مکمل بنزین
گوناگونخبر

اطلاعاتی تازه در رابطه با کیا اسپورتیج 2016

تمامی اطلاعات کیا اسپورتیج 2016 بعد از چند ماه انتظار بالاخره مشخص شد. طراحی کابین و بدنه، موتور و انتقال قدرت و همچنین تکنولوژی‌های بکار رفته در نسل پنجم این کراس اوور انتشار یافت تا از همین ابتدا و قبل از عرضه برای رقبایش شاخ‌ و شانه بکشد! همچنین در تصاویر زیر می‌توانید کابین این اتومبیل را مشاهده کنید. نسبت به تصاویر جاسوسی که قبلا توسط Caradvice منتشر شده بود، صفحه‌نمایش لمسی که در وسط داشبورد و بین دریچه‌های کولر قرار دارد، بزرگ‌تر شده است. در وسط داشبورد که به کنسول منتهی می‌شود، می‌توان 4 ردیف کلید و دکمه را مشاهده کرد. همچنین می‌توان 3 ردیف دکمه در هر طرف فرمان، سرعت‌سنج، دور موتور شمار و صفحه‌نمایش اطلاعات بین شمارنده‌ها را مشاهده کرد.

2016-kia-sportage-3-کیا-اسپورتیج (1)
Kia Sportage new generation

قرار است در کیا اسپورتیج از دو موتور دیزلی و دو موتور بنزینی استفاده شود. یکی از موتورهای بنزینی 4 سیلندر و 1.6 لیتری است که 130 اسب بخار قدرت و 161 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دیگری مدل توربو دار همان موتور است که قدرتی معادل 174 اسب بخار و 265 نیوتن متر گشتاور بین دور موتور 1500 تا 4500 تولید می‌کند. موتور 1.6 لیتری توربو که قرار است در اسپورتیج استفاده شود همان موتوری است که کیا Cee`d از آن بهره می‌برد. موتورهای دیزلی 4 سیلندر هم در دو نوع 1.7 لیتری و 2 لیتری عرضه می‌شود. موتور 1.7 لیتری قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاوری برابر با 280 نیوتن متر تولید می‌کند. موتور 2 لیتری نیز در دو نوع کم قدرت و پرقدرت عرضه می‌شود که اولی 134 اسب بخار قدرت و 373 نیوتن متر گشتاور و موتور دومی 182 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

2016-kia-sportage-3-کیا-اسپورتیج (3)
Kia Sportage new generation

تمامی موتورها می‌توانند با یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک جفت شوند، اما تنها موتورهای 1.6 لیتری توربو بنزینی و 2 لیتری دیزلی علاوه بر آن از شیفترهای پشت فرمان بهره خواهند برد. همچنین موتورهای بنزینی می‌توانند با یک جعبه‌دنده 7 سرعته دابل کلاچ نیز جفت شوند که البته این گزینه در آپشن‌ها موجود است. البته هر دو موتور می‌توانند با سیستم دیفرانسیل تمام چرخ و یا دیفرانسیل جلو ارتباط برقرار کنند. مشخصات بدنه کیا اسپورتیج به شرح زیر است:

طول 4480 میلی‌متر، عرض 1855 میلی‌متر، بلندی 1635 میلی‌متر و فاصله دو محور 2670 میلی‌متر که مدل جدید 40 میلی‌متر کشیده‌تر، 30 میلی‌متر بین دو محور درازتر و 5 میلی‌متر بلندتر از نسل سوم خود است. به‌علاوه فضای صندوق‌عقب به‌صورت عادی 503 لیتر است.

2016-kia-sportage-3-کیا-اسپورتیج (6)
Kia Sportage new generation
2016-kia-sportage-3-کیا-اسپورتیج (5)
Kia Sportage new generation
2016-kia-sportage-3-کیا-اسپورتیج (4)
Kia Sportage new generation

کیا اسپورتیج سیستم‌های پیشرفته ایمنی را به خدمت گرفته تا بتواند در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. ازجمله سیستم‌های به‌کاررفته می‌توان به سیستم ترمز اضطراری مستقل، سیستم هشداردهنده نگه‌داشتن در مسیر حرکت، سیستم بازگرداندن به مسیر، سیستم اطلاعاتی محدودکننده سرعت، تشخیص نقطه کور، سیستم تغییر مسیر و سیستم هشداردهنده عبور از ترافیک اشاره کرد. صفحه‌نمایش 7 و 8 اینچی میزبان سیستم ناوبری و اینترنت است. پد شارژر وایرلس نیز به تمام سرنشینان اجازه می‌دهد تا دستگاه‌شان را بدون هیچ‌گونه نصب کردن سوکت یا سیمی شارژ کنند. درگاه‌های شارژ USB هم در جلو و هم در عقب وجود دارند تا در صورت اتمام شارژ گوشی نیازی به وصل کردن شارژر سوکتی نداشته باشید.

2016-kia-sportage-3-کیا-اسپورتیج (2)
Kia Sportage new generation

از دیگر آپشن‌های قابل سفارش می‌توان به دوربین عقب به همراه خط‌های پارک پویا، سیستم باز شدن درب‌های عقب (زمانی که کلید را به درب نزدیک می‌کنید)، چراغ‌های پویا قابل چرخش و یک سیستم جدید خوش‌آمد گویی که چراغ‌هایی را در کابین و کناره‌های درب و شیشه‌ها روشن می‌کند تا به سرنشینان به‌نوعی خوش‌آمد گوید، اشاره کرد. به‌احتمال‌زیاد قیمت و بقیه تجهیزات در نیمه اول سال 2016 منتشر خواهد شد. کیا اسپورتیج قرار است سال آینده در اروپا عرضه شود.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. از وقتی که این مدل 2012 به بعد رو زد ازش متنفر شدم قبلش موتور خیلی خوبی داشت اما اینا اصلا موتور خوبی روشن نیس و احساس میکنی سوار 206 شدی اگه شاسی بلنده پس چرا اینقدر کوچیکه و موتورش ضعیفه با یه اینهمه پول میدی بعد با پژو بگیرنت خیلی زوره!!!!

    1. پرهام جان
      مدلی که قراره تو ایران بیاد (نیوفیس 2016) با موتور 2400 جدید GDI هست که اگرچه عالی نیست ولی برای این ماشین نسبت به وزن و هیکلی که داره راضی کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا