مکمل بنزین
گوناگونخبر

دو شاسی‌بلند هاوال H6 با آرم‌های قرمز و آبی وارد بازار چین شدند!

به تازگی دو دستگاه خودرو جدید هاوال H6 با آرم‌های آبی و قرمز رنگ نوشته شده هاوال (Haval) به بازار چین راه یافته‌اند. یکی از تفاوت‌های اساسی بین این دو خودرو طراحی سپر و چراغ‌های جلو خودرو است. به علاوه تفاوت ظریفی در طراحی عقب این دو خودرو دیده می‌شود اما طراحی داخلی هر دو  خودرو یکسان است. شاسی‌بلند هاوال H6 با دو نوع پیشرانه متفاوت شامل ۱.۳ لیتری توربو با ۱۳۹ اسب بخار یا موتور ۲.۰ لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخار به این بازار عرضه شده است. از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند محبوب جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک است.

haval-h6-5

قیمت این دو خودروی معرفی شده در بازار چین از ۱۷ هزار الی ۲۱ هزار دلار تعیین شده که نسبت به دیگر خودروهای شاسی‌بلند موجود در بازار چین منصفانه است. در حال حاضر نسخه دیگری از هاوال H6 با موتور ۱.۵ لیتری توربو و قدرت ۱۵۰ اسب بخار وجود دارد که به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی متصل شده است. شاسی‌بلند هاوال H6 ابعادی به طول ۴۶۰۰، عرض ۱۸۶۰، ارتفاع ۱۷۲۰ و فاصله بین دو محور ۲۶۸۰ دارد. همچنین این دو خودروی جدید پلتفرم یکسانی با مدل‌های قبلی هاوال H6 موجود در بازار دارند.haval-h6-3

البته بسیاری از کارشناسان تایید کرده‌اند که مدل جدید هاوال H6 بسیار زیباتر از مدل‌های قبلی است. یکی از ویژگیهای بارز هاوال H6 جدید، شکل تازه دنده به صورت T شکل هست ولی روبروی راننده صفحه نمایش قدیمی و عقربه‌ای است و این برند از نمایشگرهای دیجیتالی برای نشان دادن سرعت شمار و آمپر خودرو استفاده نکرده است. به علاوه در میان داشبورد صفحه نمایش ۸ اینچی برای سیستم سرگرمی تعبیه شده که جایگاه زیاد مناسبی ندارد. یکی از ترفندهای مهندسان این کارخانه خودروسازی برای بزرگتر جلوه دادن این شاسی‌بلند استفاده کردن از رنگ روشن برای صندلی‌های خودرو و سقف سانروف است که حس بزرگ بودن کابین خودرو را به راننده و دیگر سرنشینان منتقل می‌کند.haval-h6-15

اگر از عقب به این خودرو نگاهی بیندازیم متوجه دو لوله اگزوز بزرگ می‌شویم که ظاهر این خودرو را اسپرت‌تر کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند اواخر سال جاری میلادی یا سال آینده هاوال H6 در تیپ کوپه به بازار چین راه پیدا خواهد کرد. برای خبرهای بیشتر از بازار خودروهای چین همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا