مکمل بنزین
گوناگونخبر

لانچیا ایپسیلون در راه فرانکفورت

متاسفانه طی سال‌های اخیر لانچیا دیگر آن ابهت خاص خود را ندارد و این شرکت همانند بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مانند پونتیاک، ساب و … رو به افول نهاده است. گرچه این کمپانی یکی از چند خودروساز زیرمجموعه گروه فیات-کرایسلر است و عموما چنین کمپانی‌هایی می‌توانند آینده درخشانی را تجربه کنند، اما لانچیا فعلا نتوانسته به خود بیاید. بنابراین سعی دارد تا با ارایه فیس‌لیفت‌های قوی از مدل‌های قدیمی جای خود را در بازار پیدا کند. به همین دلیل در جشن 30 سالگی ایپسیلون قرار است تا در نمایشگاه فرانکفورت فیس لیفت این اتومبیل کوچک شهری به نمایش گذاشته شود.

lancia-ypsilon-2016-لانچیا-اپسیلون-ایپسیلون
Lancia Ypsilon

فیس لیفت ایپسیلون دارای تفاوت‌های بسیاری نسبت به نسل قبلی است، مثلا در کناره اتومبیل وجود پنجره کوچک و در جلو ورودی هوای عریض‌تر ظاهری شهری و تا حدودی اسپرت به آن داده است. همچنین استفاده از کروم در جای‌جای بدنه ظاهری لوکس نیز به آن بخشیده. داشبورد ایپسیلون جدید تفاوت بسیاری با مدل قبلی پیداکرده اما فعلا تصاویری در دسترس نیست.

ازلحاظ مکانیکی، لانچیا در مدل پایه 2016 ایپسیلون یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر را ارایه می‌دهد که قدرتی معادل 69 اسب بخار را تولید می‌کند. علاوه بر این، پیشرانه دیگری نیز قابل سفارش است، موتوری 0.9 لیتری 2 سیلندر با تولید قدرت 85 اسب بخار که بیشتر برای شهر مناسب است تا جاده. همچنین لانچیا برای رقابت بیشتر موتور دیزلی 1.3 لیتری 4 سیلندر توربو 95 اسب بخاری را آماده کرده است تا نشان دهد که با تمام قوا به رقابت با حریفان می‌رود. تمامی موتورها قدرت را به‌وسیله جعبه‌دنده دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستند. این اتومبیل قرار است در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شود، چراکه فرانکفورت فرصتی مناسب برای این خودروساز ایتالیایی است. ایپسیلون با قیمت پایه 13200 یورویی خود می‌تواند به فتح بازار اتومبیل‌های هاچ‌بک شهری برود.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا