مکمل بنزین
خبرداخلی

کارخانه سوئدی «ولوو» بازار کامیون ایران را بدست می‌گیرد!

شرکت سایپا دیزل بیش از ۳۰ سال است که با همکاری کارخانه خودروسازی ولوو همکاری می‌کند. به تازگی خبر ساخت سه دستگاه مدل جدید کامیون‌های ولوو FM سایپا دیزل زیر نظر این برند سوئدی منتشر شد که سروصدای زیادی به پا کرد. مدیر ارتباطات شرکت سایپا دیزل «حسین حیدری» در گفتگویی اعلام نمود که همکاری این دو کارخانه از سال ۱۳۶۳ شروع شده و شرکت سایپا دیزل توانسته همیشه با فاصله زمانی کمی، محصولات با کیفیت این کارخانه اروپایی را تولید کند و تا به امروز بیش از ۵۰ هزار دستگاه انواع کامیون‌های ولوو را ساخته است. هم‌چنین وی به شهروندان کشورمان قول افزایش تولید خودروهای تجاری را داد و گفت در شش ماهه سال آینده محصولات جدید ولوو در رده‌های کمپرسی و باری مدل‌های FMX به بازار عرضه خواهند شد و نخستین کامیون کمپرسی اتوماتیک در تاریخ کشور با نام کامیون کمپرسی ولوو FMX با آخرین فناوری‌های روز روانه بازار خودروهای سنگین وزن ایران خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که شرکت سایپا دیزل در مناطق آسیا، اقیانوسیه و آفریقا از نظر کمیت و کیفیت تولیدات کارخانه ولوو در رتبه برتر قرار گرفته است و این یکی از دلایل همکاری طولانی مدت بین کارخانه سوئدی ولوو با شرکت سایپا دیزل است و از دست رفتن بازار ایران می‌تواند یکی از ضررهای بزرگ برای ولوو محسوب شود.

projects-1457441911-volvo-trucks-1304_volvolv_range_new

سه مدل جدید کامیون ولوو با نام‌های D13B ،D11C و D13C به بازار ایران خواهند آمد. کامیون D11C مجهز به موتور ۱۰.۸ لیتری با قدرت خروجی ۳۳۰ الی ۴۵۰ اسب بخار است، مدل دوم D13B در سال ۲۰۰۷ توسط ولوو به بازار جهانی معرفی شد که مجهز به موتوری با گنجایش ۱۲.۸ لیتری و خروجی ۳۶۰ تا ۴۴۰ اسب بخار، ویژگی‌ VGT توربوشارژ و فناوری بازگردان گاز خروجی (Exhaust Gas Recirculation) ولوو است. مدل آخر D13C گنجایشی شبیه به مدل قبلی مذکور دارد (۱۲.۸ لیتر) و قدرت خروجی مابین ۳۸۰ تا ۵۰۰ اسب بخار دارد. نظر شما درباره این اقدام چیست؟

به نظر شما کدام یک از شرکت‌های خودروهای سنگین وزن محصولات بهتر و باکیفیت‌تری را تولید می‌کنند؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ولوو و اسکانیا بهترین ها هستند

    ولی در کل ولوو یه سر و گردن از اسکانیا هم بهتره

    البته در صورتی که در ایران دستخوش تغییرات و کم شدن آپشن ها نشوند که این هم امری محال است!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا