مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان، پانصد هزارمین نسخه از نیسان قشقایی جدید را تولید کرد!

Nissan-Qashqai-500000th-01

نیسان قشقایی، رکورد تازه‌ای به‌ثبت رساند؛ این ماشین سریع‌تر از هر ماشین دیگری در انگلستان، به تولید 500 هزار مدل دست یافته است.

تنها 21 ماه پس از شروع تولید دومین نسل از نیسان قشقایی در ساندرلند، نیسان توانسته 500 هزارمین نسخه از این ماشین را به‌تولید برساند. از آن‌جا که کراس‌اوور نیسان قشقایی در ژانویه سال 2014 میلادی به‌تولید انبوه رسیده است، می‌توان گفت که در هر 62 ثانیه، یک نیسان قشقایی جدید در خط شماره 1 کارخانه ساندرلند انگلستان تولید شده است. حدود 20 درصد از این 500 هزار نیسان قشقایی به‌‎بازار انگلستان عرضه شده است.

اعلام تولید این تعداد خودرو، باعث شده تا نیسان قشقایی، رکوردهای قبلی را جابه‌جا نماید؛ Mk1 فورد کورتینا برای ثبت رکورد تاریخی 500 هزار مدل، به 34 ماه زمان نیاز داشت. این مقدار تولید، جمعا برای آستین/موریس 1300/1100 حدودا 29 ماه به‌طول انجامید.

با این میزان تولید، نیسان قشقایی، پرفروش‌ترین کراس‌اوور در اروپا لقب خواهد گرفت؛ این مدل در انگلستان، آلمان و ایتالیا به‌فروش رسانده شده است. با این‌حال نیسان، فروش قشقایی جدید خود را تنها به بازار اروپا محدود نکرده؛ اگرچه در اصل این مدل برای بازار اروپا طراحی شده است. این کراس‌اوور در 84 کشور جهان از جمله اوگاندا، زامبیا و سنت‌کیتس به‌فروش می‌رسد.

پل ویلکاکس، رئیس شعبه اروپای نیسان گفته است:

(تولید) نیم‌میلون قشقایی تنها در عرض 21 ماه، یک دستاورد شگفت‌آور محسوب شده و نشان‌دهنده این است که قشقایی با کمک خریداران، به یک رکورد دست یافته است. همراه با اولین نسل پیشگام از قشقایی، در حال‌حاضر بیش از 2.5 میلیون قشقایی در جاده‌های اروپا وجود دارد که باعث می‌شود نیسان، پیشروی بی‌مدعی در بخش کراس‌اوور باشد.

از اواخر پاییز سال 2016 میلادی، قشقایی جدید در شهر سنت‌ پترزبورگ روسیه برای بازار داخلی این کشور تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا