مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند جدید Citroen C5 Aircross درچین!

آخرین ورژن این شرکت خودروسازی یعنی Citroen C5 Aircross اواخر این ماه به صورت رسمی در بازار چین به فروش خواهدرسید. قیمت آن از 157800 یوان (تقریبا 92 میلیون تومان) شروع و به 223800 یوان (تقریبا 130 میلیون تومان) ختم خواهدشد.

1

ظاهر این خودرو با توجه به شیشه های کرومی و سقف متحرک آن عالی به نظر می‌رسد. این ماشین دارای ضربه‌خورهای بادی به روی درهای خود است. پلتفرم این خودرو براساس PSA EMP2 و همانی است که در نسخه Peugeot 4008 (در بعضی نقاط با نام پژو 3008 شناخته می‌شود) به کارگرفته شده است. موتور استفاده شده در C5 همان موتور پژو 3008 خواهد بود. موتور توربو1.6 با 167اسب بخار و توربو1.8 با قدرت 204اسب بخار و گیربکس 6سرعته اتوماتیک از مشخصات آن است. اخبار رسیده حاکی از آن است که این خودرو احتمالا توربو2، هیبرید خواهدبود. (مانند خودرو Volkswagen Tiguan L)

2

نام چینی این خودرو Tianyi خواهدبود که توسط شرکت خودروسازی چینی Donfeng-PSA تولید خواهدشد.

طراحی داخلی به نسبت طراحی خارجی آن کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد. رنگ های روشن‌تر کمک بزرگی خواهدبود. خوشبختانه سیتروئن این خودرو قرمز رنگ را نیز ساخته است.

3

این خودرو دارای یک پنل کاملا دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی خواهد بود.

4

همچنین یک صفحه نمایش ۸اینچی برای اعلانیه های خودرو نیز به کارگرفته شده است.

5

فضای کافی برای نشستن ۲.۵نفر وجود دارد. همینطور که این آقا بسیار مودبانه نشسته است!!‌

6

چراغ های بسیار زیبا و اگزوزهای بسیار درخشنده. اما فقط سمت راستی واقعی است!

7

جلو خودرو در نگاه اول کمی شلوغ و سنگین به نظر می‌رسد. همچنین آرم شرکت Citroen و تخلیه کننده های هوا که در زیر بامپر قرارگرفته اند همگی قابل مشاهده است. بهتر است سیتروئن یک طراح با استعداد چراغ خودرو استخدام کند!

8

نکته های زیادی راجع به این خودرو مطرح است و مردم اعتقاد دارند که این خودرو طراحی متفاوتی دارد. قیمت و موتور آن نیز خوب بوده و تخمین زده می‌شود که فروش خوبی را نصیب خود کند.

9

 

محمد رضوان پور

دانشجوی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی و محیط زیست - دانشگاه تهران "Be Energetic, Go Green"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا