مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا نسخه‌ای ویژه از یاریس را در ژنو به‌نمایش گذاشت!

یاریس GRMN، در نمایشگاه ژنو به‌عنوان محصول جدید تویوتا توجهات را به‌خود جلب کرد. این خودرو حداکثر قدرت ۲۰۵ اسب بخاری دارد و به همین دلیل نسخه‌ای خاص از یاریس محسوب می‌شود. براساس نام این محصول، یاریس GRMN نسخه‌ای اسپرت و مسابقه‌ای خواهد بود که توانایی رقابت در رده‌های بالا را خواهد داشت.

Toyota-GRMN-3

منبع قدرت این مدل، یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۸ لیتری است. شاید این حجم موتور باعث تعجب شما باشد ولی در جایی که بسیاری از رقبای توربوشارژ دارند، یاریس GRMN با یک سوپر شارژر عرضه خواهد شد که همین عامل قدرت بالای این موتور خواهد بود. این ۲۰۵ اسب بخار قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نبود سیستم تمام چرخ متحرک کمی بحث برانگیز است و تویوتا می‌توانست با این سیستم برتری یاریس خود را ثابت کند. سیستم‌تعلیق بکار رفته در کنار دیسک‌های ترمز خنک شونده با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو کمک می‌کنند که خودرو در بهترین شرایط در پیستی مانند نورنبرگ، عمل کند.

Toyota-GRMN-6

GRMN برای اولین‌بار در اروپا عرضه خواهد شد و تویوتا قصد ندارد این محصول را به آمریکای شمالی ببرد. متاسفانه جزئیات بیشتری از عملکرد و قیمت یاریس جدید در دست نیست اما جزئیات و ظاهر این خودرو نشان می‌دهد که مشخصات دوست‌داشتنی‌تر بیشتری نسبت به رقبایی مانند فورد فیستا ST، پولو GTI و رنو کلیو اسپرت، در نمایشگاه ژنو دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا