مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

تولید ۹ مدل خودرو در کشور متوقف شد!

به نظر می‌رسد واردات خودرو به کشور و سود ناشی از آن، بیشتر مورد تمایل سرمایه‌داران است. در تیر ماه گذشته تولید ۹ مدل خودروی سواری متوقف شده است که بسی جای تامل دارد.

از میان خودروها تولید چهار مدل از برند چری (ام وی ام) شامل ام وی ام ۵۳۰، ام وی ام ۱۱۰ اس، ام وی ام ۳۱۵ و ام وی ام ۱۱۰ مدل ۴ سیلندر به صفر رسیده است. از سوی دیگر دو مدل از گریت وال که زیاد در بازار ایران شناخته شده نبودند، به نام‌های ولیکس C30 اتوماتیک و گریت وال M4 نیز تولیدشان متوقف شده است.

بهمن موتور بعد از معرفی خودروی جدید بسترن B30 نیز تولید خودروی آسا B50F را متوقف کرده که این برای خود جای سوال دارد؟! به علاوه شرکت خودرو سازان راین تولید ویتا V5 اتوماتیک را متوقف کرده است، شاید دلیل موفق نبودن این خودرو بازاریابی نادرست باشد و شاید دلایل دیگری دارد که باید مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

در نهایت کرمان موتور که این روزها مشغول توسعه دادن همکاری خود با هیوندای است، تولید یکی از مدل‌های خانواده لیفان با نام X50 را متوقف کرده است، به طوری‌که در تیر ماه سال ۱۳۹۵ حدود ۲۱۹ دستگاه از این خودرو تولید شده بود ولی در همین بازه زمانی در سال جاری تولید آن به صفر رسیده است. شاید بتوان گفت استراتژی و رویکرد کرمان موتور به طرف خودروسازان کره‌ای است تا چینی! نظر شما درباره خودروهای مذکور چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نداشتن کیفیت وخدمات پس از فروش . ..عاقبت اکثر خودروهای چینی در بازار ایران محکوم به شکست. . بیچاره صاحبان این خودروهای … که باید ضرر زیان فراوانی متحمل بشن. ..از یک سال پیش زنگ خطر واسه خودروهای چینی به صدا، ،،،،،،،

  2. واردکنندگان خودرو بیشتر به فکر استفاده ی خودشان هستند و نه مردم مظلوم ایران. بازار انحصاری خودرو نتیجه ای جزاین ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا