مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌ها

بررسی اپلیکیشن آژانسی: در سودای شهرت!

امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی، شاهد اتفاقات هیجان‌انگیزی در زندگی روزمره خود هستیم. شاید تا 10 سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی برسد که به‌جای تلفن زدن و درخواست تاکسی، از یک اپلیکیشن به‌سادگی هر چه تمام‌تر این کار را انجام داد. اسنپ، تپ‌سی و کارپینو سه برنامه معروف درزمینهٔ درخواست خودرو برای مسافرت‌های درون‌شهری هستند. بعد از رونق این شیوه، به‌سرعت شاهد افزایش اپلیکیشن‌های درخواست خودرو بودیم. به‌طوری‌که اگر به بازار یا ایران‌اپس سر بزنید می‌توانید تعداد زیادی از این برنامه‌ها را ببینید. در این میان اما «آژانسی» توانسته از دیگر اپلیکیشن‌های نوظهور بهتر دیده شود. در همین مدت کم با انتشار نسخه‌های بهبودیافته سعی کرده تا مشتریان را به خود جلب نماید و تعدادی راننده را نیز به استخدام خود درآورد. با چرخان همراه باشید تا به بررسی اپلیکیشن آژانسی بپردازیم.

آژانسی
آژانسی

بعد از نصب برنامه می‌بایست شماره تلفن خود را وارد کنید تا راننده و در بعضی موارد پشتیبانی بتواند با شما در ارتباط باشد.

آژانسی
آژانسی

سپس روی گزینه دریافت کد کلیک کرده تا یک کد از طریق پیامک برای شما ارسال شود که آن را باید در کادر مربوطه وارد نمایید. اما اگر از قبل حساب کاربری داشته‌اید می‌توانید گذرواژه خود را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک نمایید.

آژانسی
آژانسی

در انتها نام، نام خانوادگی، گذرواژه و ایمیل خود را نوشته تا با ثبت اطلاعات، وارد اپلیکیشن شوید و بتوانید از امکانات آن استفاده نمایید.

آژانسی
آژانسی

برای استفاده دقیق‌تر طبق آنچه برنامه می‌گوید، باید GPS خود را روشن کنید. در بعضی‌اوقات در هنگام کار با اپلیکیشن شاهد بیرون آمدن از آن بودیم. البته بعد از نصب برنامه روی گوشی‌های دیگر به نظر می‌رسید که مشکل از گوشی اول باشد. اما بازهم بعد از مدتی ناگهان شاهد این اتفاق ناخوشایند بودیم. البته نباید از یک برنامه تازه و جدید انتظار زیادی داشته باشیم و هنوز باید صبر کنیم تا نسخهٔ پایدار و مناسب‌تر آن منتشر شود. کار با برنامه راحت است و بعد از آنکه نشانگر را در جای صحیح قراردادید روی کلید «انتخاب مبدأ» یا «انتخاب مقصد» می‌توان کلیک نمود. بعد از «انتخاب مقصد»، قیمت مسیر مشخص می‌شود. همچنین در پایین آن دو گزینه «درخواست خودرو» و «رزرو خودرو» نمایان می‌گردد که با توجه به نوع سفر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در حقیقت یکی از ویژگی‌های جالب برنامه آژانسی همین گزینه «رزرو خودرو» است؛ که برای صرفه‌جویی در وقت می‌تواند بسیار مفید باشد.

آژانسی
آژانسی

نگارنده از برنامه‌های درخواست خودرو استفاده می‌کند و معتقد است که آنچه برای یک مسافر اهمیت دارد، راحتی در سفر و کمترین زمان تلف شده است. با توجه به اینکه اپلیکیشن آژانسی تعداد محدودی راننده دارد، پس نباید انتظار داشته باشید که به‌سرعت سفر خود را آغاز کنید.

آژانسی
آژانسی

بعد از انتخاب گزینه درخواست خودرو، اپلیکیشن اطلاعات سفرتان را به راننده‌های اطراف ارسال می‌کند تا یکی از آن‌ها درخواست شما را قبول کند. سپس زمان رسیدن خودرو به محل مبدأ، اسم راننده، نوع خودرو و رنگ آن نمایش داده می‌شود.

آژانسی؛ گزینه «رزرو خودرو»
آژانسی؛ گزینه «رزرو خودرو»

در انتهای سفر می‌توانید به‌صورت نقدی یا اعتباری هزینه را پرداخت نمایید. البته شما می‌بایست از طریق درگاه پرداخت این کار را انجام دهید که برای یک سفر کوتاه و ارزان، منطقی نیست. بهتر بود تا آژانسی با یکی از شرکت‌های مطرح درزمینهٔ پرداخت بر بستر USSD همکاری می‌نمود تا پرداخت آسان‌تر انجام شود. ضمنا به راننده می‌توانید امتیاز داده و همچنین دلایل خود را برای دادن امتیاز کم برای بخش پشتیبانی شرح دهید.

bazar-logo

هزینه سفرهای کوتاه به نسبت بقیه برنامه‌ها نسبتا ارزانتر است اما در مورد سفرهای بلند باید رقیبان این اپلیکیشن را انتخاب نمایید. درمجموع می‌توان گفت اپلیکیشن آژانسی فعلا گزینه مناسبی برای سفر به شمار نمی‌رود و باید صبر کرد تا برنامه پایدار شود، تعداد راننده بالاتر برود و شیوه‌های پرداخت متنوع گردد تا بتواند به رقیب قدرتمندی در برابر برنامه‌های قدیمی‌تر مانند اسنپ تبدیل شود.

معایب

عدم پشتیبانی از USSD برای پرداخت

بیرون آمدن ناگهانی از برنامه و درخواست برای وارد کردن دوباره اطلاعات

هزینه بالا در سفرهای طولانی

رانندگان کم و محدود

مزایا

قیمت پایین سفرهای کوتاه

روان بودن اپلیکیشن در اجرا

به کانال تلگرام ما ملحق شوید

Telegram-channel (Copy)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. کاش اشاره می کردید که آیا فقز در تهران فعال است یا شهرهای دیگر هم سرویس می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا