Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فورد حالات مختلف رانندگی در GT را تشریح کرد!

فورد GT به‌عنوان یک محصول خاص روانه بازار شده است و اولین نمونه این خودروها تحویل مشتریان شده اما جزئیات این خودرو به‌حدی زیاد است که فورد هنوز در حال موشکافی کردن آنها است. این سوپراسپرت آمریکایی ۵ حالت رانندگی دارد که آن‌ها از طریق یک صفحه‌ کوچک در سمت چپ فرمان قابل‌ مشاهده و تغییر هستند. هر یک از این حالات، تنظیمات خاص خود را دارند که بر روی صفحه کیلومتر نمایش داده می‌شوند. این ۵ حالت عبارتند از: حالت جاده‌ خیس، حالت معمولی، حالت اسپورت، حالت مسابقه‌ای، حالت Vmax. این حالت‌های ویژه براساس شاسی و آیرودینامیک خودرو طراحی شده‌اند. وظیفه حالت‌های جاده‌ی خیس و معمولی، کاملا مشخص بوده. ارتفاع کف خودرو تا زمین در این دو حالت، ۱۲۰ میلی‌متر خواهد بود و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری نیز در وضعیت استاندارد قرار می‌گیرند. این ۲ حالت، تنظیماتی برای سیستم تعلیق خودرو دارند که باعث آرامش سرنشینان می شوند.

Ford-GT-2017-800-10

حالت اسپورت، بخش هیجان انگیز کار است. در این حالت ارتفاع کف خودرو تا زمین ۱۲۰ میلی‌متر است اما کمک فنرها سفت می‌شوند و سیستم کشش و پایداری خودرو سه گزینه خواهند داشت. این گزینه‌ها باعث می‌شوند تا راننده نهایت لذت را از رانندگی ببرد. سیستم سوخت‌رسانی نیز عملکردی دقیق‌تر پیدا خواهد کرد. حالت مسابقه‌ای نیز براساس حالت اسپورت طراحی شده اما ارتفاع خودرو ۵۰ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند و سیستم آیرودینامیک خودرو مانند مک‌لارن پی‌۱ می‌شود. ورودی‌های هوا در جلو بسته و درنتیجه هوا به بخش‌های پایینی عقب خودرو وارد می‌شود. باله خودرو نیز بکارگرفته می‌شود و باز خواهد شد. این باله در زمان ترمز گرفتن نیز نقش یک ترمز هوایی را بازی خواهد کرد.

Ford-GT-2017-800-29

حالت وی‌مکس نیز یک پله دقیق‌تر از حالت‌ مسابقه‌ای خواهد بود و باله‌ عقب همچنان باز میماند و سیستم کنترل پایداری فعال می‌شود. هنوز جزئیات دقیق این خودرو در دست نیست و بررسی این خودرو منتشر نشده است اما طبق آخرین اخبار، GT در حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد داشت. فورد در جی‌تی از یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر اکوبوست با توربوشارژر دوقلو بهره برده و قدرت تولیدی این پیشرانه بیش از 600 اسب بخار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.