مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیسکر و استفاده از تکنولوژی تسلا در ساخت خودروی Emotion!

در ابتدا به منظور درک کامل تلاش‌های هنری فیسکر در زمینه استفاده از فن آوری باتری نانو تکنولوژی گرافن در مدل‌های آینده Emotion ، باید توجه داشته باشیم که همه خودروسازان مشهور از تسلا گرفته تا غول‌هایی نظیر فولکس واگن و GM، تنها با این امید سالانه میلیاردها دلار را صرف تحقیق و توسعه و بررسی و در اختیار گرفتن دانشمندان کارکشته و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌کنند که موفق به از بین بردن کوچک‌ترین مشکلات باطری‌های مدرن بشوند.

برنامه ریزی کمپانی فیسکر برای استفاده از تکنولوژی تسلا در ساخت خودروی Emotion

با این وجود، به نظر می‌رسد که فیسکر کاملا ناامید شده است؛ چراکه بنا به بیانیه اخیر این کمپانی، تلاش آنها برای استفاده از باتری‌های گرافن با شکست روبرو شده است و هنوز باتری‌های تولیدی این شرکت، برای استفاده در جاده‌ها مناسب نیستند. این سخنان در حالی بیان می‌شود که چندی پیش، یکی از طراحان مشهور این کمپانی، از پیشرفت قابل توجهشان در این زمین حرف به میان آورده و حتی وعده‌هایی نظیر مدت شارژ کمتر با طول عمر بیشتر باتری را داده بود. وعده‌هایی که در صورت محقق شدند، انقلابی در این عرصه به پا می‌کردند و شرایط را به گونه دیگری رقم می‌زدند.

برنامه ریزی کمپانی فیسکر برای استفاده از تکنولوژی تسلا در ساخت خودروی Emotion

بدین ترتیب کمپانی فیسکر، علیرغم تلاش‌های بسیار خود، استفاده از فناوری نانوگرافن در باتری‌های خود را به کناری گذاشت و اکنون قصد دارد که باتری‌های نوآورانه LG Chem را جایگزین طرح رنگ و رو رفته خود بکند. شایان ذکر است که با اتخاذ چنین تصمیمی، بالاخره مشتریان خودروی Emotion، با پکیجی روبرو خواهند بود که دارای یک باتری قوی با توان 145 کیلووات ساعت است و می‌تواند همان مسافت 400 کیلومتری وعده داده شده توسط کمپانی را به راحتی طی نماید. مخصوصا که کمپانی فیسکر، 3 ماه گذشته را به آزمایش ای باتری‌های جدید گذرانده است و در اصل بعد از پی بردن به مزایای استفاده از آنها بود که از باتری‌های نانوگرافن به طور کلی صرف نظر کرد.

برنامه ریزی کمپانی فیسکر برای استفاده از تکنولوژی تسلا در ساخت خودروی Emotion

با این حال شایان ذکر است که کمپانی فیسکر، به آینده خود امیدوار دارد و نمی‌خواهد که تلاش برای طراحی و ساخت باتری‌های با تکنولوژی پیشرفته تر و ظرفیت بیشتر را متوقف کند. ولی اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که این کمپانی را ناچار به استفاده از باتری‌هایی کرده است که انتظار می‌رود یک روزی جایگزین مناسبی برای باتری‌های یون لیتیومی به حساب بیایند. هرچند که اتخاذ این تصمیم باعث می‌شود فیسکر از همان باتری به کار رفته در مدل 3 تسلا استفاده کند و قلبی از جنس تسلا را به Emotion خود هدیه دهد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا