Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قابل اعتمادترین خودروهای موجود در ایران را بشناسید!

حتما تاکنون نام موسسه JD Power را شنیده‌اید. این موسسه جزء برترین موسسات سنجش کیفی خودروها در سطح جهانی بوده و اگر خودرویی موفق به کسب امتیاز مطلوب از این موسسه آمریکایی شود؛ آن را باید جزء بهترین تولیدات کمپانی سازنده آن خودرو بدانیم.

تقریبا تمام خودروسازان به‌نام جهانی برای موفقیت در بازار آمریکا، باید نظر مطلوب JD Power را جلب کنند و اگر موفق به این کار نشوند؛ باید برای بهبود کیفیت محصول خود فکری کرده و راه حلی پیدا کنند. در غیر این صورت یا تولید آن خودرو متوقف خواهد شد و یا از عرضه آن در بازار ایالات‌متحده آمریکا جلوگیری می‌شود. اما همیشه آمار JD Power قابل اعتماد نیست؛ چون سهم نقص سیستم‌های الکتریکی در رتبه بندی‌های این موسسه تنها 20 درصد است.

در واقع موسسه JD Power بیشتر به سیستم‌های فنی و مکانیکی خودرو توجه دارد و سهم کمی برای سایر بخش‌های خودرو قائل می‌شود. حالا اگر نیم‌نگاهی به آمار سه سال گذشته JD Power انداخته و به تحلیل آمار مرتبط با سیستم‌های الکتریکی خودروها در این بازه زمانی بپردازیم؛  اتفاق جالبی رقم خواهد خورد و تقریبا برترین خودروهای قابل اعتماد جهان را شناسایی خواهیم کرد. برخی از خودروهای مذکور خوشبختانه در ایران موجود بوده و قابل تهیه هستند؛ بنابر این با چرخان همراه باشید تا با قابل اعتمادترین خودروهای موجود در بازار ایران آشنا شویم!

لکسوس ES

لکسوس ES و نسخه‌های متنوع آن تجربه یک رانندگی بی‌نظیر را برای دوستداران خودروی‌های اسپرت فراهم می‌کنند. این سدان خوش چهره که برای ساخت آن از پلتفرم تویوتا کمری استفاده شده است؛ بالاترین نمره کیفی در بخش‌های داخلی، سیستم برق‌رسانی و… را کسب کرده و تنها بابت انتقال سر و صدای اضافی به داخل کابین سرزنش شده است.

مزدا 3

مزدا 3 محبوب هم در لیست JD Power قرار دارد. این سدان اسپرت با جلب نظر مشتریان آمریکایی، اعتماد موسسه JD Power را بابت پیشرانه، عملکرد مطلوب بدنه، کیفیت مواد به کار گرفته شده در محیط داخلی و… به دست آورده است. البته در ایران خبری از تولید نسخه جدید این خودرو نیست؛ ولی باید توجه داشت که موسسه JD Power به مدل‌های 2013 و 2014 این محصول هم نیم‌نگاهی انداخته و نظر کلی آن درباره این خودرو نیز مثبت بوده است. ضمن اینکه اخیرا خبرهایی از همکاری مجدد گروه بهمن با مزدا برای تولید نسل جدید مزدا 3 و چند خودروی دیگر به گوش می‌رسد؛ ولی اگر خیلی عجله دارید، خودروی مذکور را در مناطق آزاد کشور خریداری کرده و برانید!

مرسدس بنز  E-Class

مرسدس بنز E-Class و نسخه‌های مختلف این خودرو نیز مورد ارزیابی موسسه JD Power قرار گرفته است. این خودرو عالی‌ترین امتیاز را در بخش بدنه و محیط داخلی کسب کرده؛ اما برخی از سیستم‌های الکتریکی آن عملکرد بدی داشته و منجر به پایین آمدن امتیاز کلی آن شده‌اند. مصرف کنندگان آمریکایی به مدل 2014 این خودرو چهار امتیاز از پنج امتیاز را اختصاص داده‌اند و اگر مشکلات رایج در بخش تجهیزات الکتریکی آن نبود؛ باید پنج ستاره کیفی را از آن خود می‌کرد. این خودرو هم اکنون در بازار ایران و در نسخه‌های مختلفی عرضه شده و جزء خودروهای لوکس بازار محسوب می‌شود.

تویوتا کمری

تویوتا کمری معروف جزء برترین خودروهای کیفی از نظر موسسه JD Power آمریکا است. در حقیقت این خودرو در تمام بخش‌ها امتیاز قابل قبولی از مشتریان آمریکایی دریافت کرده و اخیرا کمپانی تویوتا با عرضه مدل 2018 این خودرو؛ نقایص اندک گذشته را از بین برده است.

تویوتا کرولا

این بسیار عجیب است که نام تویوتا کرولا را در لیست موسسه JD Power پیدا نکنید! تویوتا کرولا هم امتیازات خوبی از موسسه JD Power گرفته است. این خودرو در تمام بخش‌ها بسیار خوب ظاهر شده و قابل اعتمادترین مدل این خودرو مربوط به سال 2014 میلادی است. البته باید توجه داشت که برخی از خریداران این خودرو نسبت به نقص سیستم الکتریکی و عملکرد کند آن انتقاداتی دارند.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس الکتریکی موفق به کسب بالاترین امتیاز کیفی از JD Power شده و بنابر گزارشات منتشر شده توسط JD Power باید آن را یکی از قابل اعتمادترین خودروهای جهان دانست. البته باید گفت که مشتریان آمریکایی همانند مدل کرولا، نسبت به عملکرد ضعیف سیستم الکتریکی و کیفیت ضعیف رنگ بدنه تویوتا پریوس واکنش نشان داده‌اند.

3 دیدگاه
  1. امينن می گوید

    به دلیل عدم اجازه از نشان دادن سایت این خبر،تنها به صرف خبر را اینجا خدمتتون میگذارم
    کمپانی خودروسازی کیا سال گذشته در جدول “J.D. Power” به علت خرابی کمتر محصولاتش در رده نخست قرار گرفت و بعد از آن کمپانی خودروسازی پورشه موفق شد در جایگاه دوم قرار گیرد، حال در جدیدترین رده بندی J.D. Power برای کیفیت محصولات، بار دیگر کمپانی خودروسازی کیا در جایگاه نخست قرار گرفته و بعد از آن هم شاهد حضور برند “جنسیس” در جایگاه دوم هستیم تا امسال کمپانی خودروسازی پورشه جایگاه دوم لیست را هم از دست دهد و با یک پله سقوط در جایگاه سوم قرار گیرد.
    پیش از پرداختن به آمار سال جدید، گفتنی است که سال گذشته کمپانی خودروسازی کیا موفق شد با ثبت ۸۳ خرابی به ازای ۱۰۰ اتومبیل، بالاتر از کمپانی خودروسازی پورشه با ۸۴ خرابی در جایگاه نخست قرار گیرد و پس از آن کمپانی خودروسازی هیوندای با ۹۲ خرابی در جایگاه سوم قرار گیرد، اما امسال برند کیا جایگاه خود را تثبیت کرده، برند پورشه یک پله سقوط کرده و همچنین کمپانی خودروسازی هیوندای هم یک افت شدید تجربه کرده است تا هم اکنون شاهد حضور آن در جایگاه هشتم باشیم.
    در ادامه برای شناخت بهتر ماشین‌های با کیفیت ۲۰۱۷ در بازار ایالات متحده آمریکا، نظر شما را به جدول انتهای مقاله جلب می‌کنیم، ولی نکته جالب این جدول می‌تواند حضور تویوتا با ۹۵ خرابی در جایگاه ۱۴ لیست J.D. Power باشد که نسبت به سال گذشته سقوط ۱۰ پله ای را تجربه کرده و از جایگاه چهارم به چهاردهم تنزل پیدا کرده است.
    علاوه بر این، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز با ۱۰۲ خرابی در جایگاه ۱۹ این لیست قرار گرفته است، در حالی که شرکت خودروسازی BMW به عنوان رقیب اصلی این خودرو در جایگاه “ششم” و همچنین دیگر رقیب هم وطن مرسدس بنز، یعنی شرکت خودروسازی آئودی هم با یک اختلاف نسبتا زیاد در جایگاه ۲۷ این لیست قرار گرفته است.

    1. امین نقی زاده می گوید

      دوست عزیز آمار مقاله پیش روی شما مربوط به جمع بندی آمار سه ساله گذشته خودروسازان با تکیه بر میزان نقص سیستم های الکتریکی و برقی خودروهای شناخته شده جهانیست!! آمار شما درست است؛ ولی مقاله پیش روی شما نتیجه و حاصل بررسی و تحلیل جامع آمار سه سال گذشته است.

  2. riio می گوید

    لا اقل عکس درست میذاشتی برادر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.