مکمل بنزین
تحلیلیخبر

چه ماشینی برای روستاییان مناسب‌تر است؟

هرسال که از عمر ماشین های هیبریدی و الکتریکی می‌گذرد؛ این ماشین ها جای خود را بیشتر در بین مردم باز می‌کنند. کسانی که همواره این ماشین ها را کنار می‌گذاشتند؛ حال از مزایای آن مانند هزینه جاری کمتر، آلودگی کمتر (برای ماشین های الکتریکی این عدد صفر است) و تجربه رانندگی روان‌تر و لذت بخش‌تر باخبر شده و به دنبال آن هستند.

از آنجایی که در بعضی قسمت های دنیا مانند انگلستان هزینه سوخت در روستاها بسیار کمتر از شهرها است اما بازهم قیمت پایین سوخت در ماشین های الکتریکی هر کسی را به سمت خرید این خودروها ترغیب می‌کند.

resizeimage.net-output

چه ماشین های سبزی برای مناطق روستایی مناسب ترند؟

  • ماشین های هیبریدی

این ماشین ها علاوه بر داشتن موتورهای بنزینی از موتورهای الکتریکی نیز سود می‌برند. موتور های الکتریکی فقط در موارد نیاز استفاده شده که گاهی از ترمز و نیروی اصطکاک آن و گاهی نیز خود موتور الکتریسیته را تامین می‌کند. روستاییان همانند شهری ها نمی‌توانند از این ماشین ها بهره ببرند. زیرا اگر مکانی برای شارژ وجود داشته باشد؛ قطعا از آنها دور خواهد بود.

  • ماشین هیبریدی که از طریق دوشاخه شارژ می‌شوند

تنها تفاوت این ماشین ها با سری قبل این است که ایستگاه هایی مانند پمپ بنزین وجود دارند که در آن الکتریسیته خریداری می‌شود. این ماشین ها تا وقتی که روستاییان بتوانند نمونه های کوچکی در خانه های خود بنا کنند؛ برایشان مقرون به صرفه و مفید خواهد بود.

  • ماشین های تمام الکتریکی

این ماشین ها به جای موتور بنزینی، از یک موتور قوی الکتریکی بهره می‌برند که در یک بار شارژ شدن بین ۸۰ تا ۱۰۰ مایل را بستگی به مدل آن طی می‌کند. این مدل نیز نمی‌تواند؛‌ فرصت مناسبی برای روستاییان باشد.

برای کسانی که به ماشین خود، تریلرهای کوچک وصل می‌کنند

اگر کسی هستید که تریلر به ماشین خودتان وصل می‌کنید باید نگران ماشین های الکتریکی خود باشید. از آنجایی که در روستا افراد زیادی برای حمل اسب های خود از این واگن ها استفاده می‌کنند؛ باید گفت که ماشین های الکتریکی قدرت کافی برای حمل اینگونه واگن ها را ندارند.

محمد رضوان پور

دانشجوی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی و محیط زیست - دانشگاه تهران "Be Energetic, Go Green"

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. دیگه اگر به فکر همدیگه باشیم باید کم کم به سمت پیشرفت بریم. حتی با سرعت حلزونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا