مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی گذرا به طرح غیرعادی نیسان جوک 2020

همه ما بر این مهم واقفیم که تمامی طرح‌های نیسان جوک کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسند و درست در زمانی که تصور می‌کردیم این طرح‌ها دیگر عجیب و غریب‌تر از این نمی‌شوند، مجموعه ای از CGIs ها ارائه شدند که نشان دهنده طرح‌های جسورانه جدید کمپانی سازنده این SUV هستند. “ادان لوپز” ،خالق این طرح‌ها، میگوید: “این تصاویر از حرکات آبی الهام گرفته شده که آرامشش توسط کاتانایی (شمشیر سامورایی) برهم خورده و به ایجاد موج‌های زاویه‌دار و برجسته و منحنی‌های سفت و سخت منجر شده است.”

نگاهی گذرا به طرح غیرعادی نیسان جوک 2020

نیسان جوک 2020 را می‌توان نسخه تکامل یافته مدل فعلی دانست. بنابرین بعید به نظر می‌رسد که شاهد یک استایل متقارن‌تر باشیم. درنتیجه واضح است که این هنرمند می‌خواهد نگاه تکراری فعلی را به وسیله جنبه‌های متمایزی تغییر دهد و در عین حال نمادهایی چون چراغ‌های مخصوص روز با آن شکل خاص بی‌نظیر، طراحی جلوی X شکل خودرو و اکثر ویژگی‌های آن نظیر شکل درب عقب که سبب شهرت این کمپانی است را نیز به خوبی حفظ نماید. برخی اخبار منتشر شده از احتمال عدم عرضه این مدل از نیسان جوک، با موتور دیزلی حکایت دارند؛ چراکه بنا به گفته‌های مدیران ارشد این کمپانی، نسل جدید موتورهای بنزینی توربوشارژر، کارامدتر و ارزان قیمت‌تر هستند.

نگاهی گذرا به طرح غیرعادی نیسان جوک 2020

سال گذشته نیسان اعلام کرد که نیروی فشار متغیر توربوشارژر آن (VC-T) می‌تواند به راحتی جایگزین سوخت دیزل شود. همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از آنند که نیسان در نظر دارد سیستم انتقال قدرت هیبریدی میتسوبیشی را برای این مدل به عاریه بگیرد. هرچند بعید به نظر می‌رسد که این کمپانی، سیستم به خصوص خود را طراحی نکرده باشد و دست به دامان کمپانی دیگری چون میتسوبیشی شود. علی ای حال با وجود اینکه تولید نیسان جوک 2020 به اینصورت تا حدودی غیر منطقی به نظر می‌رسد، سازنده این خودرو، در حال طراحی نسل دوم این اتومبیل است. در واقع احتمالا برخی از طرح‌هایی که در حال حاضر معرف مدل نیسان میکرا هستند همراه با پلتفرم  CMF-B و با هر دو نام تجاری سوپرمینی و نسل چهارم  Clio عرضه خواهند شد.

نگاهی گذرا به طرح غیرعادی نیسان جوک 2020

احتمالا نیسان جوک 2020، تا حدی کوتاه‌تر خواهد بود. ولی با این حال 18 سانتیمتر بزرگ‌تر از نیسان جوک نسل اول است. هرچند که با جادارتر شدن این طرح می‌توان انتظار فضای بیشتری را برای سرنشینان خودرو داشت که مهم‌ترین فاکتور در راحتی آنان است. ناگفته نماند که احتمالا نیسان جوک 2020 نیز درست مانند نیسان میکرا، آپشن‌های بیشتری را برای شخصی‌سازی خودرو ارائه خواهد کرد وتا خریداران بتوانند با انتخاب اجزای مختلف بیرونی و داخلی خودرو، خودروی خود را آن گونه‌ که دوست دارند، طراحی نمایند.

نگاهی گذرا به طرح غیرعادی نیسان جوک 2020

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا