Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کانسپت هوندا NeuV؛ خودرو شهری جمع و جور برقی در ژنو!

شاید خودروی جدید هوندا سیویک تایپ R تمام چشم‌های بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ را به خود جلب کرده باشد ولی کمی آن طرف‌تر کانسپت جدید هوندا هم در نوع خود غوغایی به پا کرده است. کانسپت هوندا NeuV برای اولین بار در نمایشگاه CES لاس‌وگاس معرفی شد. اسم این کانسپت «نیو وی» تلفظ می‌شود که به معنای وسیله حمل و نقل شهری برقی جدید است و همانطور که از اسمش پیداست این خودرو تمام‌ برقی تنها برای مسافرت‌های درون شهری کاربرد دارد.

Honda NeuV Concept

هدف از تولید این خودرو توسط کارخانه ژاپنی هوندا ساختن خودرویی که بتوان همیشه از آن استفاده کرد. طی تحقیقاتی مشخص شده به زور متوسط ۹۶ درصد از خودروهای شهری همیشه متوقف هستند و در پارکینگ‌ خانه‌ها نگه داری می‌شوند ولی این خودرو می‌تواند درآمدزایی برای مالکش بکند. مالک اتومبیل خودران هوندا در زمان‌هایی که به ان احتیاج ندارد می‌تواند آن را به افراد دیگری بدهد و درآمدی از این خودرو داشته باشد. به علاوه این خودرو می‌تواند انرژی ذخیره شده در خود را در مواقع نیاز به ایستگاه‌های مشخص شده هوندا بفروش برساند. کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی باید گفت در دنیای امروز باید انتظار دیدن همه چیز را داشت!

Honda NeuV Concept

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز کانسپت هوندا NeuV داشتن فناوری هوشمند مصنوعی است که از موتور احساساتی (emotion engine) با نام HANA مخفف ( دستیار شبکه اتوماتیک هوندا معادل Honda Automated Network Assistant) استفاده می‌کند. این فناوری می‌تواند احساسات راننده را شناسایی کند و به مرور زمان عادات راننده را بر اساس الگوریتم‌های تعریف شده یاد می‌گیرد و می‌تواند با استفاده از این یادگیری در مواقع فعال بودن سیستم تمام خودران تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرد. درب‌های این کانسپت همانند قیچی باز و بسته می‌شوند که خیلی جالب به نظر می‌رسد و در عین حال کابین فضای بزرگی را برای دو سرنشین فراهم می‌کند، هم‌چنین در پشت دو سرنشین فضایی برای چمدان‌ها و وسایل ضروری تعبیه شده است. برای خبرهای بیشتر از نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ همراه چرخان باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.