Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

طرفداران ترامپ به خودروهای سبز پشت‌پا می‌زنند!

اگرشما روزنامه نگار باشید؛ نمی‌توانید از اخبارسیاسی این روزها صرف‌نظر کنید. فقط زمانی خوش شانس هستید که مردم عمدا بخواهند از اخبارملی و سیاسی دوربمانند. گاهی اوقات جهت‌گیری های سیاسی می‌تواند داستان های جالب و فرای انتظاررا در مورد خریدخودرو رقم بزند.

علی‌رغم تمامی توصیه‌ها و حرکت‌های خودروسازان در راستای افزایش بازدهی سوخت خودروها و ماشین های الکتریکی، اما این صحبت‌ها در ایالات طرفدار رئیس جمهوری فعلی آمریکا، دونالد ترامپ، چندان از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند. گرچه می‌توان در این مورد بحث کرد؛ اما حقیقت این است که فروش خودروهای سبز پیشرفت کندی داشته است.

Webp.net-resizeimage (1)

گذشته از اینها، اخیرا چندمورد تبلیغات درمورد خودروهای هیبرید یا فواید خودروهای الکتریکی یا Plug-in دیده‌اید؟‌ عدم علاقه به خودروهای سبز دودلیل اصلی دارد. یک اینکه قیمت بنزین همچنان پایین است. در بیشتر مناطق آمریکا، هرگالن بنزین، تنها ۳دلار قیمت دارد. دوم رشد قوانین اقتصادی سوخت است که در سال ۲۰۱۲ برقرار و باعث بهینه کردن فروش خودروهای سبک شده است. همچنین اخیرا فروش خودروهای سدان نیز بهتر شده است.

Webp.net-resizeimage (2)

اما بیشتر رای دهندگان ترامپ از ایالاتی می‌آیند که وضعیت مالی خوبی نداشته و انتظار آنها از خودرو جدید تنها پایین بودن هزینه های جاری ماشین است. ایالات مرکزی و جنوبی آمریکا کمترین فروش خودروهای سبز را در بین ایالات داشته اند. فروش در این ایالات به ترتیب ۱.۰۳ و ۱.۲۲ به ازای هر ۱۰۰۰۰ ساکن است. دونالد ترامپ در این ایالات به ترتیب، ۷۵ و ۹۵درصد از آرای الکترال کالج را کسب کرده است.

از طرف دیگر، ایالات غربی که ترامپ در آنها تنها ۲۳درصد آرای الکترال کالج را داشته است؛ بیشترین فروش خودروها سبز را داشته‌اند. فروش خودرو در سه ماهه آخرسال ۲۰۱۶، ۴.۲۶ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰۰ساکن بوده است. ایالات شمال شرقی در رتبه بعدی بیشترین فروش با رقم ۱.۹۳ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰۰نفر ساکن قراردارد. ترامپ تنها ۱۹درصد از آرای الکترال کالج را در این ایالت داشته است.

میانگین فروش خودروهای سبز در آمریکا به ازای هر۱۰۰۰۰ نفر ساکن، ۱.۹۳ بوده است که این نشان می‌دهد؛ ایالات غربی تاثیربسزایی در فروش این خودروها داشته‌اند. این آمار برای خودروهای هیبریدی و Plug-in ارائه شده‌است. (هردو نوع خودروهای باتری و هیبریدی Plug-in)

Webp.net-resizeimage (3)

البته بعضی چیزها تعجب برانگیز نیست. وانت‌ها در بعضی از ایالات نماد فرهنگ آن منطقه است و صحبت از خودروهای هیبریدی مانند پرایوس مایه استهزا وخنده خواهدبود. اما نکته قابل بیان این است که خودرو تویوتا پرایوس در تک‌تک ایالات آمریکا بیشترین فروش را دربین خودروهای سبز داشته است. این درصدفروش در ایالات غربی و شمال‌شرقی به ترتیب ۳۷درصد و ۴۹درصد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.