مکمل بنزین
تازه‌ها

هیوندای الانترا 2017 با ظاهری جدید معرفی شد

نوبت به یکی از محصولات ارزان‌قیمت هیوندای به نام الانترا (در بعضی بازارها به نام آوانته) رسیده تا نسل ششم خود را معرفی کند. طراحی جدید و زیباتر که در بخش‌هایی از سوناتای جدید به عاریت گرفته شده، نشان می‌دهد که هیوندای به دنبال آن است تا در تمامی مدل‌های خود، چه خانوادگی و چه اسپرت، جلوه‌ای جذاب به خودرو بدهد. نسل ششم به نسبت نسل قبلی کمی عریض‌تر و کشیده‌تر است. استفاده از استیل با استحکام بالا در بدنه و طراحی دوباره سیستم تعلیق، همه به تجربه بهتر رانندگی و همچنین شیشه‌های آکوستیک جدید و عایق‌بندی مناسب به هرچه کم کردن صدا در الانترا کمک کرده است.

All-New-Elantra_1_هیوندای_الانترا_آوانته_2017 (2)
Hyundai Elantra 2017

در زیر کاپوت، امکان انتخاب سه موتور در کشور سازنده وجود دارد، موتور اول 1.6 لیتری 4 سیلندر و موتور دوم 2 لیتری 147 اسب بخاری است. موتور سوم قابل سفارش هم 1.6 لیتری دیزلی است. جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به همراه جعبه‌دنده 6 سرعته دستی با تمامی موتورها می‌توانند جفت شوند. همچنین جعبه‌دنده 7 سرعته دابل کلاچ نیز موجود است که تنها می‌تواند با موتور دیزلی جفت شود. هیوندای هنوز اعلام نکرده است که کدام موتورها در کدام کشورها عرضه می‌شود.

All-New-Elantra_1_هیوندای_الانترا_آوانته_2017 (4)
Hyundai Elantra 2017

مصرف سوخت الانترا به لطف وزن کمتر به دلیل استفاده از مواد کم‌وزن و بهره‌گیری از علم آیرودینامیک در طراحی سبب شده است تا بهبود قابل‌توجهی را در این بخش تجربه کند. هیوندای در این اتومبیل راحتی را در اولویت قرار داده است تا بتواند تجربه خوبی از نشستن در الانترا به سرنشینان منتقل کند. صندلی‌ها از سیستمی برخوردارند که می‌توانند تنظیمات برای هر سرنشین را در خود ذخیره کند تا در هنگامی‌که وارد این اتومبیل می‌شوند، راحتی بیشتری را احساس کنند. سیستم بدنه هوشمند بهوسیله یک کلید فعال می‌شود و تنظیماتی از قبیل ترمز مستقل اضطراری، سیستم ردیابی نقطه کور و هشدار ترافیک عقب را فعال می‌نماید.

All-New-Elantra_1_هیوندای_الانترا_آوانته_2017 (3)
Hyundai Elantra 2017

نسل ششم الانترا امسال در کره جنوبی عرضه خواهد شد، گرچه در کره به نام آوانته به فروش خواهد رسید. باید در ادامه دید تا هیوندای با مدل‌های جدید چه خیالی را در سر دارد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا