مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند دانگ فنگ فنگدو MX3 در نمایشگاه شانگهای معرفی شد!

دیروز شاسی‌بلند دانگ فنگ فنگدو MX3 در نمایشگاه خودرو شانگهای به طور رسمی رونمایی شد. اگر از کنار به این خودرو نگاهی بیندازید متوجه طراحی دماغ کشیده در قسمت جلو خواهید شد. فنگدو MX3 یک شاسی‌بلند کامپکت است که در سه ماهه سوم سال میلادی جاری روانه بازار چین می‌شود.

ستون‌های A و B و ریل‌های روی سقف به رنگ مشکی تعبیه شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شیب ملایمی به قسمت عقب خودرو داده‌اند. فنگدو در واقع زیرمجموعه‌ای از دانگ فنگ موتورز بزرگ در چین است. خودروهای فنگدو با همکاری چندین کارخانه دیگر در چین، مسئول تولید چندین مدل از نیسان در بازار چین را بر عهده دارند. اما سهم بزرگی از این زیرمجموعه متعلق به خودروسازی دانگ فنگ هست. شاسی‌بلند MX3، سومین خودروی ساخته شده بعد از دو مدل MX6 و MX5 از سوی فنگدو است. شاسی‌بلند MX3 ابعادی به طول ۴۵۰۶، عرض ۱۸۰۶، ارتفاع ۱۶۴۲ و فاصله بین دو محور ۲۶۳۰ میلی‌متر را دارد و مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۴ اسب بخار است که می‌تواند ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت را به خود بگیرد. به احتمال زیاد نسخه دیگری با پیشرانه ۱.۴ لیتری و ۱۴۰ اسب بخار قدرت به خط تولید این خودرو اضافه خواهد شد.

فنگدو MX3 با قیمت حدودی ۸۰۰۰ هزار الی ۹۵۰۰ دلار وارد بازار چین می‌شود که می‌تواند به مراتب با این قیمت بازار شاسی‌بلندها را تحت‌الشعاع قرار دهد. شاید نسخه این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری نتواند قد علم کند ولی نسخه ۱.۴ لیتری توربو به مراتب با این قیمت طرفداران زیادی را در بازار چین خواهد داشت. برای خبرهای بیشتر از نمایشگاه خودرو شانگهای همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا