مکمل بنزین
خبر

استیشن اپل آسترا 2016 رسما معرفی شد

محصول جدید کمپانی اپل، با نام Opel Astra Sports Tourer  2016 امروز پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، به صورت آنلاین برای مشتریان این کمپانی رونمایی شد.

2016_opel_holden_astra-sports-tourer-wagon_01

آخرین تصاویری که از این خودرو لو رفته بود، نشان می‌داد که آسترا جدید اپل، از نوعی طراحی استیشن بهره می‌برد و البته در ماه ژوئن نیز محصول دیگری از این کمپانی رونمایی شد که به نظر می‌آمد نسل بعدی آسترا نیز از همان طراحی بهره برده باشد. اما تصاویری که امروز به طور رسمی از سوی این کمپانی برای محصول جدیدش منتشر شد، نشان می‌دهد که این خودرو چیزی بین یک هاچ‌بک و استیشن است! در واقع زبان طراحی آسترا 2016 نوعی استیشن جدید را برای مشتریان بیان می‌کند.

اپل در طراحی Astra Sport Tourer در قسمت پشتی خود، از یک دیزاین شیک بهره برده و سعی کرده است تا در کنار چراغ‌های خاصش از خطوطی نیز بهره گیرد تا بتواند آن را از هرگونه تکرار مبری سازد. اپل به جای بهره گیری از نوارهای کروم رنگ، به سراغ تغییر در بدنه رفته است تا بتواند از ظاهر بهتری رونمایی کند.

2016_opel_holden_astra-sports-tourer-wagon_03

طبق وعده خاص این کمپانی، واگن انتهایی این خودرو در حدود 1630 لیتر فضای مفید را در هنگامی که صندلی‌های عقب به صورت 40/20/40 خم شده باشند ظرفیت دارد که این میزان در قیاس با مدل قبلی با ظرفیت 1550 لیتر بهتر و جادارتر است. با توجه به افزایش قابل توجه فضا برای حمل بار در این خودرو، آسترا جدید اپل تنها 4 میلی‌متر بلندتر از مدل قبلی است و طول آن 4698 میلی‌متر است.

2016_opel_holden_astra-sports-tourer-wagon_07

این مدل را شاید بتوان همانند یک برادر و خواهر دوقلو با پلتفرم D2 کمپانی جنرال موتورز دانست که البته نسبت به آن حدود 200 کیلوگرم سبک‌تر است. این خودرو در اروپا با امکانات دیگری از جمله بهره گیری از موتورهای دیزلی کوچک و بنزینی از جمله 1.4 و 1.0 لیتری توربو بنزینی و 1.6 لیتری توربو دیزل عرضه می‌شود. قدرت خروجی این موتورها از 73kW تا 147kW متغیر است.

جالب است که هیچ کدام از آستراهای جدید اپل برای کشور استرالیا تایید نشده است. این اتفاق در حالی رخ داده که مسئولین این کمپانی معتقد بودند که این خودرو می‌تواند با حضور گسترده در این کشور یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای مردم باشد.

2016_opel_holden_astra-sports-tourer-wagon_08

باید دید که اپل برای جایگزینی این خودرو برای کشور استرالیا و دریافت تاییدیه، تغییراتی را در این مدل اعمال خواهد کرد یا خیر؟

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا