مکمل بنزین
گوناگونخبر

چقدر حاضر به خرید فناوری خودران‌ها هستید؟!

امروزه به سرعت فناوری اتومبیل‌های خودران در حال پیشرفت است ولی استفاده از این فناوری در دنیای روزمره و واقعی رشد بسیار کمی دارد. بعضی از کارشناسان معتقدند این فناوری به مرور زمان جای خود را در میان مردم پیدا خواهد کرد و تبدیل به یکی از باید‌های صنعت خودروسازی می‌شود اما هنوز چندین سال با این هدف فاصله داریم.

به تازگی خبرگزاری CNET گزارشی از مجله‌ای تحت پوشش انتشارات Science Direct با نام «تحقیق درباره حمل و نقل بخش سوم: فناوریهای نوظهور» منتشر کرده که در آن از گروهی مردم پرسیده می‌شود چه مقدار حاضر به خرج کردن برای داشتن اتومبیلی تمام خودران یا نیمه خودران هستند. در نتایج مشخص شده مردم عادی به ترتیب برای فناوری تمام خودران ۴۹۰۰ دلار و برای داشتن فناوری نیمه خودران ۳۵۰۰ دلار حاضر به خرج کردن هستند.imageshandler.ashx-2

در این تحقیق فناوری نیمه خودران به عنوان داشتن خودرویست که سیستم‌های کمک راننده مانند ترمز اضطراری را دارد، تعریف شده است. در این تحقیق ۱۲۶۰ نفر شرکت کننده که نمونه تصادفی از افراد در سراسر ایالت‌های آمریکا بوده‌اند، حضور داشته‌اند. در این تحقیق حتی مشخص شد بعضی از افراد حاضر به پرداخت ۱۰ هزار دلار برای داشتن اتومبیل تمام خودران نیز هستند. با این وجود در نتیجه‌گیری این تحقیق، کارشناسان اعلام کردند به دلیل اینکه فناوری رانندگی خودران بسیار جدید است و شرکت کنندگان درک درست و کاملی از این فناوری و موضوع نداشتند نمی‌توان به جواب‌های سوالات مطرح شده تکیه کرد.imageshandler.ashx-3

چه طرفدار فناوری سیستم‌های تمام یا نیمه خودران باشید یا نباشید، باید اعلام کنیم، در آمریکا سال ۲۰۲۲ تمام اتومبیل‌های جدید باید فناوری سیستم ترمز اضطراری خودران را داشته باشند. این تازه شروع کار است و به زودی کشورهای دیگر قوانین و مقررات جدیدی برای استفاده از فناوری خودران را وضع خواهند کرد. نظر شما درباره حضور این فناوری در صنعت خودروسازی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا