مکمل بنزین
گوناگونخبر

کمپانی بورگوارد گوشه چشمی از کانسپت مرموز جدید را نشان داد!

محصولات کارخانه خودروسازی بورگوارد در ایران با نام شاسی‌بلند بورگوارد BX7 شناخته شده است. این کارخانه آلمانی از سال ۱۹۲۹ میلادی شروع به کار کرد ولی تا سال ۱۹۶۱ بیشتر دوام نیاورد و با ورشکستگی روبرو شد. با این وجود، از سال ۲۰۰۸ میلادی این کارخانه با کمک سرمایه‌گذاران چینی روی کار آمد و توانست در سال ۲۰۱۵ شاسی‌بلند BX7 را به جهانیان معرفی کند. بعد از این نسخه مهندسان بورگوارد نسخه برقی BXi7 را نیز رونمایی کردند.

حالا به نظر می‌رسد این کارخانه تصمیم گرفته به سراغ تیپ‌های دیگر به غیر از شاسی‌بلند برود و خودروی جدید دیگر را به بازار خودرو معرفی کند. در حال حاضر با تیزر منتشر شده از سوی بورگوارد، می‌دانیم که این تصویر حاکی از کانسپت خودروی اسپرت است که کاپوتی کشیده دارد. با توجه به ابعاد طراحی شده برای جای چرخ‌ها باید انتظار خودروی اسپرت را داشته باشیم و به نوعی تداعی کننده مدل ایزابلا (Isabella) تولیدی سال‌های ۱۹۵۴ الی ۱۹۶۱ میلادی است. خودروی بورگوارد ایزابلا تا به امروز یکی از موفق‌ترین محصولات این کارخانه آلمانی بوده است و این کانسپت جدید می‌تواند نسخه پیشرفته‌تر از این مدل باشد.

مدل بورگوارد ایزابلا در طی سالیان تولید چندین تیپ مختلف سدان، کابریولت، واگنی و حتی پیکاپ داشته و با توجه به این تیزر باید بگوییم که به احتمال زیاد این نسخه جدید تیپ کوپه خواهد بود ولی به هر حال باید منتظر باشیم تا اطلاعات و جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شود. البته هیچ جای تعجبی ندارد که این کانسپت تمام برقی باشد. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند کانسپت جدید بورگوارد ماه آینده در فرانکفورت رونمایی خواهد شد. به علاوه باید متذکر شویم که این خودرو ۱۰۰ درصد آلمانی نیست چرا که سرمایه‌گذاران این کارخانه چینی‌ها هستند و این کارخانه با گروه خودروسازی Beiqi Foton Motor چین همکاری می‌کند. در سال ۲۰۱۴ میلادی گروه خودروسازی سنگین چینی تمام حقوق بورگوارد را خریداری کرد.

به هر حال خط تولید این کارخانه در برمن آلمان از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع به کار خواهد کرد و سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو را تولید خواهد کرد. همچنین مدل شاسی‌بلندBX7  و مدل کوچکتر BX5 برای بازار خودروهای چین در کشور چشم‌ بادامی‌ها مونتاژ می‌شوند. در آخر باید اعلام کنیم که بورگوارد تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی قصد دارد ۲۰۰ نمایشگاه اتومبیل در این کشور افتتاح کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا