مکمل بنزین
خبرداخلی

تاثیر رکود بازار خودرو بر خرید و فروش برلیانس و ساندرو

افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی از سوی بعضی از شرکت‌های تولید کننده و عرضه کننده خودرو در حالی صورت گرفت که بازار معاملات خودرو در آستانه پایان سال همچنان در شرایط رکود به سر می‌برد .

رکود فصل زمستان بازار خرید و فروش خودرو، امسال نیز گریبان گیر این مارکت است. افزایش قیمت خودروهای داخلی طبق روال هر سال، امسال نیز انجام شده است اما نه به شدت و قوت سال‌های گذشته.

این در حالی است که انتظار می رود در شرایط رکود بازار خرید و فروش خودرو، تولیدکنندگان داخلی، قیمت‌های تمام شده را کاهش بدهند. اما در عمل می‌بینیم که خودروسازان داخلی از این کار سر باز می‌زنند. در ادامه به بررسی خرید و فروش برلیانس و ساندرو در سایه رکود بازار خودرو خواهیم پرداخت.

worker

به گزارش ویرلن؛ از سوی دیگر این رکود نه به نفع خودروسازان است و نه به نفع مصرف کنندگان. به همین دلیل این شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند با پیش فروش خودروهای تولیدی‌شان که با تسهیلات اقساطی اعمال می‌شود، مصرف کنندگان را به خرید خودروها تشویق و تحریک کنند. هر چند این راه حل در بعضی موارد چاره‌گر است اما به دلیل این که خودروسازان حاضر نیستند قیمت تمام شده را پایین بیاورند؛ در نتیجه هزینه‌ای که مصرف کننده برای خودروی اقساطی یا پیش فروش می‌پردازد، بسیار زیاد و ناعادلانه است.

brilliance_h320_2

در این شرایط، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده قوت می‌گیرد و مصرف کنندگان به سمت این بازار کشیده می‌شوند. اما این موضوع درباره خودروهای جدیدی مثل ساندرو یا برلیانس چندان صادق نیست. چرا که برلیانس و ساندرو تازه پا به بازار خرید و فروش خودروی ایران گذاشته‌اند و به مرحله ای نرسیده‌اند که در این بازار خرید و فروش شوند. این در حالی است که برلیانس و ساندرو در بین مصرف کنندگان ایرانی بسیار محبوب هستند، اما قیمت نسبتا زیاد این خودروها مانع از خرید آن ها می‌شود.

dacia-sandero-2009-800-0f

در حال حاضر خودروی ساندرو تیپ اتوماتیک با مبلغی در حدود ۵۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود؛ البته گفتنی است که قیمت کارخانه آن نیز حدود ۴۹ میلیون تومان است. قیمت تیپ دستی آن در بازار نیز ۴۷ میلیون تومان است.

منبع: http://xn--mgb0azcg38d.mihanblog.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا