مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی تخصصی سوزوکی ویتارا 2016: تکرار یک موفقیت!

به طور حتم شما نیز سوزوکی گرند ویتارا را در خیابان‌های ایران که توسط ایران خودرو عرضه می‌شود مشاهده کرده‌اید اما باید بدانید که این خودرو پدری ژاپنی دارد و سوزوکی تولید کننده اصلی آن است که امسال نیز در نمایشگاه جهانی فرانکفورت موتور، شاهد یک نسخه جدید از آن هستیم که نسبت به نسل قبلی خود بسیار بهتر شده است. همراه چرخان باشید تا به بررسی این خودرو بپردازیم.

2016-suzuki-vitara-38

سوزوکی ویتارا یک خودرو کوچک و آفرود است که در نسخه 2016 خود از طراحی خوبی استفاده می‌کند. سوزوکی استرالیا نیز در این خصوص می‌گوید که انتظار دارد این خودرو با استقبال خوب مشتریان مواجه شود و باید بدین نکته نیز توجه داشت که ویتارا بعد از Swift پرفروش‌ترین محصول این کمپانی به حساب می‌آید.

2016-suzuki-vitara-34

این خودرو ظاهر دلپذیری دارد و شاید در نگاه اول فکر کنید که با یک هاچ‌بک رو به رو هستید اما این خودروی جدید سوزوکی در کلاس کراس‌آورها قرار می‌گیرد و در واقع خودرویی است که برای آفرود ساخته شده اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که قابلیت چهار چرخ متحرک آن تنها در نسخه‌های گران قیمت قرار گرفته است.

این محصول با قیمت 21.990 دلار عرضه خواهد شد که قیمت نسخه اتوماتیک (6 سرعته) آن نیز 23.990 دلار خواهد بود که از مشخصات استاندارد آن می‌توان به نمایشگر لمسی با قابلیت مسیریابی، دوربین پشتی، رینگ 17 اینچ آلومینیومی و چراغ روز اشاره کرد و عملا این خودرو بهتر از نمونه‌های مشابه است.

2016-suzuki-vitara-37

البته سوزوکی استرالیا اعلام کرده است که نسخه RT-S این محصول نیز با قیمت 22.990 یا 24.990 دلار عرضه خواهد شد‌ (بر اساس جعبه دنده). درون کابین سوزوکی ویتارا 2016 متفاوت‌تر از سایر محصولات این کمپانی است و سوزوکی چنین تغییری را نیز از طریق استفاده از پلاستیک و نمایشگر پیشرفته انجام داده است. البته باید بدین نکته اشاره کرد که نسخه RT-S نیز همانند نسخه RT-X از نمایشگر 7 اینچی و رینگ‌های 17 اینچی استفاده می‌کند.

2016-suzuki-vitara-27

طول ویتارا 2016 حدود 4175 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1610 میلی‌متر است که در کل کوچک اندام به نظر می‌رسد. در نگاه از کنار، استایل مناسب خودرو جلوه نمایی می‌کند و در نگاه از پشت نیز اصلا نمی‌توان این خودرو را به برادر بزرگ‌تر خود یا همان نسخه اصلی ویتارا شباهت داد و طراحی بخش پشتی و چراغ‌ها کاملا تغییر یافته است.

2016-suzuki-vitara-1

2016-suzuki-vitara-15

رینگ‌های 5 پره 17 اینچی بر زیبایی این خودرو می‌افزایند و شیشه‌های دودی ردیف دوم نیز خودرو را هرچه بیشتر اسپرت می‌کنند. درون کابین این خودرو داشبورد با وجود سادگی بسیار زیباست و ترکیب رنگ مشکی و نقره‌ای استایل جالبی را برای آن ایجاد کرده است. در بخش مرکزی کنسول نیز شاهد سه بخش دایره‌ای شکل هستیم که دو تا از آن‌‌ها مربوط به دریچه تهویه اتوموبیل هستند و دیگری نیز ساعتی زیباست که در وسط خودرو جلوه نمایی می‌کند.

2016-suzuki-vitara-19

طراحی بخش‌های اطراف نمایشگر با وجود اینکه زیباست اما عالی نیست و شاید بهتر بود سوزوکی سیاست ظاهر خارجی اسپرت را در این بخش نیز اعمال می‌کرد. فرمان و کیلومتر شمار ظاهر مناسبی دارند و در کل نگاه به داخل کابین سوزوکی ویتارا خوش آیند است.

2016-suzuki-vitara-8

ویتارا 2016 را یک موتور 1.6 لیتری همراهی می‌کند که قادر است 6000rpm را به همراه 156Nm ارایه دهد و البته در یکی از نسخه‌های نیز شاهد 4400rpm هستیم. این موتور قادر است تا وزن 1075 کیلوگرمی خودرو را با خود حمل کند و یک جعبه دنده 6 یا 5 سرعته دستی یا اتوماتیک نیز آن را یاری می‌کند (بر اساس نسخه).

2016-suzuki-vitara-21

باید قبول کنیم که ظاهر این خودرو با وجود اینکه اسپرت و دوست داشتنی است اما برای کلاس کراس‌آور چندان جالب نیست. این خودروی کوچک سوزوکی قابلیت‌های خوبی دارد که می‌تواند آن را در بین کاربران محبوب سازد و البته موضوع ظاهر نیز امری سلیقه‌ای است. اما در کل نسخه 2016 از این محصول نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود برای خانواده‌ها و افرادی که هر از چند گاهی ماجراجویی نیز می‌کنند، مناسب به نظر می‌رسد.

2016-suzuki-vitara-25

به سوپر گروه سوزوکی گرند ویتارا در تلگرام ملحق شوید

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. سلام بهترین مدلش 25هزاردلاره یعنی 80میلیون بعد توایران میدنش 150میلیون این سود کجا میره خدامیدونه

  2. اين سود جايي نميره . تو ايران چون بهره پول بالاست و وام گرفتن خيلي سخته و دلار با ارزش پول ملي تفاوت داره و گمركي هم مي خوره قيمت هاي ماشين سر به فلك مي كشه چون ما هم پرايد و سمند رو تو عراق و پاكستان مي ديم 7 الي 12 تومان

  3. قيمت اين ماشين ٢٥ هزار دلاره و با احتساب دلار ٣٥٧٠ تومن ميشه تقريبا ٩٠ ميليون + ٥٥ درصد قيمت ماشين(٤٥ ميليون) براى گمرك + ١٠ الى ١٢ ميليون هزينه پلاك ملى و ترخيص و كرايه رفت و امد و خلاصه با تمام اينها تا وارد كشور بشه ميشه ١٤٧ ميليون ديگه سود اون كسى كه ميخواد بفروشتش قيمت اخرو تعيين ميكنه كه هركه براى خودِ و حداقل ٢٥ ميليون افزايش قيمت پيداميكنه و تا ١٧٢ ميليون تومن ميره به همين راحتى

  4. این سوزوکی 2016 رو از کدوم نمایندگی میشه تهیه کرد ذکر نشده

  5. عاشق سوزوکیم تا حالا. ندیدم. کاپوتش. کنار جاده یا خیابان. بالا. زده باش و. چند تا سر. توش. باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا