مکمل بنزین
تحلیلیخبر

خاص‌ترین طرح‌های کمپانی پژو در طول تاریخ!

کانسپت‌ها یا طرح‌های مفهومی، گاه به تولید می‌رسند و گاه به خاطرات می‌پیوندند! کمپانی فرانسوی پژو نیز در طول دورانش از این طرح‌ها زیاد داشته است؛ اما برخی از این کانسپت‌ها آن‌چنان عجیب و غریب است که شاید باور آن سخت باشد که توسط مهندسین پژو طراحی شده باشد!

با هم به برخی از این کانسپت ها نگاهی می‌اندازیم!

  • Peugeot Quasar

محصولی عجیب از پژو با اسمی عجیب‌تر! این خودرو از یک موتور 4 سیلندر با قابلیت توربو شارژ و سیستم FWD و البته توان 600bph قرار بود عرضه شود.

Quasar در سال 1984 در نمایشگاه اتومبیل شهر پاریس رونمایی شد و خیلی زود برنامه تولید آن کنسل شد!

quasar

  • Peugeot Proxima

شاید اگر آرم پژو جلوی این خودرو نبود، اصلا نمی‌شد تشخیص داد این محصول توسط مهندسین کدام کمپانی طراحی شده است. پروکسیما در سال 1986 در نمایشگاه ماشین پاریس ساخته و رونمایی شد. پژو می‌خواست در این محصول از فناوری جدید خود با نام Computer Aided Design رونمایی کند؛ یعنی به رخ کشیدن طراحی یک خودرو با کمک از کامپیوتر!

proxima

بله Proxima با بهره گیری از کامپیوتر طراحی شده و در بدنه آن از طیف وسیعی از مواد کامپوزیتی بهره گرفته شده بود. همچنین برای تامین انرژی آن نیز از سلول‌های خورشیدی استفاده شده بود. موتور این خودرو یک نمونه 2.8 لیتری V6 با توان 600bhp بود.

  • Peugeot Oxia

جلو پنجره این خودرو شبیه اکثر پژوهایی است که دیده‌ایم! این خودرو برای مسابقات GT طراحی شده بود و از یک موتور 2.9 لیتری V6 همراه با قدرت 600bph استفاده کرده بود. بدنه این خودرو از فیبر کربن و کولار پوشیده شده و شاسی آن نیز آلومینیومی است. داخل این خودرو به صورت تمام چرمی طراحی شده است.

Oxia

  • Peugeot Touareg

این خودرو جهت مسابقات خاصی که در نمایشگاه خودروی سال 1996 پاریس برگزار می‌شد، طراحی و تولید شد. این خودرو جز محصولات حافظ محیط زیست به شمار می‌رود؛ به چهره با مزه‌اش نگاه کنید!

touareg

  • Peugeot 607 Feline

این کانسپت در نمایشگاه ماشین سال 2000 در شهر ژنو رونمایی شد. بهره‌گیری از یک موتور 3.0 لیتری V6 با قدرت 210bph از ویژگی‌های این محصول پژو بود که هیچ‌گاه تولید نشد.

607

  • Peugeot Vroomster

این خودرو نیز در نمایشگاه اتومبیل سال 2000 پاریس رونمایی شد که از موتور پژو 206 بهره می‌برد؛ عجیب است واقعا!

Vroomster

  • Peugeot 907

قرار بر این بود که این پژوی زیبا با موتوری 6.0 لیتری V12 به بازار عرضه شود! این خودرو با این موتور قدرتمند همراه با یک گیربکس شش دنده و دیفرانسیل عقب طراحی شده و وزنی در حدود 1400 کیلوگرم داشت.

907

روکش این خودرو فیبر کربن بوده و از چرخ‌هایی 18 اینچی و داشبوردی دیجیتالی همراه با صفحه نمایشی لمسی بهره می‌برد.

  • Peugeot Moovie

خب! اول باید پژو را به خاطر این طراحی کمی ستایش کنیم. این‌طور نیست؟ خودروی Moovie در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال 2005 رونمایی شد، هدف از طراحی این محصول عجیب تولید یک خودروی شهری و البته جست و جو در آینده بود! اگر کمی به این محصول نگاه کنیم، شاید بتوانیم آن را چیزی بین یک ماوس کامپیوتر و یک صندلی چرخ‌دار که از آینده آمده است، بدانیم.

Moovie

  • Peugeot Onyx

مطمئنا باید این محصول را اوج خلاقیت کمپانی پژو دانست! یکی از شگفت آورترین طراحی‌های این کمپانی فرانسوی مربوط به این خودروست. طراحی داخلی آن نیز فوق العاده‌ست. داشبوردی بی‌نظیر، صندلی‌های خاص و قطعاتی که با بهره گیری از مس ساخته شده‌اند!

onyx

  • Peugeot Quartz

این بدنه غول پیکر با بهره گیری از یک موتور 1.6 لیتری بنزینی با قدرت 270bhp که از خودروی Peugeot RCZ R قرض گرفته شده بود، ساخته شد. این خودرو که از فناوری FWD بهره می‌برد، علاوه بر موتور اصلی از یک جفت موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و یکی در محور عقب) نیز استفاده می‌کرد. شاید اگر پژو این روند را ادامه می‌داد، می‌توانست یکی از بهترین کراس اوورهای دنیا را تولید و به بازار عرضه کند.

quartz

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا