مکمل بنزین
گوناگونخبر

پلیس گشت استرالیا مجهز به خودروهای مرسدس بنز AMG E43 می‌شود!

همیشه پلیس کشورهای مختلف برای دستگیری خلافکاران و مجرمان بهترین خودروهای موجود را در اختیار دارند. پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا به تازگی کلید خودرو مرسدس بنز AMG E43 خود را برای گشت زدن در اتوبان‌های این کشور دریافت کرده است. این خودروی سدان جایگزین خودروی کوپه مرسدس بنز AMG GLE63 می‌شود و از طرف کارخانه آلمانی مرسدس بنز برای ۱۲ ماه آینده به پلیس این کشور قرض داده شده است.

در این روزها بازار فروش خودروها به ارگان‌های دولتی کشورهای مختلف بسیار داغ است. از این روی خودروسازان مشهور در سراسر جهان همیشه برای تبلیغ کار خود و یا بازاریابی بهتر خودروهای باکیفیت خود را برای تست و آزمایش کردن در اختیار ارگان‌های دولتی کشورهای مختلف قرار می‌دهند تا بتوانند قراردادهای کلان را با آن‌ها ببندند. این خودروی کارایی بسیار بالایی دارد و پلیس ویکتوریا استرالیا به دلیل سیستم ایمنی پیشرفته‌اش، آن را انتخاب کرده است. سیستم نیمه خودران مرسدس بنز AMG E43 همانند سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا عمل می‌کند و حتی می‌توان گفت یک سر و گردن از خودروهای تسلا بالاتر است. این خودرو مجهز به موتور ۶ سیلندر دو توربوشارژ ۳.۰ لیتری است که قدرت خروجی آن ۳۹۶ اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر ۳۸۴ پوند بر فوت دارد و می‌تواند با سرعت بالایش تمام خودروهای خلافکار را دستگیر کند.Mercedes-AMG-E43--2

دستیار کمیسر پلیس ویکتوریا «داگ فرایر» در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد:

همکاری ما با مرسدس بنز به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالای ایمنی خودروهاست. یکی از اولویت‌های اول پلیس استرالیا برای انتخاب خودروهایش امنیت و ایمنی آن‌ها مد نظر است و ما از شهروندان خود می‌خواهیم که همیشه خودروهای بالای ۱۰ سال را مورد استفاده قرار ندهند و در مقرارت ما خودروهای بالای ۲۰ سال اجازه ورود به جاده‌های کشور را ندارند.

وی در ادامه صحبت‌هایش خاط نشان کرده که امنیت شهروندان در جاده‌های کشور وابسته به خودروهاست و سرمایه گذاری روی خرید خودروی باکیفیت در واقع کمترین کاری است که شهروندان می‌توانند برای خانواده‌هایشان و امنیت‌شان انجام دهند. در این ایام عید تا به امروز حداقل ۱۵۰ نفر از هموطنان ما در ایران بر اثر سوانحات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. به نظر شما چرا تعداد تصادفات مرگبار در کشور ما بسیار زیاد است؟ آیا یکی از دلایل تصادفات می‌تواند مربوط به کیفیت خودروهای تولیدی باشد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا