مکمل بنزین
گوناگونخبر

جونپای CX65، محصول جدید گروه خودروسازی فاو را ببینید!

در بخش خودروهای استیشن کوچک و مقرون به صرفه، مشتریان زیادی در چین وجود دارتد که خودروسازان در تلاش و تکاپو برای رسیدن به منفعت‌های بزرگ در این بخش هستند. CX65 یک محصول جدید از برند تجاری جونپای بوده که تحت حمایت فاو، فعالیت می‌کند. این خودرو احتمالا از پایان سال جاری به مرحله عرضه برسد.

faw-wagon-11

با نگاه دقیق به این خودرو شباهت‌هایی از لحاظ فرم بدنه با خودروهای مطرح V90 ولوو و آئودی A6، می‌توان یافت. ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین، پلاستیک سیاه در اطراف قوس لاستیک، ضربه گیر بزرگ برخی از ویژگی‌های CX65 هستند. همچنین سرمایه‌گذاری مشترک فاو و فولکس‌واگن، باعث شده این خودرو شباهت زیادی به فولکس واگن کراس Lavida پیدا کند، که این کپی‌کاری از روی دست شرکاء در چین طبیعی بوده و اکثر برندها چنین سیاستی را اتخاذ کرده‌اند.

faw-wagon-4

نمای کلی خودرو قابل قبول بوده اما چراغ‌های عقب کمی بیش از حد بزرگ هستند که با نوار کرومی زیبایی به هم متصل شده‌اند. در نمای جانبی، شکل زیبای رینگ‌ها جلب توجه می‌کند اما سایز کوچک چراخ‌ها از کیفیت این بخش کاسته است. در داخل کابین، صحنه به‌اندازه کافی خوب بنظر می‌رسد و رنگ‌بندی مشابه نمای خارجی کمک زیادی به زیبایی داخل خودرو کرده و همچنین یک صفحه نمایش ۹ اینچی با طراحی زاویه‌دار در وسط داشبورد قرار داده شده که باعث تکمیل شدن نمای داخلی شده است. اما در بخش پیشرانه، جونپایی از موتورهای ۱.۵ لیتری و ۱.۰ لیتری توربو استفاده نموده که به ترتیب مجهز به گیربکس‌های شش سرعته دستی و ۷ سرعته اتومات شده‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا