مکمل بنزین
برگزیده‌ها

10 قانون عجیب رانندگی در دنیا!

اگر بخواهید به دنبال یک شهر عجیب و غریب بگردید؛ می‌بینید که این کار چقدر برای شما سخت خواهد بود. تصورکنید چند راننده ناشی در جهان وجود دارد. چیزهایی وجود دارد که باب میل ما نیست؛ مسیرهای کوهستانی که آسفالت نشده، تابلوهای عجیب جاده ای، سرعت سنج هایی که فقط با واحد کیلومتر کار می‌کنند و یک فرمان که اگر کمی با دست چپتان آن را تکان بدهید؛ می‌تواند سرتان را به باد بدهد و قوانین ترافیکی وجود دارند که به اندازه همان جاده ها عجیب و پیچیده هستند.

زمانی که به این مطلب برخوردیم؛ برای ما عجیب و سرگرم کننده به نظر آمد اما فهمیدیم که یک چیز این وسط از قلم افتاده است. سعی کردیم جستجوی بیشتر و عمیق تری را راجع به این قضیه بکنیم. شما با مراجعه به سازمان محلی اتومبیرانی آمریکا می‌روید و با پرداخت تنها ۳۰دلار می‌توانید صاحب گواهینامه شوید.

بعد از یک جستجوی عمیق و کندوکاو اساسی در Autos section of Yahoo و U.K. division of AOL متوجه شدیم که چقدر قوانین عجیب وجود دارند که به تصویب نیز رسیده اند. ما وارد شکاف این قوانین شدیم و 10 کشوری که شامل این قوانین می‌شوند را جدا کرده ایم. قطعا شما را شگفت زده خواهند کرد.

  • تایلند

Webp.net-resizeimage (1)

مطلب را با یک قانون ساده اما کاملا اجباری از تایلند شروع می‌کنیم. با توجه به سایت یاهو،‌ در این کشور توریستی راننده های زن و مرد باید لباس هایشان را کامل بپوشند؛ بدون توجه به اینکه هوا چقدر گرم است. اما سوال ما این است که:‌یک نفر که رانندگی نمی‌کند؛ می تواند لباس هایش را دربیاورد و روی صندلی عقب حمام آفتاب بگیرد؟

  • آفریقای جنوبی

Webp.net-resizeimage (2)

از آنجایی که در آفریقا به ازای هر پنج نفر، یک ماشین وجود دارد؛ باز هم آنها احساس می‌کنند باید قوانینی وضع کنند تا وضعیت زندگی کردن را بهبود بخشد. یاهو می‌گوید قانونی وجود دارد که هرکس باید در جاده های عمومی به علامت یک راننده یا وسیله دیگر برای ایست توجه کند و یا اگرکسی با اسب، خوک، گاو، خر، گوسفند، بز یا شترمرغ در جاده حرکت کند باید برایشان بایستد. جریمه ها برای کسی که این کار را نکند؛ می‌تواند تا ۵۰۰دلار افزایش پیدا کند. احتمالا اگر شما شترمرغی را زیر بگیرید با شکایت آنها مواجه خواهید شد!‌

 

  • ژاپن

3

یاهو به متعجب کردن ما در مورد قوانین ادامه می‌دهد. ما فهمیدیم که خیس کردن افراد پیاده در پیاده‌رو در هنگام رانندگی غیرقانونی است. ظاهرا اجرا این قانون در ماه ژوئن، زمانی که طوفان های دریایی مقدار زیادی آب را به جاده می‌ریزند؛ اجباری است. یک قانون عجیب دیگر این است که هرکس در ماشین حضور دارد و به سن قانونی رسیده است می‌تواند تا وقتی که راننده شریک نشده است؛ از نوشیدنی های الکلی استفاده کند.

  • فیلیپین

4

بخش مسافرتی AOL، می‌گوید بعضی از افراد نمی‌توانند در مانیل پایتخت فیلیپین به خاطر رقم آخر پلاکشان یا اینکه چه روزی در هفته است؛ در بعضی مناطق تردد کنند. (مانند تهران!)‌ اگر پلاک با عدد ۱ یا ۲ تمام شود و چندین بار به مناطق ممنوعه رفته باشد؛ جریمه سنگینی می‌شود. این قانون در پاریس نیز هست اما به خاطر طوفان های خطرناک دریایی این قانون در مانیل منطقی‌تر است.

  • آمریکا

5

بله، ظاهرا ما هم چند قانون عجیب ترافیکی داریم. قسمت اتومبیل یاهو می‌گوید در مونتانا حمل گوسفند در قسمت بار یک تریلر ممنوع است به جز زمانی که اسکورت داشته باشد!‌ همچنین در آلاباما رانندگی با چشم بسته ممنوع است! زیرا خب راستش را بخواهید به نظر خطرناک و احمقانه به نظر می‌رسد!

یک قانون عجیبی در نیوجرسی هست که وقتی می‌خواهند از خیابانی عبورکنند؛ کسی که حق تقدم با اوست باید بوق بزند. حال ما از کجا بفهمیم حق با کیست یا چه کسی اشتباه می‌کند یا خیر بماند!‌ فقط زمانی که خواستید اون بوق لعنتیتون رو بزنید مارو مطلع کنید!

  • روسیه

6

رانندگی با ماشین کثیف تا ۵۵دلار برای شما جریمه خواهد داشت. مهم نیست که داخل کثیف باشد یا خارج ماشین. همچنین پلاک ماشین مخصوصا در ماه های یخ بندان باید در دید باشد. زیرا نمک و دوده به روی پلاک می‌نشیند. این درحالی است که تمیزکردن ماشین خارج از خانه ممنوع است!

  • آلمان

Fireworkers stand at the scene of an accident at a road between Pessin and Friesack, eastern Germany, on October 18, 2014. The accident of a car colliding with a coach killed one person and injured 47. AFP PHOTO / DPA/ NESTOR BACHMANN GERMANY OUT (Photo credit should read NESTOR BACHMANN/AFP/Getty Images)

زمانی که در اتوبان رانندگی می‌کنید به هیچ وجه اجازه توقف در لاین سرعت را ندارید مگر اینکه موقعیت اورژانسی وجود داشته باشد. همچنین در این قانون تمام کردن بنزین در لاین سرعت نیز شامل جریمه می‌شود زیرا این بی ملاحظگی راننده را می‌رساند. اگر این خلاف را مرتکب شوید دچار یک جریمه قابل ملاحظه خواهید شد؛ زیرا زندگی خود و دیگران را به خطر انداخته اید.

  • اسپانیا

8

تمامی راننده ها نیازمند یک عینک اصلاح دید برای رانندگی در خیابان های اسپانیا هستند همه باید یک ست عینک اصلاح اضافی نیز در موارد گم شدگی یا شکستن لنز در ماشین داشته باشند. البته این قانون منطقه به منطقه متغیر بوده و جریمه یا عدم جریمه اشخاص وابسته به مامور آن منطقه است.

  • فرانسه

GLASGOW, SCOTLAND - JANUARY 27: A youth drinks Buckfast tonic wine on the banks of the River Clyde. January 27, 2005 in Glasgow, Scotland. The Scottish Executive has announced a major campaign designed to call time on the binge drinking culture which creates bad health and anti social behaviour. The UK government has announced that the drinks industry will pay towards policing town centres when 24 hour licensing is introduced in the UK later this year. It is estimated that drink related problems cost the people of Scotland over GBP1bn a year. Glasgow City Council has already banned "happy hours" where cut price drinks can be bought at specific times. (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)

همه رانندگان در فرانسه باید یک دستگاه استفاده نشده تست الکل را در ماشین خود داشته باشند. در واقع قرار است که این دستگاه از خوردن الکل در حال رانندگی کند. حال اگر یک دستگاهی باشد که بارها استفاده شده باشد چه جریمه ای قراراست شامل ما شود؟

  • قبرس

10

آخرین مورد یک جزیره کوچک در دریای مدیترانه است. کسانی که بدون هیچ دلیلی دستان خود را از روی فرمان برمی‌دارند با جریمه های سنگینی روبرو خواهند شد. تصادف‌ها در سال های اخیر به شدت زیاد شده است. و اکنون خوردن و نوشیدن در هنگام رانندگی در این جزیره کوچک ممنوع است!

محمد رضوان پور

دانشجوی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی و محیط زیست - دانشگاه تهران "Be Energetic, Go Green"

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. بزارین یازدهمین عجایب رو هم من بگم و اون غیب شدن دوتا مطلب اخیر سایت که مربوط به خودروهای تویوتا راو۴ و کمری میشد هستش…
    قضیه چیه خیلی مشکوکه؟؟نکنه…؟؟؟
    لطفا به شعور من احترام بزارین و جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا