مکمل بنزین
خبرداخلی

وزیر صنعت معتقد به کاهش قیمت خودروهای داخلی است!

قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر افزایش یافته و از جمله دلایل این اتفاق، عدم عرضه مناسب خودرو توسط خودروسازان و همچنین گرانی‌های اخیر بازار ارز بوده است. حالا وزیر صنعت معتقد است که به زودی قیمت خودروها کاهش پیدا خواهد کرد و وضعیت فعلی پایدار نخواهد ماند که باید دید این گفته، چقدر عملی است؟

به گزارش چرخان، رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن در جلسه روز گذشته مجلس اعلام کرد که صنعت خودروسازی کشور نیاز به 40 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد و  تلاش وزارت‌خانه بر این است که تولید قطعه، داخلی‌سازی شود. او معتقد است که با این کار می‌توان قیمت خودرو را کاهش داد و اشتغال جوانان را نیز افزایش داد.

وی در ادامه افزود: در حالیکه وضعیت خودروساز ما به تولید روزانه 1200-1300 دستگاه رسیده بود، حالا این رقم به حدود 4 هزار خودرو افزایش پیدا کرده و این یک رکورد برای تولید خودرو محسوب می‌گردد. زمانی که من متصدی امر وزارت شدم، صنعت خودروسازی کشور در حال تعطیلی و تولید خودرو به شدت کاهش پیدا کرده بود.

وزیر صنعت همچنین به وضعیت تولید و احتمال کاهش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: با بخشنامه نمی‌توان قیمت خودرو را کاهش داد و بایستی اقداماتی در این راستا انجام شود که ما در حال فراهم کردن مقدمات این موضوع هستیم. با این کار می‌توان یک سوم از قیمت فعلی را کاهش داد که طبیعتا با اقدامات عملی و درست امکان‌پذیر است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا