصا تیبا مدل 95 به بالا بهینه شده از 80 اسب به 87 اسب و شتاب بسیار بهتر، سیستم تعلیق بسیار نرم تر ازاز پراید قطعات زیر بند مشترک با ریو و ال نود،،،،،، اما اختلاف قیمت 4 میلیونی ساینا با تیبا کاملا غیر منطقی است چون اتاق و شاسی و درها وزیربند و موتور و گیربکس تیبا و ساینا کاملا یکسان است فقط تو شکل چراغ باهم فرق دارن همین!

  23. سلام دوستان تیبا 1 چه طوره من یه تندر 90 پلاس دارم اینو برای توشهر میخوام

  24. سلام من 3 ماه ساینا صفر دستم بود و بعدش به علت لازم داشتن پول فروختم .مدل من 99 بود . تو این 3 ماه 4500 تا راه رفتم . مصرفش خیلی عالیه واس من صدی 5.5 بیرون و 6.5 داخلی میسوزوند . شتابش واقعا بالا بود و حتی از دنا و سمند . سرعتش تا 195 تا باهاش رفتم و بازم جا داشت بره ولی ترسیدم . اتاقش واقعا بیصدا تر از سمند و پژو و پرایده . ولی صدای فن کولرش کمی زیاده . و رنگ خودرو خیلی نازکه و به سمند و پژو نمیرسه . قطعاتش خیلی ارزون تر از سمند و پژو هستش . خیالت راحته که واشر نمیزنه مثل پژو . بخاریش خوب بود ولی به ایران خودرویی ها نمیرسه . من پراید . 405 . ساینا ex . سمند ال اکس داشتم . ولی در کل بخوام نظر بدم ساینا رو انتخاب میکنم . چون ماشین تیز و جمع و جوریه و در عین حال مصرف پایینی داره و موتورش خیلی سگ جونه و هزینه نگه داری کمتری داره . به طور خلاصه بگم یعنی هزینه پراید رو داره ولی سواری پژو رو میده .

  25. سلام.سگ زرد برادر شغال است.این فرغون های شرکت سایگا ودرپیت خودرو نتیجه یک عمر سلطه صهیونیست ومافیاشونه،روی گرده ،لت بدبخت خودشون از پول خون ملت بهترینهارو سوار میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا