Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آغاز عرضه پرچم‌داران جدید آستون مارتین با معرفی DB 11

به نظر می‌رسد که کمپانی استون مارتین با تولید محصول جدیدی به نام DB11 قصد دارد تا خط تولید جدید محصولاتش را به راه انداخته و آن را جایگزین DB9 سازد؛ اما این محصول جدید با طراحی و ظاهری منحصر به فرد و موتورهای بر پایه AMG عرضه می‌شود. طی 5 سال آینده، مدیر عامل این شرکت قصد دارد تا تمام ماشین‌های اسپرت و کلاسیک این خودروساز انگلیسی را وارد مرحله طراحی مجدد و یا جایگزینی نماید و خط تولیدهای موجود را به طور کلی تغییر دهد.

am-db11-render-640x0

موتورهای محصولات جدید این کمپانی از نسخه‌های سنتی V12 به سری جدید نمونه‌های AMG V8s تغییر پیدا خواهند کرد. خودروی جدید استون مارتین، یعنی DB11 از یک موتور 4.0 لیتری AMG V8 بهره برده که می‌تواند توانی بین 456 تا 503 اسب بخار قدرت تولید کند. در مدل‌های قبل و موتورهای V12، آن‌ها با سیستم توربوشارژ دو گانه می‌توانستند تا 550 اسب بخار قدرت تولید کنند.

طراحی DB11 از کانسپت‌های اخیر این کمپانی یعنی کراس اوور DBX و CC100 الهام گرفته شده و اولین تولید کمپانی استون مارتین از سال 2004 و معرفی DB9 تاکنون است که از ظاهری اسپرت برخوردار بوده و طراحی جدید دارد؛ اما چرا DB11 و از DB10 خبری نیست؟ احتمالا دلیل این نام گذاری این است که استون مارتین می‌خواهد مدل DB10 را برای فیلم جدید جیمز باند، به نام شبح، آماده سازد!

در واقع DB11 تنها دارای یک ظاهر جدید نیست و سعی شده در طراحی شاسی آن از مدلی استفاده شود که بتوان در آینده برای مدل‌های دیگر نیز از آن استفاده شود. در معماری این خودرو که کاملا به صورت بومی توسط مهندسین استون مارتین انجام شده است از قطعات و طراحی Mercedes- AMG GT نیز استفاده شده است؛ اما این خودرو علاوه بر یک شاسی و شالوده جدید، از یک سیستم تعلیق بسیار سبک وزن دو جناقی، در چرخ‌های جلو و عقب نیز استفاده شده و در میان آن‌ها از منابع مرتبط با کمپانی مرسدس بنز نیز استفاده گردیده است. برای کسانی که علاقه زیادی به رانندگی دارند، اندی پالمر گزارش داده است که این خودرو با یک گیربکس دستی عرضه خواهد شد تا لذت رانندگی حفظ شود. (خودروی DB9 تنها با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه شده است) شاید در آینده استون مارتین نسخه‌ای نیز با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک را نیز روانه بازار کند.

aston-martin-dbx-front-angle-970x647

با توجه به طراحی و بدنه بلند این خودرو، داخل این محصول نیز به لطف این طراحی از فضای بسیار عالی برخوردار است و افراد قد بلند و درشت به راحتی می‌توانند در عقب و جلو بنشینند. داشبورد و کنسول خودرو به طور مجدد طراحی شده و استون مارتین سعی دارد تا با جایگزینی تمام سیستم‌های قبلی، با سری جدید سیستم‌های مولتی مدیای خود تجربه جدیدی را برای هوادارانش رقم بزند. طراحی این سیستم نیز از سوی کمپانی مرسدس بنز به عاریه گرفته شده است.

محصول جدید استون مارتین DB11 اوایل سال آینده میلادی به طور رسمی معرفی خواهد شد. همچنین این کمپانی در نظر دارد تا خودروی Volante که در دسته Convertible ها قرار می‌گیرد را 6 تا 12 ماه بعد معرفی کند. پس از آن و در سال 2019 باید منتظر کراس اوور جدید استون مارتین باشیم و سال 2020 نیز نوبت Rapide خواهد بود!

استون مارتین تمام پرچم‌دارانش را تا سال 2020 وارد بازار خواهد کرد! نظر شما چیست؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.